Dodaj ogłoszenie o pracy


Co doceniają najbardziej pracownicy? – czyli 10 elementów atrakcyjnego miejsca pracy

Blisko 2/3 Polaków uważa wynagrodzenie za najważniejszy aspekt decydujący o atrakcyjności pracodawcy, ale … nie mniej liczą się również takie udogodnienia jak: kuchnia, parking, wygodny dojazd – wynika z tegorocznej, 5. polskiej edycji badania Randstad Award 2015 - wskazującego o co jeszcze mogą zadbać firmy by stać się bardziej atrakcyjnym miejscem pracy.
Wyniki badania Randstad pokazują jedno, że nawet te firmy, które nie mogą sobie pozwolić na podniesienie pensji, mają możliwość zwiększenia satysfakcji pracowników wprowadzając udogodnienia w miejscu pracy. Badanie pokazuje, że dla pracowników istotne są też najbardziej podstawowe kwestie: najważniejszym czynnikiem, wymienionym przez aż 78 proc. badanych, jest wygodny dojazd, a prawie połowie badanych szczególnie zależy na czystości miejsca pracy.
W dalszej kolejności respondenci doceniają możliwość korzystania z urządzeń kuchennych i spożywania posiłków w przeznaczonym do tego pomieszczeniu. Co ciekawe istotne okazują się również mniej podstawowe udogodnienia. Tyle samo osób, które doceniają dostęp do kuchni wskazuje, jako istotny benefit dostęp do miejsca parkingowego (28 proc.), a tylko nieco mniej osób docenia aranżację biura w sposób, umożliwiający pracę i rozmowy telefoniczne w skupieniu.  


Wprowadzając udogodnienia warto wziąć pod uwagę różne preferencje poszczególnych grup pracowników. Kobiety częściej niż mężczyźni zauważają czystość miejsca pracy, a także lokalizację blisko przedszkoli i szkół. Z kolei najmłodsi pracownicy (18-24 lata) zdecydowanie docenią stołówkę, bistro lub sklep, w którym mogą nabyć przekąski lub zjeść obiad. Oczekują oni również miejsca, którym można odpocząć i się zrelaksować, a także docenią lokalizację siedziby firmy w prestiżowym budynku. Najstarszym pracownikom, w wieku 45-65 lat, częściej niż innym zależy na wygodnym dojeździe. Również specyfika codziennie wykonywanych zadań wpływa na preferencje odnośnie miejsca pracy. Osoby z wyższym wykształceniem oraz menedżerowie bardziej niż inni cenią sobie przestrzeń, w której mogą wykonywać telefony na osobności i pracować w skupieniu, zależy im także bardziej na miejscu parkingowym. Pracownicy produkcji doceniają za to dostęp do stołówki lub możliwość korzystania z pomieszczeń do przygotowania i spożywania posiłków, a także miejsce do odpoczynku.
- Nie tylko wynagrodzenie i inne twarde aspekty zatrudnienia mają znaczenie dla pracowników. Firmy, które nie mają obecnie możliwości podniesienia wynagrodzeń, mogą zwrócić większą uwagę na atrakcyjność warunków samego miejsca pracy. Niezależnie od tego, czy jest to biuro, czy zakład produkcyjny, czasem nawet niewielka inwestycja w wymienione udogodnienia, może podnieść satysfakcję pracowników i przyciągnąć kandydatów do pracy – podsumowuje Kajetan Słonina, Dyrektor Zarządzający Randstad Polska.

Informacje o badaniu:
Randstad Award to największy na świecie projekt badawczy dotyczący wizerunku pracodawcy, obecny w 23 krajach i obejmuje 225 tys. respondentów. W tym roku ma piątą edycję w Polsce. W naszym kraju badanie objęło 150 największych pracodawców oraz 9000 respondentów.

(źr. Randstad)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.