Konto pracodawcy

Polacy na drodze to poszukiwacze przygód, wojownicy i ryzykanci

Do takiego wniosku skłania nas firma Shell Helix, która przeprowadziła badanie stylów jazdy kierowców w Europie, wydając raport „Drive On”. Polacy lubią podkreślać swoją obecność na drodze i przywiązują szczególną uwagę do umiejętności oraz osiągów samochodów. Aż 25 proc. naszych rodaków jest skłonnych do wykonania manewru wyprzedzania, aby uniknąć spóźnienia. Shell Helix, przeprowadził badanie „Drive on” pośród 9 tys. kierowców z 9 krajów europejskich - Polski, Turcji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Niemiec, Francji i Włoch. Przyjrzano się ich nawykom i emocjom towarzyszącym prowadzeniu auta. Na podstawie wyników wyłoniono sześć najczęściej spotykanych typów osobowości kierowców.

Typy kierowców
Większość kierowców w Europie reprezentuje typ kompetentny – 22,4 proc. respondentów uważa się za osoby doświadczone, skoncentrowane i w pełni kontrolujące sytuację na drodze. Drugą pod względem liczebności grupę stanowią osoby przyjazne – 19,6 proc. europejskich kierowców. Są praktyczni, odpowiedzialni i godni zaufania. Czerpią przyjemność z jazdy w towarzystwie przyjaciół i rodziny. Pozostałe cztery wyróżnione typy to kierowcy:
• Troskliwi (17,6 proc.) – za kółkiem rozważni i odpowiedzialni, ale przede wszystkim niezwykle opiekuńczy i troskliwi. Cenią bezpieczną, komfortową oraz spokojną jazdę w towarzystwie bliskich. Samochód często wykorzystują do wożenia dzieci z i do szkoły. Lubią odwiedzać nowe miejsca i podróżować z muzyką w tle.
• Beztroscy (17 proc.) – to mistrzowie czerpania radości z jazdy. Auto daje im poczucie wolności i niezależności. Lubią krótkie weekendowe wycieczki bez wcześniej określonego celu podróży.
• Asertywni (13,3 proc.) – królowie szos. Kierowcy reprezentujący ten typ często eksponują swoje umiejętności. Cenią precyzję prowadzenia, lubią dźwięk pracę silnika, działanie zawieszenia czy hamulców. Czerpią radość z szybkiej jazdy po autostradach, przejażdżek po mieście drogimi, luksusowymi samochodami, a także kontrolowaną walkę z bezdrożami.
• Dynamiczni (10,1 proc.) – poszukiwacze przygód, wojownicy i ryzykanci. To kierowcy, którzy jeżdżą dynamicznie do granic możliwości – swoich, samochodu oraz panujących warunków. Lubią jazdę nocą po mieście oraz w trudnych warunkach drogowych.

Polak, Włoch - dwa bratanki
Na podstawie wyników badania „Drive On” odnotowano także pewne różnice pomiędzy kierowcami z poszczególnych państw europejskich w odniesieniu do okazji do jazdy samochodem:
• Polska i Włochy – w tych krajach odnotowano największy odsetek kierowców dynamicznych i asertywnych – lubiących podkreślać swoją obecność na drodze oraz przywiązujących szczególną uwagę do swoich umiejętności.
• Turcja – większość kierowców w tym kraju to ekstrawertycy i indywidualiści. Auto jest dla nich czymś więcej niż tylko środkiem transportu – jazda powinna wywoływać u nich dreszczyk emocji. Aż 25 proc. tureckich kierowców przyznało, że lubi szybką jazdę po autostradzie, do czego Shell nie zachęca, jak też nie zachęca do przekraczania prędkości na drodze.
• Holandia i Belgia – statystycznie właśnie tam podróżują najbardziej przyjaźni i najmniej wybredni kierowcy. Praktyczni, odpowiedzialni i pragmatyczni. Postrzegają jazdę samochodem, jako podróż z punktu A do punktu B. Czerpią przyjemność z jazdy w towarzystwie przyjaciół i rodziny.
• Hiszpania – najuprzejmiejsi i najspokojniejsi kierowcy. Ponad połowa z nich uważa się za idealnych miejskich kierowców – takich, którzy respektują przepisy i szanują innych uczestników ruchu drogowego.
• Wielka Brytania – przyjaźni i beztroscy kierowcy, którzy lubią podróżować w towarzystwie rodziny i znajomych. Pragmatycznie podchodzą do prowadzenia i najczęściej wykorzystują rutynowe okazje do jazdy, np. na zakupy w weekend.
• Niemcy – uporządkowani, zaplanowani i mało spontaniczni kierowcy. 44 proc. niemieckich respondentów przyznało, że planują podróż przed wyruszeniem w trasę.
• Francja – odkrywcy wśród europejskiej społeczności kierowców. 32 proc. przebadanych Francuzów przyznało, że w nowych miejscach jeżdżą powoli, żeby podziwiać widoki.

- Emocje nierozerwalnie towarzyszą nam podczas jazdy samochodem. Dlatego, w ramach globalnej kampanii #DriveOn, postanowiliśmy zbadać jak zachowują się i jakie typy osobowości reprezentują kierowcy w Europie. W kampanii chcemy zachęcić i zainspirować kierowców do czerpania radości z prowadzenia, bez martwienia się o silnik samochodu – bo tym zajmuje się olej Shell Helix. Nasze w pełni syntetyczne oleje silnikowe chronią jednostkę napędową, a co za tym idzie pomagają w rozwijaniu pasji do jazdy samochodem - mówi Roger Moulding, wiceprezes Shell ds. globalnego marketingu i sprzedaży olejów i środków smarnych w Europie, Rosji i Afryce.

(źr. Shell Helix)


kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w prawie - czy leasing będzie nadal się opłacał?
Jak wdrożyć dostawy w strategii PULL?
Zwierasz umowę ubezpieczeniową - poznaj najważniejsze pojecia i definicje!
Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?
Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?
Czas pracy kierowcy zawodowego w porze nocnej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Zawirowania polityczne na świecie a działania inwestorów
Przewoźnicy optymistycznie patrzą w przyszłość, ale wyzwań nie brakuje
Czego szukają pracownicy fizyczni i czego oczekują od pracodawców?
Jakie ograniczenia czekają kierowców pojazdów ciężarowych od 2019 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Port Gdańsk zyskał nową trasę żeglugową do/z Danii oraz zachodniej i północne ...
Najlepsze biuro w magazynie w Polsce należy do Drabest
Dachser osiągnął najwyższy poziom zatrudnienia w swojej historii
Czwarty prom Stena Line wchodzi na trasę Gdynia - Karlskrona
DPD Polska sponsorem drużyny siatkarskiej kobiet
Stokrotka rozwija logistykę
Prologis buduje swój pierwszy park logistyczny w Łodzi
Jungheinrich Polska w nowej siedzibie - Astrum Business Park
Raben otworzył nowy magazyn w 7R Beskid Park
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC