Już prawie co czwarty z wypadków na drodze jest skutkiem korzystania z telefonu komórkowego w czasie jazdy! Brak koncentracji przyczynia się do ponad 80 proc. wypadków na drogach – alarmują organizatorzy akcji społecznej „Nie (przy)dzwoń za kierownicą”, która właśnie dobiegła końca. W maju tego roku, na stacjach paliw w całym kraju trwała dystrybucja charakterystycznych zawieszek w kształcie telefonów komórkowych, które zachęcały do nie używania telefonów podczas jazdy. Był to jeden z elementów tej kampanii społecznej. Celem akcji było zwrócenie uwagi na problem oraz zmotywowanie kierowców do zmiany złych nawyków drogowych. Akcja była wspierana przez znane osoby ze świata show biznesu, sportu oraz promowana w mediach społecznościowych.
Chcąc zmotywować kierowców do zaangażowania się w akcję, organizatorzy uruchomili profile kampanii w mediach społecznościowych, gdzie publikowano filmy, zdjęcia, wskazówki dot. bezpiecznej jazdy oraz rozdawano nagrody. Znakiem rozpoznawczym był hasztag #bezkomórki. W kampanię aktywnie zaangażowały się również firmy, które dystrybuowały zawieszki w swoich flotach i zachęcały do udziału w akcji. - 40 proc. wypadków na drogach spowodowanych jest przez osoby użytkujące auta w celach służbowych. Wiele złych nawyków można wyeliminować z codziennej jazdy, budując świadomość kierowców i doskonaląc ich umiejętności, stąd nasze zaangażowanie w akcję – mówi Artur Sulewski z LeasePlan Polska, największej firmy zarządzającej flotami w Polsce.
W akcję #bezkomórki zaangażowało się wiele znanych osób m.in. Mateusz Damięcki (aktor), Katarzyna Żak (aktorka), Marcin Matkowski z żoną (tenisista), Rafał Adamczak (DJ i prezenter radiowy) czy Anna Popek (prezenterka). W mediach ukazało się kilkadziesiąt publikacji nt. kampanii. Dyskusję nt. niebezpieczeństwa używania telefonu komórkowego za kierownicą udało się zainicjować nie tylko w Internecie, za pośrednictwem portali społecznościowych, ale również w radiu i telewizji.
Patronat honorowy nad akcją "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" objęła Komenda Główna Policji. Partnerami projektu zostały Grupa LOTOS, LeasePlan, Scanmed Multimedis, Corpoflota oraz Liberty Ubezpieczenia.
Organizatorem i pomysłodawcą akcji był Emil Żak z firmy Ecologic.io.
(red)