Tytuł Lidera Zarządzania Zasobami Ludzkimi 2011 oraz Złotą Statuetkę zdobyła firma DHL Express (Poland). „Wybitne osiągnięcia we wszystkich obszarach zarządzania zasobami ludzkimi” – zasłużyły na najwyższe uznanie Kapituły XII edycji Konkursu Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi.
Ponad 5, 5 tys. pracowników i kurierów - ambasadorów firmy, pracuje lub współpracuje w Polsce z DHL Express. W związku z tym firma prowadzi szereg działań z zakresu nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi. Mają one charakter kompleksowy, obejmują wszystkie obszary działalności firmy oraz HR i są wpisane w jej długoterminową strategię biznesową.
Wzrost zaangażowania zespołu pracowników i kurierów przez wspólną pracę wszystkich funkcji jest jednym z czterech głównych kierunków rozwoju wyznaczonych w 2011 roku. Do najważniejszych działań firmy należą prace w inicjatywach między funkcyjnych oraz uczestnictwo w procesach na innych stanowiskach (akcje specjalne „Dzień z kurierem”, „Dzień w Contact Center”).
Do aktualnie realizowanych projektów z obszaru HR, należą m.in.
- Akademia Trenera – 3-poziomowy program dla pracowników, którzy chcą zostać trenerami wewnętrznymi.
- Szkolenia wewnętrzne - zgłoszone w trakcie oceny pracowniczej (10 programów)
- Coroczne oceny pracownicze – projekt globalny DHL
- Coroczne panele menedżerskie
- E-learning
- Nowoczesne formy usprawniania procesów w tym procesów zarządzania ludźmi zgodnie z metodologią LEAN
- Indywidualne Planu Rozwojowe dla Pracowników i Menedżerów
- Programy coachingu dla wybranych grup menedżerów
- Wewnętrzne programy mentoringu dla menedżerów liniowych
- Komunikacja wewnętrzna – intranet, e-biuletyny, Anonimowa Skrzynka Pytań, Forum Dyskusyjne, videokonferencje Zarządu dla pracowników.
- Strefa DHL – sklep internetowy DHL dla pracowników
- Programy wspierające społeczną aktywność pracowników i kurierów – CSR
- Programy wpierające pracowników w różnych sytuacjach życiowych
- Imprezy dla dzieci i rodzin pracowników
- Działania na rzecz edukacji – udział w programie „Grasz o staż”.
- Współpraca ze szkołami logistycznymi i kołami naukowymi.
„Wiemy, że zmotywowani i zaangażowani pracownicy i kurierzy, z pasją do codziennej pracy, są gwarantem realizacji naszych celów biznesowych i wysokiej jakości obsługi klientów. Stworzenie przyjaznego środowiska pracy i inwestycje w rozwój to główne cele, jakie stawia przed sobą dział HR w naszej firmie” powiedziała Maja Chabińska-Rossakowska.
Tytuł Lidera Zarządzania Zasobami Ludzkimi 2011 i Złota Statuetka to już czwarte wyróżnienie przyznane DHL Express w Konkursie „Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi”. W 2008 roku w Konkursie firma otrzymała Bursztynową Statuetkę za szkolenia i rozwój pracowników, w 2009 za kształtowanie kultury organizacyjnej, w 2010 za partycypację w zarządzaniu.
Konkurs Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi organizowany jest przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych (IPISS), pod honorowym patronatem Waldemara Pawlaka, Ministra Gospodarki. Od początku jest również wspierany przez prezesa Narodowego Banku Polskiego. Jego celem jest propagowanie wiedzy i doświadczeń w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi poprzez wyróżnianie firm odnoszących sukcesy w tej dziedzinie. W tym roku Kapituła Konkursu, pod przewodnictwem prof. dr hab. Stanisławy Borkowskiej, wyróżniła i uhonorowała 10 firm. Nagrody wręczono 14 czerwca podczas uroczystej gali w Warszawie.
Źródło: DHL