Dodaj ogłoszenie o pracy


Kupony rabatowe sukcesem w handlu internetowym

Z badań wynika, że około 90 milionów dorosłych osób w USA zamierza zrealizować w tym roku kupony online. Rewolucja cyfrowa połączona z koniecznością „zaciskania pasa” podczas ostatniego kryzysu gospodarczego sprawiły, że blisko połowa Amerykanów podczas zakupów w internecie wykorzystuje kupony. Ta forma oszczędności przypadła też gustu naszym rodakom. Korzysta z nich już co trzeci polski internauta.

Kupony stanowią najpopularniejszy system rabatowy w USA. Telewizja TLC (kanał należy do Discovery) wyemitowała reportaż przedstawiający losy czterech bohaterów, którzy nieustannie korzystają ze specjalnych ofert, zarówno tych z gazet, jak i z internetu. Jedna z tych osób, Nathan Engels, dzięki kuponom jest w stanie zaoszczędzić nawet do 95% pierwotnej sumy. Na bonusach tego typu korzystają oczywiście także sprzedawcy. Kupony rabatowe są przykładem zasady „win/win” - kupującym pozwalają zaoszczędzić pieniądze, a sprzedającym umożliwiają przyciągnięcie nowych klientów oraz poprawienie wizerunku sklepu w oczach obecnych konsumentów.

Kupony online

Dotychczasowa popularność kuponów drukowanych, powoli zostaje wyparta przez te internetowe. - Sprzedawcy przyzwyczajeni są wprawdzie do promocji swoich produktów w sklepach i we wkładkach do gazet. Jednak w obecnej sytuacji, gdy coraz więcej konsumentów podejmuje decyzję dotyczącą zakupu online, firmy zmuszone są przenieść bony rabatowe do internetu - mówi Jeffrey Grau, główny analityk z eMarketer. Dzięki drukowanym kuponom, klient chętniej odwiedza dane miejsce, gdzie czekają na niego ciekawe oferty produktów w pełnej cenie. Natomiast rabaty online są głównie wykorzystywane przez tzw. klientów „myśliwych”, dla których kluczowym czynnikiem decydującym o zakupie jest cena, a nie lojalność wobec marki lub sprzedawcy. - Dlatego, jeżeli chcemy, aby kupony spełniły swoją rolę należy kierować je do odpowiedniej grupy klientów. Nabywcy kuponów online to przede wszystkim osoby zamożne, wykształcone i młode - do 45 roku życia – wyjaśnia Piotr Krawiec, ekspert od e-marketingu, na co dzień zarządzający agencją marketingową Praktycy.com. - Jest to cenna wskazówka dla marketingowców, którzy kształtują poszczególne elementy kampanii dotyczące np. decyzji o wyborze produktów promowanych za pomocą kuponów, miejsc umieszczania ofert oraz charakteru komunikatu kierowanego do potencjalnych klientów – dodaje Piotr Krawiec.

Nowy trend już w Polsce

Nowa forma rabatów oferowanych w internecie cieszy się coraz większym uznaniem również wśródPolaków. Jak wynika z badań Gemius MegaPanel, średnio co trzeci polski internauta odwiedza strony, na których można nabyć tego typu oferty. Efektem rosnącej w ten sposób aktywności klientów są setki tysięcy sprzedanych kuponów i ponad 300 milionów złotych oszczędności. Wraz ze wzrostem zainteresowania internetowymi bonusami, rośnie popularność serwisów oferujących zakupy grupowe. Jak wynika z badań PBI, Groupon.pl w ciągu krótkiego czasu osiągnął poziom ponad 5 milionów użytkowników1, za nim znalazły się: Gruper.pl, Okazjoteka.pl oraz MyDeal.pl. Pomimo obecności na rynku zakupów grupowych tak wielu dużych serwisów, wciąż powstają nowe witryny oferujące kupony zniżkowe przekraczające często 50% wartości towarów i usług. Co ważne - w dalszym ciągu znaczna cześć rynku jest jeszcze nie zagospodarowana – ponad połowa badanych (58%) nigdy nie skorzystała z oferty na żadnym serwisie zakupów grupowych - podkreśla Piotr Krawiec z Praktycy.com.

(źr. Praktycy.com)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.