Dodaj ogłoszenie o pracy


71 finalistów VII Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej

Aż 71 uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski zakwalifikowało się do finału ogólnopolskiego turnieju wiedzy logistycznej. Ostatni etap, w którym młodzi logistycy powalczą o cenne nagrody, odbędzie się 6 marca w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu.

Grudniowe okręgowe eliminacje wyłoniły skład finału VII Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej. 71 spośród ponad pół tysiąca uczestników spotka się ponownie, w Poznaniu podczas najtrudniejszego, trzeciego etapu turnieju. Tu do rozwiązania kilka pytań problemowych, wymagających nie tylko podręcznikowej wiedzy logistycznej, ale także umiejętności jej zastosowania w konkretnych sytuacjach, z którymi mierzą się zawodowi logistycy.
W tegorocznej edycji olimpiady wzięło udział niemal 7500 uczestników z 237 miast z całej Polski. Po szkolnych eliminacjach, w grze o indeks WSL, staże praktyki i cenne nagrody pozostało 515 uczniów. 71 z nich to czołówka, która najlepiej poradziła sobie z testem wielokrotnego wyboru. Hasłem siódmej edycji jest gospodarka zapasami – tej dziedziny logistyki dotyczy zatem większość pytań i zadań, z którymi mierzą się olimpijczycy.

Wśród finalistów są przede wszystkim maturzyści z klas o profilu technik logistyk czy technik spedytor. W tym elitarnym gronie znalazło się także dwoje uczniów z klasy drugiej. Wszyscy uczestnicy III etapu otrzymują zwolnienie z pisemnej części egzaminu zawodowego.  - Udział w olimpiadzie to nie tylko szansa na cenne nagrody, zwolnienie z egzaminu czy bezpłatne studia w WSL. To możliwość odkrycia pasji, rozpoznania swojej dalszej drogi edukacyjnej czy zawodowej, to prawdziwa kuźnia talentów – mówi Alicja Gruszczyńska, rzecznik prasowy WSL. Wielu tegorocznych olimpijczyków startuje w konkursie od początku nauki w szkole średniej, każdego roku wspinając się coraz wyżej na liście finalistów. Ambicja, wytrwałość i talent – to ich mocne strony.

Finał odbędzie się 6 marca w Poznaniu, w siedzibie Wyższej Szkoły Logistyki, a uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi 17 kwietnia 2015 r.

Ogólnopolska Olimpiada Logistyczna jest organizowana przez Wyższą Szkołę Logistyki od 2008 roku. Jest jedynym w Polsce turniejem tematycznym z dziedziny logistyki, którego laureaci i finaliści są zwolnieni z etapu pisemnego egzaminu  zawodowego. Honorowym Patronem olimpiady jest Minister Edukacji Narodowej. Partnerem Merytorycznym jest Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Polskie Towarzystwo Logistyczne.
Organizację olimpiady i promocję młodych talentów co roku wspierają sponsorzy. Złotymi Sponsorami VII Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej są: Dachser, DPD Polska, STILL Polska, TimoCom Soft- und Hardware GmbH oraz Transics International. Sponsorzy Srebrni to: DB Schenker, JAS-FBG i Polski Komitet Narodowy EPAL.

Patronat medialny nad olimpiadą objęły: Eurologistics, LOG24.pl, Spedycje.pl, Polska Gazeta Transportowa, Forumtransportu.pl, TSL Biznes, Logistyka a Jakość, Nowoczesny Magazyn, Transport i spedycja, NM.pl, Warehouse Monitor, Pracujwlogistyce.pl, log4.pl, Top Logistyk, logistyczny.com, etransport.pl, transportet.pl, portallogistyczny.com, logistyka.net.pl, edukacja.net, studia.net, dlaMaturzysty.pl, dlaStudenta.pl.

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.