Dodaj ogłoszenie o pracy


TÛV certyfikuje pojazdy Renault Trucks i potwierdza oszczędności paliwa

Renault Trucks TNiezależna jednostka certyfikacyjna, TÜV Rheinland, uwierzytelniła fakt osiągnięcia niższego o 10,9 proc. zużycia paliwa w pojeździe Renault Trucks T Optifuel, w porównaniu ze standardowym modelem T model, przez kierowców, którzy odbyli szkolenie Optifuel Training.
Po kilku miesiącach sprzedaży modelu T w konfiguracji Optifuel, Renault Trucks, poprosiło niezależną instytucję TÜV Rheinland o dokonanie pomiarów i poświadczenie możliwych do uzyskania oszczędności. W związku z tym TÜV Rheinland przeprowadziła serię testów mających zweryfikować ekonomikę paliwową Renault Trucks T Optifuel. Testy wykazały, że w porównaniu z konfiguracją standardową, Renault Trucks w wersji Optifuel zużyło o 10,9 proc. mniej paliwa. Fakt ten został potwierdzony stosownym certyfikatem.
– Wynik ten, uzyskany i uwierzytelniony przez niezależną instytucję, pokazuje korzyści, na jakie mogą liczyć nasi klienci, jeżeli wybiorą Renault Trucks T Optifuel – wyjaśnia Bruno Blin, prezes Renault Trucks. – Naturalne cechy modelu T, w połączeniu z pakietem aerodynamicznym i inteligentną technologią, zapewniają znaczne zmniejszenie kosztów paliwa, a tym samym wzrost rentowności transportu.
Oferta T Optifuel ma charakter kompleksowy.  Obejmuje pojazd zoptymalizowany pod kątem oszczędzania paliwa oraz szkolenie kierowców Optifuel Training, prowadzone przez instruktorów  Renault Trucks. Podczas testu rolę pojazdu porównawczego pełnił standardowy model T bez wyposażenia dodatkowego, zaś prowadzący go kierowcy nie otrzymali żadnych wskazówek dotyczących ekonomicznej jazdy. Na potrzeby badania TÜV Rheinland wybrała dwóch doświadczonych kierowców, reprezentujących umiejętności typowe dla grupy kierujących długodystansowymi pojazdami ciężarowymi. Renault Trucks ciągniki siodłowe z naczepami i udostępniło swoich instruktorów. Pojazdami testowymi były dwa egzemplarze Renault Trucks T 4x2 napędzane silnikiem Euro 6 DTI 11 o mocy 430 KM, wyposażone w przekładnię główną o przełożeniu 2,64. Jeden z nich był modelem „standardowym”, podczas gdy drugi został wyposażony w pakiet Optifuel.
W dniu poprzedzającym próbę przedstawiciele TÜV Rheinland dokonali szczegółowego przeglądu obydwu zestawów drogowych, zwłaszcza pod kątem stopnia zużycia opon, ciśnienia w oponach, masy własnej i charakterystyki technicznej.
Wersja Optifuel Renault Trucks T jest standardowo wyposażona w pełny pakiet aerodynamiczny (regulowany spoiler dachowy, spoilery boczne kabiny, przedłużenia spoilerów bocznych i spoilery międzyosiowe) zmniejszający opór powietrza. Posiada również pakiet Fuel Eco, wzbogacający pojazd o szereg inteligentnych technologii (ogranicznik przyspieszenia, tempomat eco-cruise  z funkcją wolnego koła Optiroll, sprężarkę ze sprzęgłem, pompę wspomagania o zmiennym wydatku oraz funkcję automatycznego wyłączania silnika). Domyślna prędkość maksymalna dla tej wersji wynosi 85 km/h.
Swoje pomiary TÜV Rheinland prowadziła na typowej trasie międzyregionalnej o długości 200 km. Każdy z pojazdów był obciążony łączną masą 32 ton. Pierwszego dnia obydwaj kierowcy dwukrotnie przebyli trasę testową, zamieniając się pojazdami przed drugim przejazdem. Dzięki temu wyeliminowano wpływ indywidualnego stylu jazdy na wyniki. Następnego dnia obydwaj przeszli szkolenia Optifuel Training pod kierunkiem eksperta Renault Trucks. I wreszcie, trzeciego dnia kierowcy ponownie pokonali trasę testową, tym razem wykorzystując umiejętności nabyte podczas szkolenia.
Rygorystyczna procedura, zastosowana przez TÜV Rheinland, pozwoliła ocenić wydajność poszczególnych pojazdów wynikającą z ich cech, a jednocześnie wyeliminować wpływ czynników zewnętrznych, takich jak temperatura otoczenia, różnice w oporze toczenia obydwu naczep czy aktualnie panujące warunki drogowe, na zużycie paliwa.
Po zakończeniu jazd testowych eksperci TÜV Rheinland stwierdzili i poświadczyli, że w Renault Trucks T Optifuel zużycie paliwa było o 10,9 proc. mniejsze niż w standardowym Renault Trucks T.

(źr. Renault Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.