Dodaj ogłoszenie o pracy


Volvo Trucks i Renault Trucks świętują 20 lat obecności na polskim rynku

Ten rok jest wyjątkowy dla firmy Renault Trucks i Volvo Group Trucks Polska. Obie marki obchodzą w tym roku 20-lecie obecności na polskim rynku. Oprócz tego jest to pierwszy rok wspólnej działalności obydwu marek Renualt i Volvo w ramach jednej grupy - Volvo Trucks Poland. Jubileuszowi towarzyszą wydarzenia i spotkania z tej okazji. Niedawno – 5 września 2014 r. w Warszawie odbyła się uroczysta Gala Jubileuszu 20-lecia Volvo Trucks, Renault Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce. Podczas uroczystego spotkania w Filharmonii Narodowej w Warszawie pod hasłem 20 LAT RAZEM, w którym wzięło udział ponad 1000 osób (przedstawicieli firm transportowych, firm partnerskich oraz dziennikarzy) - Volvo Trucks, Renault Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce, podsumowano dwie dekady obecności marek na naszym rynku. Była to okazja do podsumowania rozwoju i osiągnięć firmy na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat, a także wyróżnienia najlepszych Klientów obydwu marek.
(na zdj. pierwsza od prawej: Małgorzata Kulis - Dyrektor Generalny Volvo Group Trucks Poland, trzeci od prawej: Tom Jörning, Dyrektor Zarządzający Rynku Europy Środkowo –Wschodniej Volvo Group Trucks)

- Minione 20 lat to okres intensywnego rozwoju zarówno naszych produktów i usług, jak i samej firmy w Polsce – powiedział Tom Jörning, Dyrektor Zarządzający Rynku Europy Środkowo –Wschodniej Volvo Group Trucks. - Decyzja Volvo o budowie fabryki we Wrocławiu związała silnie firmę z Polską. Strategiczne położenie kraju w samym centrum Europy, na przecięciu najważniejszych szlaków komunikacyjnych powoduje, że kraj stanowi jeden z kluczowych punktów na mapie Volvo na starym kontynencie. - Przez te 20 lat rozwijaliśmy się razem z naszymi klientami, słuchając ich potrzeb i do nich dostosowując naszą ofertę – powiedziała Małgorzata Kulis, Dyrektor Generalny Volvo Group Trucks Poland. – Partnerskie relacje z klientami są dla nas najważniejsze, bo to dzięki nim możemy przy pomocy naszych produktów i usług wspierać ich biznes i wspólnie osiągać sukces. Ta gala jest podziękowaniem dla wszystkich klientów za minione 20 lat współpracy i – jestem o tym przekonana – doskonałym startem na kolejne lata partnerstwa.   
A zaczęło się od...
Pierwsze pojedyncze egzemplarze samochodów ciężarowych szwedzkiej marki Volvo pojawiły się w Polsce tuż po ostatniej wojnie. Prawdziwy początek ich importu przypadł jednak dopiero na początek lat 70. Poszukujące solidnych i nowoczesnych ciągników siodłowych przedsiębiorstwa transportowe PMPS Pekaes, Polskie Linie Oceaniczne oraz Transocean, zakupiły łącznie 158 legendarnych już dziś pojazdów Volvo F88/89. W latach 80. zachęceni niezawodnością i walorami eksploatacyjnymi pojazdów rodem z Goeteborga, przewoźnicy zakupili już ponad 1.100 ciągników i podwozi nowej generacji F12, dzięki czemu Volvo stało się najpopularniejszą marką wśród „zachodnich" samochodów ciężarowych w Polsce. Rosnące zapotrzebowanie na samochody ciężarowe ze strony polskich przewoźników, zachęciło szwedzki koncern do podjęcia inwestycji we własną montownię pojazdów. Początkowo pojazdy składane były w zakładach w Jelczu, jednak wkrótce postanowiono przenieść tę działalność do własnego zakładu. Taśma produkcyjna „Wrocław Assembly Plant" ruszyła 6 lutego 1995 roku. Do grudnia 2001 roku montownię opuściło ponad 10 tys. samochodów ciężarowych serii FL, FM oraz FH. Ważną datą w historii Volvo Trucks w Polsce było utworzenie w 2004 roku Regionu Europy Środkowo-Wschodniej z siedzibą w Warszawie. Dyrektorem Zarządzającym Regionu został Tom Jörning. W 2007 roku otwarto nowoczesne Centrum Volvo w Młochowie, w którym to obecnie znajdują się organizacje odpowiadające za sprzedaż i obsługę posprzedażną marek Volvo Trucks, Renault Trucks, a także autobusów Volvo (Volvo Buses) i maszyn budowlanych (Volvo Maszyny Budowlane Polska). Tutaj mieści się też spółka finansowa – VFS Usługi Finansowe Polska. Równocześnie ze sprzedażą oraz montażem pojazdów marki Volvo, pojawiła się w naszym kraju spółka wyspecjalizowana w świadczeniu szeroko pojętych usług finansowych - Volvo Finance Poland Company zarejestrowano w czerwcu 1994 roku, a od 2001 roku działa ona pod nazwą VFS Usługi Finansowe Polska Sp. z o.o.
Renault Trucks wkroczyło do Polski ...
W 1994 roku w Warszawie zarejestrowano Renault Trucks Polska Sp. z o.o., a jej pierwszym prezesem został Dominique Guiboust. Rok później w Starachowicach ruszył montaż ciężarówek Renault Manager, Major oraz Magnum. Ostatnie podwozie zostało zmontowane w 2001 roku. Biorąc pod uwagę obecność na polskich drogach, Renault Trucks może pochwalić się dłuższą historią obecności. Wśród pierwszych pojazdów wojskowych, które trafiły do odrodzonej Rzeczpospolitej w 1919 roku, były nie tylko czołgi Renault RT-17, ale także pokaźna liczba ciężarówek Berliet CBA. Już po zakończeniu II wojny światowej do Polski sprowadzono znaczącą ilość furgonów Renault 1400 kg, które zasiliły tabor m.in. poczty i pogotowia ratunkowego. Na początku lat 60. PMPS Pekaes zakupił partię ciągników siodłowych Saviem JM240, a w latach 70. miała miejsce dostawa nowoczesnych Saviemów SM280. Jednocześnie dla polskiego budownictwa zakupiono sporą liczbę wywrotek i betoniarek z rodziny Berliet GBH, a w 1972 roku ruszyły w Jelczu prace nad uruchomieniem produkcji licencyjnych autobusów Jelcz-Berliet PR 100 i PR 110. Począwszy od 1980 roku Pekaes rozpoczął masowe zakupy ciągników Renault serii R. Pewna ich liczba trafiła także do Transoceanu oraz firmy C.Hartwig. Na przełomie lat 80. i 90. Renault Vechicules Industriels uruchomiło w Warszawie swoje biuro informacyjne, a w 1992 roku otwarto polski oddział RVI.
A po 20 latach razem ... Volvo i Renault
Historia obecności obu marek na polskim rynku znalazła swój punkt zwrotny w dniu 29 listopada 2013 roku. W tym dniu oficjalnie połączyły się ze sobą spółki Volvo Polska Sp. z o.o. oraz Renault Trucks Polska Sp. z o.o. w jedną spółkę Volvo Polska Sp. z o.o., reprezentującą obie marki pod rynkową nazwą Volvo Group Trucks Poland.
(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.