Dodaj ogłoszenie o pracy


Wizerunek zawodowy na portalach społecznościowych – jak stworzyć idealny profil?

Szukając informacji o kontrahencie, kandydacie do pracy, partnerze biznesowym, 90 proc. osób sięgnie po zasoby w internecie. Jak przygotować idealny profil zawodowy, aby pierwsze wrażenie online było korzystne?
Dzisiaj w świecie internetu rządzą portale społecznościowe, których jest bardzo wiele. Jednakże zawodowo i biznesowo liczy się zaledwie kilka. Polscy użytkownicy internetu, najczęściej korzystają z trzech:
1.    LinkedIn – ok 1,3 mln użytkowników w Polsce, ok 200 mln użytkowników na świecie    
2.    GoldenLine.pl – ok 1,7 mln użytkowników,
3.    Twitter – ok. 2,5 mln użytkowników, ok 200 mln użytkowników na świecie     
Każdy z tych portali ma swoje wady i zalety. - Zaletą LinkedIn jest z pewnością międzynarodowość. Jeśli mamy zagranicznych klientów, pracujemy w globalnej firmie – obecność tutaj jest wręcz obowiązkowa. Z drugiej strony często używany w komunikacji język angielski bywa barierą dla części osób. Choć w ustawieniach portalu można wybrać opcję polskojęzyczną, to profile osób opisane w języku angielskim nie zostaną przetłumaczone. Dlatego, jeśli nasza praca nie obejmuje międzynarodowych kontaktów, bardziej wygodnym w użytkowaniu może okazać się polski GoldenLine.pl – mówi Monika Błaszczyk, menedżer HRK SSC/BPO.
Twitter warto zastosować, jako portal uzupełniający – pozwalający w łatwy i szybki sposób zaprezentować swoje opinie o rzeczywistości biznesowej. Coraz większe znaczenie pod względem zawodowym mają również sieci społecznościowe na Facebook, Instagram, Pinterest, czy Google Plus, używane głównie do celów prywatnych. Tutaj warto zadbać o odpowiednie ustawienia prywatności, aby treści, zdjęcia przedstawiające nas w sferze domowej nie wpływały na profesjonalny wizerunek.
Elementy profesjonalnego profilu zawodowego
Zdjęcie
Zdjęcie na portalu zawodowym powinno mieć biznesowy charakter. Elegancki garnitur lub kostium, w przypadku kobiet dyskretny makijaż i subtelna biżuteria. Należy unikać tkanin wzorzystych i ostrych kolorów. Warto pamiętać, że obiektyw sprawia, że wszystkie elementy naszego wizerunku są wyostrzone.
Nagłówek
Jest jedną z najważniejszych informacji na profilu. To właśnie ten opis pokazuje się w wynikach wyszukiwania i kluczowe jest, aby był odpowiednio sformułowany. W pierwszej kolejności powinno znaleźć się stanowisko i nazwa firmy. Można dodać również informację o członkostwie w organizacji branżowej czy oferowanym produkcie. W nagłówku warto zamieścić swój adres e-mail – ułatwi to zainteresowanym możliwość kontaktu.
Podsumowanie
W podsumowaniu można swobodnie przedstawić szersze informacje nt. celów zawodowych. I tutaj słowa kluczowe grają ważną rolę – dzięki odpowiedniemu sformułowaniu kontrahenci i rekruterzy z łatwością dotrą do takiego profilu.
Doświadczenie zawodowe
Miejsca zatrudnienia należy zaprezentować w kolejności chronologicznej. Kiedy szukamy pracy, warto szczegółowo przedstawić zakres obowiązków na danym stanowisku. Równolegle można dodać informację o piastowanej funkcji w organizacji branżowej czy fundacji.
Umiejętności, nagrody, publikacje i szkolenia
Zadbajmy o wypunktowanie umiejętności zawodowych. Dzięki temu partnerzy biznesowi i współpracownicy z łatwością mogą je poświadczyć, dając swoistego rodzaju referencje. Korzystne wizerunkowo jest zamieszczenie informacji o publikacjach eksperckich oraz odbytych szkoleniach.
Oprócz dobrze opisanego profilu, warto rozbudowywać sieć kontaktów, co ułatwi nawiązywanie relacji biznesowych i będzie stanowić dobre źródło wiedzy o bieżących aktywnościach firm i pracowników z otoczenia. Publikacja postów, udział w dyskusjach grupowych pomoże w kształtowaniu swojego wizerunku i promocji usług czy oferowanych produktów. Warto więc zastanowić się, do kogo należy dotrzeć z informacjami i od kogo je czerpać. Do swojej sieci kontaktów zaprośmy współpracowników, partnerów biznesowych, rekruterów i obserwujmy liderów opinii.
Portale oferują szereg zaawansowanych ustawień prywatności, mogący przyprawić o zawrót głowy. Do najważniejszych należy:
•    możliwość ograniczenia widoczności profilu (czy będzie dostępny dla wszystkich użytkowników Internetu, dla użytkowników portalu, tylko dla osób z sieci kontaktów);
•    możliwość ograniczenia widoczności naszej aktywności (publiczne będą nasze posty czy opinie, ale nie aktywności w rodzaju uzupełnienia profilu, dołączenia do grupy czy dodania nowego kontaktu).

Niektórym wystarcza posiadanie tylko wizytówki na portalu, natomiast od części zawodów oczekiwana jest aktywność i dzielenie się informacjami. Dotyczy to w szczególności wszelkich specjalizacji w ramach konsultingu, PR, employer brandingu. Decyzja należy do nas – jeśli zdecydujemy się na aktywność konieczne jest zadbanie o wartość merytoryczną prezentowanych informacji. Krótko mówiąc warto publikować tylko to, pod czym z całą pewnością moglibyśmy się podpisać. Unikać też należy wszelkiego rodzaju humorystycznych postów, które jednak mogą urazić określone grupy.
(red/źr. HRK)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.