DHL Express wprowadza w Europie nowe rozwiązanie logistyczne DHL Collection&Return, przygotowane specjalnie dla sektora nowych technologii. Zapewnią one pełną widoczność przepływów transportowych między wieloma etapami procesu w ramach jednej, dedykowanej platformy e-Com.
Przy kupnie towarów o wysokiej wartości takich jak smartfony i laptopy, lub specjalistycznych, jak profesjonalne drukarki czy urządzenia pomiarowe, istotnym czynnikiem branym pod uwagę przez klientów jest sprawna i efektywna obsługa posprzedażowa. Jest ona niezbędna na przykład przy naprawach zakupionego sprzętu. Do scentralizowanych centrów napraw, położonych w określonych państwach, trafia sprzęt kupowany przez klientów z całej Europy. Po naprawie, jest do nich odsyłany. Wyzwaniem dla firmy staje się sprawna koordynacja całego procesu. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest nowe rozwiązanie DHL. System C&R zarządza całym cyklem transportowym, począwszy od odbioru uszkodzonych lub wadliwych towarów, przez transport (międzynarodowy w zależności od lokalizacji) do wskazanego miejsca naprawy po ich zwrot do końcowego konsumenta. Integralną częścią tego rozwiązania są specjalistyczne opakowania wielokrotnego użytku, przeznaczone do transportu laptopów i mniejszych podręcznych przedmiotów, takich jak urządzenia GPS. Rozwiązanie to opiera się na internetowej aplikacji przygotowanej przez specjalistów DHL - Express Logistics Platform (ELP). Jest ona udostępniania wszystkim uczestnikom procesu. Konsultanci call center, dzięki dostępowi do ELP, mogą uzgodnić warunki zamówienia kuriera i odbioru reklamowanego sprzętu. Pracownicy punktu napraw mogą zaplanować przepływ towaru. Pracownicy DHL mając dostęp do zarządzania procesem obsługi kurierskiej, przygotowują dokumentację niezbędną do zwrotu naprawionego sprzętu do klienta końcowego. Towary można śledzić na wszystkich etapach procesu za pomocą numeru RMA, nadawanego w momencie zamawiania kuriera. W przypadku zmiany adresu centrum napraw lub weryfikacji typu przesyłanego urządzania, istnieje możliwość weryfikacji zlecenia z poziomu platformy ELP przez zlecającego.Przygotowanie rozwiązania C&R aktywnie wspierali liderzy z branży nowych technologii. Dla firm z tego sektora szczególnie istotne było znalezienie rozwiązania, które pozwoliłoby na skrócenie czasu oczekiwania klientów w całej Europie na naprawę i serwis products Europe. - DHL COLLECT&RETURN to rozwiązanie dla zaawansowanych technologicznie firm z sektora nowych technologii, które zapewniają swoim klientom obsługę posprzedażową o zasięgu europejskim. Różne opcje czasu tranzytu zapewniają jeszcze większą elastyczność a przyjazna dla użytkownika platforma przejrzysty i spójny proces śledzenia przesyłki. - powiedział John Pearson, Prezes DHL Express EuropeObecnie C&R jest dostępne w 12 krajach europejskich (Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Niemcy, Holandia, Belgia, Luksemburg, Czechy, Węgry, Szwecja, Finlandia, Włochy). Do końca 2011 roku planowane jest rozszerzenie zasięgu rozwiązania o kolejne kraje, w tym Polskę.(źr. DHL Express)
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce