Dodaj ogłoszenie o pracy


10. Olimpiada Logistyczna

Trwa 10. edycja Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej. W tym roku do udziału w niej zgłosiło się blisko 8,7 tys. uczniów z 284 szkół w całej Polsce. W dziewięciu poprzednich edycjach, organizowanej przez Wyższą Szkołę Logistyki w Poznaniu, Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej wzięło udział ponad 52 tysiące uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Większość tegorocznych uczestników rekrutuje się z techników, ale z każdym rokiem rośnie liczba startujących w niej uczniów liceów ogólnokształcących. W tym roku do konkursu zgłosiło się dziesięć liceów. Kolejna zmiana dotyczy udziału coraz większej liczby kobiet.

Pierwszy etap 10. Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej odbył się 4 października 2017 roku. Jego uczestnicy musieli rozwiązać test, na który składało się 25 pytań. Ogłoszenie wyników tego etapu nastąpiło 27 października br. Drugi, okręgowy etap olimpiady, odbędzie się 1 grudnia br. Jak przewidują organizatorzy, uczestniczyć w nim będzie około pięciuset uczniów. Tutaj także uczestnicy będą musieli skonfrontować swoją wiedzę ze składającym się z 25 punktów testem, ale jednak znacznie trudniejszym niż w pierwszym etapie, bo składającym się z pytań wielokrotnego wyboru. Zwycięzców tego etapu poznamy 15 grudnia 2017 roku.

Trzeci, finałowy etap odbędzie się 2 marca 2018 roku. Wystartuje w nim 50-60 osób wyłonionych w okręgach. Zwycięzców poznamy 13 kwietnia 2018 roku podczas gali w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu. Ogólnopolska Olimpiada Logistyczna odbywa się pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej, a nad jej organizacją i prawidłowym przebiegiem czuwa Komitet Główny kierowany przez profesora Andrzeja Korzeniowskiego, rektora Wyższe Szkoły Logistyki w Poznaniu. Natomiast Komitetem Naukowym kieruje profesor Mariusz Jedliński z Uniwersytetu Szczecińskiego. Sponsorem Strategicznym i Patronem Merytorycznym X Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej jest GS1 Polska. A w gronie sponsorów są także: Dachser Intelligent Logistics, DPD, Epal. Polski Komitet Narodowy, Imperial Logistics International, JASFBG, Marathon International Logistics, TimoCom, Still oraz DHL, Pekaes, GLS, L-Systems, Transmeble International, Transics Wabco Company oraz WTB.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: Głos Wielkopolski, miesięcznik Logistyka, Student News, Polska Gazeta Transportowa, portale: Pracujwlogistyce.pl, etransport.pl, Logistyczny.pl.

(źr. Wyższa Szkoła Logistyki)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.