Dodaj ogłoszenie o pracy


Ruszyły zapisy do polskich eliminacji konkursu The Drivers’ Fuel Challenge 2014

Czwarta edycja The Drivers’ Fuel Challenge – międzynarodowego konkursu Volvo Trucks w jeździe ekonomicznej startuje w Polsce. Konkurs jest otwarty dla wszystkich kierowców zawodowych, niezależnie od wieku, czy marki samochodu ciężarowego, którym aktualnie wykonują swój zawód. Trwają zapisy do polskich eliminacji mistrzostw.



Volvo Trucks przywiązuje wielką wagę do kwestii ekonomiki paliwowej jako sposobu na zapewnienie znacznych oszczędności, zarówno dla klientów jak i środowiska naturalnego. Dlatego firma Volvo Trucks prowadzi bezustannie prace nad rozwojem nowych produktów i usług, ukierunkowanych na oszczędność paliwa. Jednak bez względu na poziom technologicznego zaawansowania pojazdów, kluczowy wpływ na ekonomikę paliwową, a tym samym poziom emisji spalin do środowiska ma w dalszym ciągu kierowca. Dla podkreślenia tego faktu, Volvo Trucks kontynuuje konkurs The Drivers’ Fuel Challenge.

W konkursie w ubiegłym roku, na terenie całego Rynku CEE, wzięło udział 3 200 kierowców, z czego 764 w Polsce.
– Obserwujemy z każdym rokiem znaczny wzrost zainteresowania konkursem, co jest potwierdzeniem coraz większej wagi przywiązywanej przez firmy transportowe do kwestii zużycia paliwa. – mówi Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzający Volvo Group Truck Center. – Ekonomiczna jazda przynosi rezultaty w postaci zredukowanej emisji spalin oraz lepszej ekonomiki paliwowej, a kluczowy wpływ na te oszczędności ma kierowca. – kontynuuje.

W okresie od marca do lipca 2014 w krajach Rynku Europy Centralno-Wschodniej*, a więc i w Polsce odbywać się będzie seria lokalnych kwalifikacji. Eliminacje krajowe, następnie pófinały i finały, wyłonią krajowych uczestników Wielkiego Finału na Słowacji. W sierpniu, krajowi mistrzowie ekonomicznej jazdy spotkają się na Wielkim Finale The Drivers’ Fuel  Challenge Rynku Europy Centralno-Wschodniej, który odbędzie się na torze Slovakia Ring na Słowacji. Tam najlepsi z poszczególnych krajów będą walczyć o tytuł Regionalnego Mistrza Ekonomicznej Jazdy 2014 oraz o główną nagrodę – nowe osobowe Volvo S60.
Producent przewidział również nagrody dla firm reprezentowanych przez kierowców, którzy zajmą w Wielkim Finale pierwsze trzy miejsca.

Tegoroczny konkurs ma zasięg ogólnoświatowy. Trzy najlepsze wyniki Wielkiego Finału Rynku Europy Centralno-Wschodniej kwalifikują się do światowego finału, który odbędzie się 19 września 2014 w Goeteborgu.

Zarówno w trakcie eliminacji jak i Wielkiego Finału Rynku Europy Centralno – Wschodniej jazdy konkursowe będą odbywać się przy użyciu Volvo FH – samochodu ciężarowego, który wyznacza nowe, światowe standardy w świecie transportu długodystansowego, pod względem zużycia paliwa, obsługi jak i bezpieczeństwa.

W Polsce eliminacje do konkursu rozpoczynają się połowie kwietnia, zgodnie z poniższym planem:

Miasto

Data

Gdynia

14-19.04.2014

Sycewice

14-19.04.2014

Szczecin

14-19.04.2014

Tarnowo Podgórne

22-26.04.2014

Nowa Wieś

22-26.04.2014

Rzgów

22-26.04.2014

Kutno

22-26.04.2014

Karpin

05-10.05.2014

Suwałki

05-10.05.2014

Młochów

05-10.05.2014

Ostrołęka

05-10.05.2014

Siedlce

12-17.05.2014

Kielce

12-17.05.2014

Lublin

12-17.05.2014

Biała Podlaska

12-17.05.2014

Skawina

19-24.05.2014

Świętochłowice

19-24.05.2014

Olchowa k/Rzeszowa

19-24.05.2014

Pietrzykowice

26-31.05.2014

Dąbrowa k/Opola

26-31.05.2014

Karski k/Ostrowa Wlkp.

26-31.05.2014

Nowa Sól

26-31.05.2014

Więcej szczegółów dotyczących konkursu, w szczególności regulamin oraz instrukcje dotyczące rejestracji uczestnictwa w konkursie dostępne są na stronie internetowej  www.volvotrucks.pl

* Kraje Rynku Europy Centralno-Wschodniej biorące udział w Drivers’ Fuel Challenge 2014:
Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Czarnogóra, Czechy, Chorwacja, Estonia, Litwa, Łotwa, Macedonia, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Węgry.

Fakty – Drivers’ Fuel Challenge 2014
Ogólnoświatowa inicjatywa pod nazwą The Fuel Challenge – konkurs, w którym zawodowi kierowcy udowadniają swoje umiejętności w zakresie ekonomicznej jazdy, została uruchomiona przez Volvo Trucks w roku 2011, z głównym celem podkreślenia wagi roli kierowcy w dziedzinie ekonomiki paliwowej. Wydarzenie, zorganizowane w tym czasie jako impreza globalna, odniosła wielki sukces i wzbudziła ogromne zainteresowanie, szczególnie w Regionie Europy Centralno – Wschodniej, który zdecydował się włączyć tę aktywność do corocznego planu marketingowego.

Sukcesy Polaków w konkursie The Drivers’ Fuel Challenge
W roku 2011 w ogólnoświatowym finale konkursu w Göteborgu polski Mistrz Marek Jastrzębski zajął czwarte miejsce.
W roku  2012 zwycięzcą konkursu w Regionie Europy Centralno – Wschodniej został reprezentant Polski, Paweł Ozimek z frimy EPO-Trans Logistic S.A. Wykazał się niezwykłymi umiejętnościami utrzymania równowagi pomiędzy prędkością, czasem i utrzymaniem zyżycia paliwa na jak najniższym poziomie. Jego wyniki to 22,2 litra/100km.
W roku 2013 polski Mistrz Ekonomicznej Jazdy, Stanisław Mierzejewski w Wielkim Finale Rynku Europy Centralno – Wschodniej zajął 3. miejsce.

(źr. VolvoTrucks)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.