Dodaj ogłoszenie o pracy


Dyrektywa siarkowa a wzrost cen usług transportowych - jak przygotować się na 1 stycznia 2015 r.?


Portal Pracujwlogistyce.pl zaprasza kadrę menedżerską i specjalistów firm transportowych i spedycyjnych z całej Polski oraz menedżerów i specjalistów działów logistyki, transportu firm producenckich, handlowych i dystrybucyjnych do udziału w spotkaniu pt.:

"Dyrektywa siarkowa a wzrost cen usług transportowych”,
które odbędzie się 24 października 2014 r. w auli Uniwersytetu Gdańskiego

pod Patronatem Uniwersytetu Gdańskiego oraz WISTA Poland.

Czemu warto wziąć udział w spotkaniu? Będzie to pierwsze spotkanie i dyskusja w branży TSL w całości poświęcone skutkom ekonomicznym wdrożenia dyrektywy siarkowej, która wejdzie w życie 1 stycznia 2015 r.  Dyrektywa dotyczy krajów z regionu (SECA) Morza Bałtyckiego, Morza Północnego i akwenu Kanału La Manche. Podczas spotkania zaproszeni eksperci z branży paliwowej, morskiej i transportu drogowego omówią skutki wejścia w życie regulacji dyrektywy siarkowej dla rynku i usług TSL.

- Co prawda restrykcje dyrektywy siarkowej dotyczą paliw morskich, to jednak spodziewany wzrost stawek frachtowych i taryf bukingowych na wszystkich relacjach przewozowych realizowanych drogą morską, gdzie choćby fragment przebiegać będzie przez tzw. strefę SECA może pośrednio przełożyć się na koszty w transporcie drogowym, a już na pewno odbije się w stawkach intermodalnych dla relacji door-to-door, gdzie występuje odcinek morski. Dla polskich przedsiębiorstw oznacza to pewne wzrosty stawek przewozowych – wyjaśnia ekspert - dr Ernest Czermański z Uniwersytetu Gdańskiego, moderator spotkania.

Ramowy program spotkania:
10.00 – 10.30 – rejestracja uczestników, kawa powitalna;
10.30 – 11.00 – Dyrektywa siarkowa – ekonomiczne skutki jej wdrożenia na przykładzie żeglugi liniowej na Bałtyku

11.00 – 11.30 – Możliwości, plany i działania dostosowawcze armatorów morskich do nowych warunków
11.30 – 12.00 – Polityka handlowa koncernów paliwowych w kontekście nowych warunków rynkowych paliw
12.00 – 12.30 – przerwa na kawę;
12.30 – 13.00 - Optymalizacja kosztów zakupu paliwa po 1 stycznia 2015 r.
13.00 – 13.30 – Skutki pośrednie - warunki zawierania umów dotyczące produktów finansowych dla branży TSL
13.30 – 14.30 – przerwa na lunch;
14.30 – 15.00 - Skutki pośrednie– zagrożenia i szanse dla firm transportu drogowego
15.00 – 15.30 – Skutki pośrednie - zagrożenia i szanse dla firm spedycyjnych i operatorów intermodalnych
15.30 – 16.30 – panel dyskusyjny;
16.30 – podsumowanie i zakończenie konferencji.

Udział w spotkaniu jest bezpłatny! Jednakże wymaga potwierdzenia i rejestracji, której dokonać można wysyłając e-maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Zgłoszenie powinno zawierać: w temacie wiadomości: spotkanie - dyrektywa siarkowa, w treści: Imię i Nazwisko, nazwę firmy i stanowisko, kontakt e-mail i kontakt telefoniczny. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc i jednocześnie dając udział jak największej liczbie firm w spotkaniu, umożliwiamy udział maksymalnie 2 przedstawicielom z jednej firmy. W sprawie szczegółów proszę o kontakt telefoniczny pod numerem 535 447 544. Zgłoszenia do 18 października 2014 r. Liczba miejsc ograniczona, o udziale decyduje kolejność przesyłanych zgłoszeń!

 


ORGANIZATOR SPOTKANIA

PATRONI SPOTKANIA:

  

    

PARTNER GŁÓWNY:

    

PARTNERZY SPOTKANIA:

              


ZAPRASZAMY!

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.