Konto pracodawcy

Jak Dachser kontroluje lotnicze cargo?

Dachser, wykorzystuje szereg nowoczesnych urządzeń usprawniających kontrolę bezpieczeństwa ładunków trafiających do samolotów. Skanery rentgenowskie czy wykrywacze materiałów wybuchowych to przykłady posiadanych przez firmę narzędzi, zapewniających wydajność i bezpieczeństwo transportu lotniczego.

Kiedy w 2016 r. na lotnisku w Hamburgu rozpoczęto testowanie skanerów ciała w celu zastąpienia wykorzystywanych dotychczas wykrywaczy metali, podniosło się larum.  Obawiano się zagrożenia prywatności i zdrowia. Tymczasem bagaże od lat przechodzą każdy możliwy rodzaj kontroli. To samo dotyczy towarów. Zanim cargo zostanie przeniesione do ładowni samolotu, Dachser również bada je za pomocą nowoczesnych urządzeń, np. skanerów rentgenowskich czy wykrywaczy materiałów wybuchowych. Są one wykorzystywane przez operatora m.in. w Monachium, Frankfurcie, Kolonii, Dusseldorfie i Kaufbergen. Wykorzystywanie tego typu narzędzi pozwala na dokładne prześwietlenie i analizę przewożonych towarów. Dzięki nim możliwie jest np. pobranie próbek z zanieczyszczonych powierzchni, jak również z bagażu i wysyłanych przedmiotów. Próbki mogą być pobierane z zewnątrz, od wewnątrz lub z zawartości przesyłki. Następnie cząstki i opary są badane i, w razie obecności śladów materiałów wybuchowych, pojawia się ostrzeżenie. Wykrywacze są tylko jednym z wielu elementów w całej serii działań w ramach kontroli bezpieczeństwa, które mogą, a czasem nawet muszą zostać przeprowadzone. Skanery rentgenowskie są w stanie pomieścić paczki o wymiarach do 175 x 175 cm, co jednocześnie wpływa na ich mniejszą użyteczność przy większych przesyłkach. W przypadku materiałów o wysokiej gęstości, takich jak produkty z dużą zawartością metalu lub granulatów, skanery czasem nie mogą w pełni przeniknąć przez opakowanie. Oznacza to, że nie można wykluczyć obecności zabronionego przedmiotu, co wywołuje tzw. „ciemny alarm”, prowadzący do dodatkowej kontroli bezpieczeństwa, jak np. inspekcja wzrokowa, przeszukanie ręczne czy zaangażowanie psów tropiących.
Dzięki kilkuetapowym kontrolom można mieć pewność, że absolutnie nic nie zostanie pominięte. Po przejściu kontroli ładunek jest umieszczany na przenośniku taśmowym oraz kierowany do ładowni samolotu – w pełni sprawdzony i bezpieczny.

(źr. Dachser)

kobiety w logistyce
Kobiety za kierownicą łagodzą obyczaje?
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kiedy tachograf odmawia posłuszeństwa – co zrobić?
Kary administracyjne w systemie SENT – przewozy kolejowe
Kontrola trzeźwości za granicą – wynik badania może być wyższy niż w Polsce! ...
Koszty nietrafionej rekrutacji są ogromne - jak tego uniknąć?
Zmiany w prawie – tachografy konkretne rozwiązania! Cz.2
Transport i spedycja drogowa - najnowsze zmiany w prawie cz. 1
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Eksport na Wschód - przedsiębiorcy zabezpieczają tylko kilka procent dostaw i tracą
Rynek magazynowo - logistyczny w Polsce przeżywa prawdziwy rozkwit
Co dręczy polską branżę transportową w 2018 roku?
Eksport drobiu do Chin z szansą na wzrost
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Sportowcy z InPost Athletic Team mistrzami Europy 2018!
Dachser stawia na rozwój swojej sieci w Indiach
Ekol Polska rozszerza współpracę z Regattą
Kuehne + Nagel przejął kolejną firmę – tym razem specjalizującą się w obsłu ...
Lotnisko w Jasionce bije kolejne rekordy w obsłudze liczby pasażerów
SKAT Transport nagrodzony „EKOJANOSIKIEM – Zieloną Wstęgą Polski”
Słabe wyniki Deutsche Bahn za I półrocze – spadek przewozów cargo
FM Logistic operatorem logistycznym firmy ETi European Food Industries
Nowe połączenie intermodalne na trasie Polska - Rumunia
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC