Konto pracodawcy

Perspektywy rozwoju branży napojowej w Polsce

Świadomość zdrowego stylu życia oraz wzrost aktywności fizycznej Polaków wpływają na rosnącą sprzedaż wody butelkowanej oraz napojów izotonicznych. Szacuje się, że do 2020 roku wartość sprzedaży napojów zwiększy się o 14 proc. i przekroczy 24 mld zł. To również ważna informacja dla logistyków, obsługujących ten rynek.

Większa sprzedaż napojów związana jest z koniecznością dostosowania i optymalizacji łańcucha dostaw. Dziś, gdy ceny oleju napędowego rosną, a na rynku brakuje pracowników - również magazynierów i kierowców, obszar logistyki zdaje się być kluczowy dla wszystkich firm produkcyjnych. Dlatego GS1 Polska, będąca częścią globalnej organizacji, zleciła Instytutowi Logistyki i Magazynowania w Poznaniu badanie firm z branży napojowej, bazujące na wizjach lokalnych w przedsiębiorstwach oraz wywiadach z ich przedstawicielami, by sprawdzić, jak można usprawnić procesy logistyczne w firmach z tej branży.
Przeprowadzone badanie pokazało, że  przedsiębiorstwa posiadające wdrożone standardy identyfikacyjne i komunikacyjne, w tym etykietę logistyczną GS1, działają efektywniej. Ponadto etykieta logistyczna GS1 zapewniła 69 proc. procentową oszczędność czasu – skracając dostawę z 3 do 1 godziny u producentów soków, a u producentów wody mineralnej z 59 do 40 minut. Jeszcze lepsze wyniki osiągnięto w zakresie obciążenia zasobów ludzkich. Różnica przed wdrożeniem etykiety logistycznej i po jej implementacji wyniosła nawet 19 proc.
w całkowitym zaangażowaniu pracowników, liczonym poprzez procent obciążenia etatu.
Firmy, które wdrożyły etykietę logistyczną GS1 w zarządzaniu procesami magazynowo-produkcyjnymi, wskazały następujące korzyści:
• pełna identyfikacja wyrobów i jednostek logistycznych w procesach wewnętrznych i zewnętrznych w czasie rzeczywistym,
• lepsza wiedza o procesach oraz wynikająca z niej bardziej precyzyjna kontrola ich jakości,
• wyeliminowanie błędów powstających przy ręcznym wprowadzaniu danych na temat dostawy do systemu informatycznego,
• mniej pomyłek przy wydaniach,
• mniej zwrotów,
• szybsze wdrożenie do pracy obecnych i nowych pracowników oraz osiągnięcie przez nich pełnej wydajności,
• lepsza współpraca między kluczowymi kontrahentami,
• inwentaryzacja realizowana w sposób ciągły.

- Decydując się na wdrożenie etykiety logistycznej GS1, chcieliśmy uniknąć nieporozumień na linii dostawca – producent - klient. Wdrożyliśmy w naszej organizacji międzynarodowy standard, respektowany przez wszystkich uczestników łańcucha dostaw. Nasi partnerzy handlowi, którzy decydują się na wdrożenie w swoich magazynach rozwiązań GS1, nie muszą czekać na implementację w naszych zakładach. Otrzymują gotowe rozwiązanie, z którego mogą korzystać. Nasi dostawcy również zaczęli stosować etykiety. To globalne rozwiązanie, które bardzo pomaga w śledzeniu produktu na rynku, od jego powstania do zakupu przez klienta w sklepie, zostało wdrożone we wszystkich zakładach i magazynach Grupy Maspex w Europie – podsumowuje Robert Szelugowski, zastępca dyrektora ds. logistyki w Grupie Maspex.
Więcej szczegółówych danych na temat badania oraz wniosków znajduje się tu: https://www.gs1pl.org/kontakt/business-cases/handel-produkcja/286-optymalizacja-logistyczna-u-producentow-napojow/file

(źr. GS1 Polska)

 

kobiety w logistyce
Kobiety za kierownicą łagodzą obyczaje?
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Koszty nietrafionej rekrutacji są ogromne - jak tego uniknąć?
Zmiany w prawie – tachografy konkretne rozwiązania! Cz.2
Transport i spedycja drogowa - najnowsze zmiany w prawie cz. 1
reklama
Jak stworzyć prywatną giełdę ładunków?
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dzień wejścia w życie Unijnego Kodeksu Celnego – dniem żałoby!?
Inwestycje na rynku nieruchomości komercyjnych – ich wielkim beneficjentem Polska?
Znane są już ostateczne zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
FM Logistic buduje nowy magazyn w Lućmierzu
Kuehne + Nagel otworzył w Chile hub logistyczny dla farmaceutyków
7R Park Tczew zyskuje kolejnego klienta
Kształcenie kierowców w porozumieniu z Forum Transportu Drogowego
Spółka OT Logistics uruchomiła nową linię żeglugową na Łabie
Na 25-lecie firmy Volvo wypuszcza na rynek edycję specjalną ciągnika FH
Jak Dachser kontroluje lotnicze cargo?
Najbardziej energooszczędny magazyn świata powstaje w Tilburgu
Logmaster otworzył nowy oddział pod Warszawą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC