Konto pracodawcy

Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?

Coraz częściej modyfikuje się dziś produkowane seryjnie rozwiązania, by ściśle odpowiadały potrzebom przedsiębiorstw, które mają obsługiwać. Przykłady wdrożeń pokazują, jak można dzięki maszynom o modułowej konstrukcji oraz dodatkowemu wyposażeniu poprawić wydajność procesów intralogistycznych.

W sytuacji, gdy przez Internet można kupić wszystko, ograniczanie kosztów realizacji zamówień ma kluczowe znaczenie. To skłania do konsolidacji magazynów celem osiągnięcia efektu skali oraz akceptacji outsourcingu obsługi spedycyjno - transportowej. Przykładem przedsiębiorstwa, które z powodzeniem zrestrukturyzowało procesy magazynowe, by przygotować się na wyzwania przyszłości, jest niemiecka firma Derby Cycle, największego producenta rowerów w Niemczech i jednego z najważniejszych graczy tej branży na europejskim rynku.
Konsolidacja a poprawy wydajności
Firma Derby, od czasu włączenia jej w 2012 roku do grupy Pon, bardzo dynamicznie się rozwija i optymalizuje funkcjonowanie łańcucha dostaw, by być w stanie zaopatrywać dealerów swoich marek na całym świecie. Jednym z takich działań była centralizacja centrum dystrybucyjnego i powierzenie zarządzania transportem i spedycją wyspecjalizowanemu operatorowi - Hellmann Worldwide Logistics. Firma stworzyła koncepcję globalnego magazynu i realizuje jego bieżącą obsługę, w tym frachty z importowanymi częściami, transport pomiędzy zakładami produkcyjnymi a centrum dystrybucyjnym oraz przewóz rowerów do dealerów w przeszło 60 krajach.

Problem wąskich alejek
Globalne centrum dystrybucyjne Derby Cycle to magazyn wysokiego składowania będący w stanie pomieścić do 150 tys. rowerów. Są one składowane w 48 rzędach 8-kondygnacyjnych regałów podzielonych 24 wąskimi alejkami. Ze względu na sposób pakowania rowerów, nie używa się tu konwencjonalnych palet. Podłużne, płaskie pudła z towarem są wsuwane na półki bezpośrednio z tworzonych na zamówienie platform, do których obsługi przystosowano funkcjonujące w magazynie wózki VNA. – Na prośbę i w procesie konsultacji z Hellmann Worldwide Logistics firma STILL wyprodukowała na potrzeby Derby Cycle osiem zindywidualizowanych wózków VNA serii MX-X przystosowanych do przewozu niestandardowych platform roboczych – relacjonuje Michał Stanisławski, dyrektor działu Advanced Applications STILL Polska. – Konstrukcja ich wideł jest zoptymalizowana pod kątem transportu platform, na których znajdują się opakowania z rowerami oraz operator obsługujący rozładunek i kompletację. Wzbogacono je o specjalną blokadę zapewniającą stabilność i bezpieczną pracę. Pojazdy zaprogramowano tak, że nie można rozpocząć jazdy gdy nie jest ona załączona. Co więcej, zastosowano system automatycznej jazdy w oparciu o wskazania nitki indukcyjnej. Dzięki niemu wózki są w stanie samodzielnie nawigować między regałami – tak, by operator mógł bez przeszkód pracować z platformy, a nie z kabiny – tłumaczy Stanisławski. Po ukończeniu kompletacji w oparciu o półautomatyczne wózki modułowe VNA, ładunki są przewożone na ciężarówki z pomocą wydajnych czołowych wózków elektrycznych serii RX 20.

Nieograniczona optymalizacja?
Wszystkie działające w magazynie centralnym wózki zintegrowano z systemem zarządzania flotą, rejestrującym czas pracy poszczególnych pojazdów. Generowane automatycznie raporty pozwalają na bieżącą analizę obłożenia maszyn i wyrównywanie różnić pomiędzy nimi przez odpowiednie przydziały zadań. W długofalowej perspektywie rozciąga  to cykl życia floty i może w przyszłości pozwolić na zmniejszenie liczby wózków koniecznych do obsługi procesów transportu wewnętrznego. – Stworzona na miarę potrzeb koncepcja magazynu zapewnia dobry wgląd w bieżącą sytuację, zwiększa elastyczność procesów, pozwala oszczędzać przestrzeń magazynową, czas i pieniądze w centrum dystrybucyjnym Derby Cycle – mówi Andreas Bothe, menadżer oddziału Hellmann Worldwide Logistics. – Wózki MX-X z systemem nawigacji zwiększają bezpieczeństwo i efektywność kompletacji w wąskich alejkach, a program do zarządzania flotą daje pełną przejrzystość danych na temat eksploatacji całej floty wózków – podsumowuje.

(red/za inf. STILL)

kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w prawie - czy leasing będzie nadal się opłacał?
Jak wdrożyć dostawy w strategii PULL?
Zwierasz umowę ubezpieczeniową - poznaj najważniejsze pojecia i definicje!
Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?
Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?
Czas pracy kierowcy zawodowego w porze nocnej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Zawirowania polityczne na świecie a działania inwestorów
Przewoźnicy optymistycznie patrzą w przyszłość, ale wyzwań nie brakuje
Czego szukają pracownicy fizyczni i czego oczekują od pracodawców?
Jakie ograniczenia czekają kierowców pojazdów ciężarowych od 2019 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Port Gdańsk zyskał nową trasę żeglugową do/z Danii oraz zachodniej i północne ...
Najlepsze biuro w magazynie w Polsce należy do Drabest
Dachser osiągnął najwyższy poziom zatrudnienia w swojej historii
Czwarty prom Stena Line wchodzi na trasę Gdynia - Karlskrona
DPD Polska sponsorem drużyny siatkarskiej kobiet
Stokrotka rozwija logistykę
Prologis buduje swój pierwszy park logistyczny w Łodzi
Jungheinrich Polska w nowej siedzibie - Astrum Business Park
Raben otworzył nowy magazyn w 7R Beskid Park
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC