Dodaj ogłoszenie o pracy


Światowy rynek pocztowy stale rośnie

rynek pocztowyInternational Post Corporation (IPC) – stowarzyszenie największych operatorów pocztowych z całego świata - ogłosiło, że globalny sektor pocztowy po raz czwarty raz z rzędu odnotował ogólny wzrost przychodów w 2014 roku, co wynika między innymi ze wzrostu wolumenu paczek generowanych przez e-commerce – donosi InPost. Wstępne wyniki wykazały ogólny wzrost rok do roku na poziomie 2,9 proc. Dane potwierdzają pozytywny trend dla całego sektora pocztowego, chociaż dynamika jest niższa niż w poprzednich latach: w 2013 roku wyniosła 3,7 proc., a w 2012 roku 3,9 proc. Wzrost w Europie wyniósł 1,4 proc., w regionie Azji i Pacyfiku 3,9 proc., a w Ameryce Północnej 3,2 proc. Operatorzy pocztowi ze wschodzących gospodarek zaprezentowali silny wzrost na poziomie 8 proc., co można wyjaśnić między innymi szybszym wzrostem gospodarczym i dynamicznie zwiększającym się e-handlem.
Paczkomaty w Amazonie
Amazon planuje rozbudować sieć swoich systemów paczkomatowych, która aktualnie obejmuje obszar Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Ekspansja ma dotyczyć Francji, gdzie gigant e-commerce chce zainstalować swoje urządzenia w centrach handlowych, a w późniejszym czasie ma zamiar utworzyć własną sieć dostaw. Jak podaje InPost - według francuskiego dziennika online JDN, Amazon nawiązał kontakt mailowy z kilkoma francuskimi centrami handlowymi, zwracając uwagę na popularność swoich systemów paczkomatowych wśród e-konsumentów w Wielkiej Brytanii. Amazon zaoferował potencjalnym partnerom, że pokryje wszystkie koszty związane z instalacją, konserwacją, obsługą klienta i wykonywaniem codziennych operacji. Centra handlowe miałyby jedynie zapewnić powierzchnię o wielkości od 2 do 5 m2, udostępnić gniazda zasilania dla maszyn oraz umożliwić korzystanie z szybkiego łącza internetowego. Takie rozwiązanie według Amazona pozwoli galeriom handlowym uniknąć dodatkowych kosztów oraz ograniczyć ich zaangażowanie w realizację projektu, jednocześnie otwierając drogę do dalszej ekspansji systemów paczkomatowych Amazona. Korzyścią dla centrów handlowych jest także świadczenie przez nie dodatkowej usługi – może ona przyczynić się do dłuższego pobytu i kontynuacji zakupów przez klientów. Ponadto, agencja badawcza eTail France przewiduje, że w bieżącym roku 19,2% francuskiego e-commerce będzie pochodziło z transakcji dokonanych za pośrednictwem smartfonów. Wciąż jednak wiele sklepów nie ma opracowanej strategii sprzedaży w pełni wykorzystującej urządzenia mobilne. Nie zmienia to faktu, że narzędzia m-commerce będą priorytetową inwestycją dla detalistów w najbliższych 12-18 miesiącach.
(źr. InPost)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.