Dodaj ogłoszenie o pracy


ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL

Firmy z branży TSL każdego dnia w swojej działalności napotykają na szereg problemów prawnych i podatkowych, są też wyjątkowo bacznie obserwowane przez organy podatkowe. Niewątpliwie, przepisy prawa związanego z transportem, logistyką i spedycją charakteryzują się wysokim stopniem skomplikowania, a poziom techniki ustawodawczej pozostawia wiele do życzenia. Przepisy, szczególnie dotyczące kwestii pracowniczych i podatkowych, bywają tworzone w pośpiechu, bez głębszej refleksji, często są ze sobą niespójne, a nawet wewnętrznie sprzeczne. Problemem jest również praktyka działań administracji państwowej oraz sądów, które w podobnych sytuacjach wydają zupełnie różne rozstrzygnięcia. W połączeniu z niepewnością dotyczącą codziennej aktywności, trudnościami z weryfikacją kontrahentów, często skomplikowanymi strukturami prawno-organizacyjnymi prowadzonej działalności, powoduje to, że droga jaką podążają przedsiębiorcy z branży TSL jest wyjątkowo wyboista.

ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL –  to spotkanie w Łodzi organizowane przez Kancelarię Prawną Mariański Group w dniu 10 marca 2016 roku w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej S.A. w Łodzi przy ul. Tymienieckiego 22/24. Celem spotkania jest wskazanie przedsiębiorcom bezpiecznej drogi rozwoju ich działalności – drogi, która oparta będzie na najkorzystniejszych i najbezpieczniejszych rozwiązaniach podatkowych i prawnych. Udział w spotkaniu jest bezpłatny.  

Podczas spotkania organizatorzy chcą wskazać przedsiębiorcom bezpieczną drogę rozwoju ich działalności, która oparta będzie na najkorzystniejszych i najbezpieczniejszych rozwiązaniach podatkowych i prawnych. Bezpłatne spotkanie podzielone będzie na cztery bloki tematyczne:
Pierwszym z nich będzie specyfika sukcesji biznesu w firmach transportowych, a więc problematyka zapewnienia ciągłości biznesu i znalezienia następcy w firmach rodzinnych oraz zabezpieczenia ich przed kryzysem związanym z koniecznością dokonania zmiany pokoleniowej. Przedstawimy wiele aspektów związanych z tym procesem – od prawnych poprzez organizacyjne, aż po budowanie samej strategii sukcesji.
Drugi blok poświęcony zostanie problematyce międzynarodowej dostawy towarów, w szczególności w zakresie używania w praktyce transportowej formuł INCOTERMS oraz Konwencji CMR. Naświetlimy zagrożenia wynikające ze stosowania różnych regulacji oraz rozwiązania ułatwiające prowadzenie przez Paostwa działalności, w tym możliwośd dofinansowania z funduszy unijnych.
Trzeci blok będzie dotyczył spraw pracowniczych i koncentrował się, m.in., na problemie tzw. kabinówek, a także rozliczeo związanych z samochodami służbowymi używanymi przez pracowników do celów prywatnych na gruncie podatku dochodowego.
W ramach czwartego bloku przedstawione zostaną najważniejsze zagadnienia podatkowe istotne dla branży TSL – zarówno w kwestiach podatku od towarów i usług (takich jak zasady prawidłowego tworzenia umów świadczonych dla podmiotów zagranicznych, rozliczenia zakupów paliwa do różnego rodzaju pojazdów, zwrot VAT przy zagranicznych usługach transportowych, kontrola VAT w firmach transportowych), jak i kwestii podatku dochodowego. Przedstawione zostaną również zasady kontroli podatkowej, sposoby przygotowania się do niej.
W trakcie spotkania zaproszeni eksperci z jednej strony wskażą Państwu największe zagrożenia, ale również pokażą, jak można ich uniknąć, a często – dzięki wprowadzeniu odpowiednich struktur – nawet zaoszczędzi znaczne kwoty.

Program:

9.00 - 9.30 Rejestracja uczestników, rozdanie materiałów.
9.30 -10.0 Powitanie gości, wstęp.
Prof. Adam Mariaoski – „Największe zagrożenia dla branży TSL”
10.00 – 11.00 Blok 1 Sukcesja biznesu w firmach transportowych.
1.Czym jest sukcesja biznesu?
2.Tajemnice udanej sukcesji.
3.Sukcesja w branży transportowej.
11.00 – 11.15 Przerwa na kawę
11.15 – 13.30 Blok 2 Podatkowe aspekty działania w branży TLS.
1.Rozliczenia w podatku VAT, dotyczące paliwa, usług magazynowych.
2.Rozliczenia w podatku dochodowym, dotyczące używania samochodów służbowych i prywatnych.
3.Kontrole podatkowe – kluczowe aspekty dotyczące branży TLS.
13.30 – 14.15 Przerwa na lunch
14.15 – 16.00 Blok 3 Rozliczenia z pracownikami w branży TLS.
1.Kabinówki.
2.Samochody służbowe przekazane do celów prywatnych.
3.Ryczałt na korzystanie z samochodu przez pracowników.
16.00 – 16.15 Przerwa na kawę
16.15 – 17.15 Blok 4 – Dostawa towarów – aspekty międzynarodowe.
1.Zasady dostawy Incoterms – analiza praktyczna.
2.Konwencja CMR – aspekty praktyczne.
1715 – 18.00 Zakooczenie konferencji, networking.

Miejsce:
Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.
Duża Sala Konferencyjna
ul. Ks. Tymienieckiego 22/24, 90-349 Łódź

Udział w spotkaniu jest bezpłatny! Zgłoszenia udziału należy kierować adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., lub telefonicznie:
+42 207-76-69

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.