Dodaj ogłoszenie o pracy


Co podwyższy koszty w transporcie międzynarodowym?

Kwestią czasu jest, gdy Komisja Ochrony Środowiska przy IMO przeforsuje rozwiązania, mające na celu globalną ekologię, a przysparzające niestety armatorom dodatkowych kłopotów, związanych z inwestycjami w urządzenia do utylizacji wody balastowej jak również dodatkowych kosztów związanych z opłatami portowymi. Konwencja dotycząca  wody balastowej nadal czeka na ratyfikację. Dokument nabierze mocy dopiero w momencie podpisania przez co najmniej 30 krajów, w których jest zarejestrowane minimum 35 proc. tonażu całej floty światowej. Po ratyfikacji tego dokumentu nastąpi 12 miesięczne vacatio legis i regulacje wejdą w życie.

Umowa czeka na ratyfikację już kilka lat, ale nadal nie ma wymaganej ilości krajów, aby uruchomić przepisy i opracować procedury - brakuje 5 proc. tonażu światowego. Ratyfikowanie konwencji spowoduje, że wszystkie dodatkowe koszty wymuszą kolejną podwyżkę cen na usługi również przepraw promowych pojazdów ciężarowych oraz osób fizycznych z samochodami osobowymi.

Cały czas trwają prace w grupach roboczych, polegające na doprecyzowaniu jakie urządzenia mają znaleźć się na pokładach statków, a jakie na nabrzeżu oraz czy jednostki korzystające z elektrowni wiatrowych na pokładach będą mogły być zwolnione z opłat portowych w kontekście utylizacji. Czy również statki operujące w obrębie jednego kraju będą podlegały regulacjom światowym. Zanim pojawią sie nowe jednostki typu Physalia, zaprojektowane przez Vincenta Callebauta, woda balastowa jest i będzie ogromnym zagrożeniem dla wszelkiego życia w morzach i oceanach, ale branża promowa oczekuje rozsądnych i ekonomicznych rozwiązań przy wdrożeniu procedur w świetle nowej konwencji.

Obecnie cała branża transportowa przygotowuje się do przyjęcia na swoje barki podwyżki związanej z inną konwencją tzw. „niskosiarkową” przeforsowaną przez IMO już od 1 stycznia 2015. Kolejne koszty są nieuchronne, koszty na ten moment są trudne do oszacowania, ale na pewno nie będą to znikome podwyżki.
(źr. PromySkat)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.