Konto pracodawcy

Stena Line wprowadza nowy prom na Bałtyk

Już pod koniec września linia promowa Stena Line z Gdyni do Karlskrony wprowadzi czwarty prom pasażersko-frachtowy. Nowa jednostka, Stena Nordica, będzie kursować pięć razy w tygodniu w każdą stronę i zabierać nie tylko ładunki, ale również pasażerów i samochody osobowe. Połączenie promowe Stena Line między Gdynią a Karlskroną w południowej Szwecji ma już ponad 20-letnią historię. Również spedytorzy po obu stronach Bałtyku wysyłają swoje ładunki korzystając z tego połączenia. Linia promowa z Gdyni do Karlskrony uzyskała też status Autostrady Morskiej, łączącej południe Europy z krajami skandynawskimi.

Stena Line posiada aż cztery jednostki obsługujące to połączenie z Gdyni. Są to promy pasażersko-samochodowe Stena Spirit, Stena Vision, Stena Baltica oraz m/v Gute, statek typu ro-ro, który wkrótce zakończy kursowanie. Już we wrześniu zastąpi go Stena Nordica - jednostka ro-pax, o dwukrotnie większej pojemności frachtowej, dotychczas pływająca na trasie Travemünde (Niemcy) – Liepaja (Łotwa). Stena Nordica, w przeciwieństwie do m/v Gute, przeznaczona jest zarówno do przewozów frachtowych, jak i pasażerskich. Statek zabierze na pokład 450 osób i nawet 300 samochodów osobowych. Dodatkowo, dzięki niemal dwukrotnie większej powierzchni ładunkowej, nowa jednostka może również zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych. Dzięki wprowadzeniu Stena Nordica pasażerowie będą mogli wybierać spośród nawet 4 rejsów dziennie z Gdyni do Karlskrony. Łączna liczba kursów na tej trasie zwiększy się do rekordowej liczby 46 rejsów w obie strony tygodniowo. Stena Nordica – prom dla pasażerów i frachtu Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000, oraz kilkakrotnie modernizowany. To wyjątkowa jednostka, która łączy wygodę podróżowania tak ważną dla pasażerów z dużą pojemnością frachtową. Warto wspomnieć, że Stena Nordica pływała już na trasie Gdynia-Karlskrona do roku 2008, a także zimą 2018. Jednostka cieszyła się popularnością zarówno wśród turystów, jak i kierowców ciężarówek. W ostatnich latach przestrzenie publiczne statku zostały przebudowane, a ich styl zmodernizowany. Komfortowe i nowoczesne wnętrza cieszą oko oraz oferują wszystko, czego potrzeba w podróży.
Prom Stena Nordica w liczbach:
Liczba pasażerów: 450
Czas rejsu: 10,5 godziny
Długość: 170 metrów
Szerokość: 26 metrów
Pojemność ładunkowa: 1950 m

Wymiana tonażu
Wprowadzenie nowej jednostki na trasę między Gdynią a Karlskroną jest częścią strategii wymiany tonażu, w ramach której Stena Line rozwija aż 3 trasy promowe jednocześnie. Stena Line wzmacnia także połączenie pomiędzy Göteborgiem (Szwecja) a Frederikshavn (Dania), gdzie również wprowadzi nowy statek - zakupioną wcześniej jednostkę typu ro-pax Hammerodde. Prom Stena Gothica wróci natomiast na macierzystą trasę Travemünde (Niemcy) – Liepaja (Łotwa), gdzie będzie kursować razem z siostrzaną jednostką, m/v Urd. Operator promowy Stena Line obecnie obsługuje dwie linie promowe z Polski: z Gdyni do Karlskrony oraz z Gdyni do Nynäshamn. Linia do Karlskrony w południowej Szwecji funkcjonuje już od ponad 20 lat. Natomiast linia promowa z Gdyni do Nynäshamn (port w okolicach Sztokholmu) wystartowała pod koniec 2017 roku. Łącznie z 6 rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn oraz 46 do Karlskrony (razem z rejsami nowego promu Stena Nordica), Stena Line od września oferuje rekordową liczbę aż 52 rejsów tygodniowo między Gdynią a Szwecją, pięcioma promami.

(red./źr. Stena Line)

kobiety w logistyce
Kobiety za kierownicą łagodzą obyczaje?
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Koszty nietrafionej rekrutacji są ogromne - jak tego uniknąć?
Zmiany w prawie – tachografy konkretne rozwiązania! Cz.2
Transport i spedycja drogowa - najnowsze zmiany w prawie cz. 1
reklama
Jak stworzyć prywatną giełdę ładunków?
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dzień wejścia w życie Unijnego Kodeksu Celnego – dniem żałoby!?
Inwestycje na rynku nieruchomości komercyjnych – ich wielkim beneficjentem Polska?
Znane są już ostateczne zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
FM Logistic buduje nowy magazyn w Lućmierzu
Kuehne + Nagel otworzył w Chile hub logistyczny dla farmaceutyków
7R Park Tczew zyskuje kolejnego klienta
Kształcenie kierowców w porozumieniu z Forum Transportu Drogowego
Spółka OT Logistics uruchomiła nową linię żeglugową na Łabie
Na 25-lecie firmy Volvo wypuszcza na rynek edycję specjalną ciągnika FH
Jak Dachser kontroluje lotnicze cargo?
Najbardziej energooszczędny magazyn świata powstaje w Tilburgu
Logmaster otworzył nowy oddział pod Warszawą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC