Dodaj ogłoszenie o pracy


UPS o rozwoju i trendach zakupowych e-konsumentów

Siedmiu na dziesięciu europejskich e-konsumentów zdecydowało się na zakup produktów u zagranicznych sprzedawców, głównie ze względu na lepsze ceny i dostęp do konkretnych marek oraz artykułów – tak wskazuje badanie UPS Europe Pulse of the Online Shopper™ 2017.

Istotne dla e-konsumentów kupujących w zagranicznych sklepach internetowych są głównie: zabezpieczenie płatności (75 proc.), jasno określony całkowity koszt zamówienia, obejmujący cła i opłaty (72 proc.), przejrzyste zasady zwrotów (63 proc.), ceny podane w walucie kraju kupującego (63 proc.) oraz szybkość dostawy (62 proc.). – Dzięki Internetowi sprzedawcy mogą oferować swoje produkty klientom na świecie. Nasze badanie pokazuje, że prawie trzy czwarte europejskich e-konsumentów nabywa towary poza granicami własnego kraju, co otwiera perspektywy rozwoju dla małych i dużych sprzedawców detalicznych – powiedział Abhijit Saha, wiceprezes ds. marketingu UPS Europe. –  UPS wspiera przedsiębiorców w prowadzeniu działalności międzynarodowej tak, aby była ona równie prosta jak obsługa rynku lokalnego.

Co ciekawe, aż 96 proc. europejskich e-konsumentów zdecydowało się na zakupy za pośrednictwem internetowych platform handlowych zamiast przez stronę internetową sprzedawcy. Respondenci wskazali, że platformy handlowe oferują bardziej atrakcyjne ceny (67 proc.) oraz większy wybór produktów z danych kategorii (43 proc.). Dla ponad połowy Europejczyków (52 proc.) kupujących przez Internet liczba dostępnych opcji wysyłki stanowi kluczowe kryterium przy wyszukiwaniu i wybieraniu produktów, natomiast dla 75 proc. ważna jest możliwość bezpłatnego zwrotu towaru. Ponadto, 63 proc. kupujących wyraziło zainteresowanie wysyłką do alternatywnego punktu odbioru z wydłużonymi godzinami otwarcia, jeżeli opłaty byłyby niższe niż koszty dostawy do domu. Dzisiejsi konsumenci coraz częściej dokonują zakupów za pośrednictwem smartfonów. Wyniki badania pokazały, że aż 43 proc. użytkowników zakupiło produkty za pomocą swoich urządzeń. Ponadto, kupujący korzystają ze smartfonów do wyszukiwania sklepów lub informacji o sklepach (78 proc.), śledzenia realizacji zamówień (78 proc.) czy porównywania cen (75 proc.).

Najważniejsze wnioski z badania dotyczące Polski:
• 64 proc. polskich e-konsumentów kupuje od sprzedawców z innych krajów, w tym 69 proc. od europejskich detalistów.
• 97 proc. polskich e-konsumentów nabyło produkty za pośrednictwem platform handlowych, a 37 proc. deklaruje, że ponownie skorzysta z tej formy zakupów.
• 76 proc. polskich e-konsumentów uważa, że opcja bezpłatnej wysyłki jest kluczowa na etapie płacenia za towar, a 71 proc. uważa możliwość bezpłatnego zwrotu towaru za ważne kryterium wyboru sprzedawcy.
• 73 proc. polskich e-konsumentów jest zainteresowanych wysyłką do alternatywnego punktu odbioru z wydłużonymi godzinami otwarcia przy niższej opłacie. Jest to więcej niż w jakimkolwiek innym kraju.

Informacje o badaniu - celem badania UPS Pulse of the Online Shopper jest poznanie zwyczajów zakupowych konsumentów od etapu przed dokonaniem zakupu do etapu po zrealizowaniu dostawy. Badanie z 2017 r. bazowało na ankiecie comScore przeprowadzonej wśród ponad 6, 4 tys. respondentów z sześciu krajów Europy (Francja, Niemcy, Włochy, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania) dokonujących zakupów w Internecie. Badanie zrealizowano na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród ponad 6,4 tys. klientów sklepów internetowych z Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii

(źr. UPS)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.