Konto kandydata

UPS o rozwoju i trendach zakupowych e-konsumentów

Siedmiu na dziesięciu europejskich e-konsumentów zdecydowało się na zakup produktów u zagranicznych sprzedawców, głównie ze względu na lepsze ceny i dostęp do konkretnych marek oraz artykułów – tak wskazuje badanie UPS Europe Pulse of the Online Shopper™ 2017.

Istotne dla e-konsumentów kupujących w zagranicznych sklepach internetowych są głównie: zabezpieczenie płatności (75 proc.), jasno określony całkowity koszt zamówienia, obejmujący cła i opłaty (72 proc.), przejrzyste zasady zwrotów (63 proc.), ceny podane w walucie kraju kupującego (63 proc.) oraz szybkość dostawy (62 proc.). – Dzięki Internetowi sprzedawcy mogą oferować swoje produkty klientom na świecie. Nasze badanie pokazuje, że prawie trzy czwarte europejskich e-konsumentów nabywa towary poza granicami własnego kraju, co otwiera perspektywy rozwoju dla małych i dużych sprzedawców detalicznych – powiedział Abhijit Saha, wiceprezes ds. marketingu UPS Europe. –  UPS wspiera przedsiębiorców w prowadzeniu działalności międzynarodowej tak, aby była ona równie prosta jak obsługa rynku lokalnego.

Co ciekawe, aż 96 proc. europejskich e-konsumentów zdecydowało się na zakupy za pośrednictwem internetowych platform handlowych zamiast przez stronę internetową sprzedawcy. Respondenci wskazali, że platformy handlowe oferują bardziej atrakcyjne ceny (67 proc.) oraz większy wybór produktów z danych kategorii (43 proc.). Dla ponad połowy Europejczyków (52 proc.) kupujących przez Internet liczba dostępnych opcji wysyłki stanowi kluczowe kryterium przy wyszukiwaniu i wybieraniu produktów, natomiast dla 75 proc. ważna jest możliwość bezpłatnego zwrotu towaru. Ponadto, 63 proc. kupujących wyraziło zainteresowanie wysyłką do alternatywnego punktu odbioru z wydłużonymi godzinami otwarcia, jeżeli opłaty byłyby niższe niż koszty dostawy do domu. Dzisiejsi konsumenci coraz częściej dokonują zakupów za pośrednictwem smartfonów. Wyniki badania pokazały, że aż 43 proc. użytkowników zakupiło produkty za pomocą swoich urządzeń. Ponadto, kupujący korzystają ze smartfonów do wyszukiwania sklepów lub informacji o sklepach (78 proc.), śledzenia realizacji zamówień (78 proc.) czy porównywania cen (75 proc.).

Najważniejsze wnioski z badania dotyczące Polski:
• 64 proc. polskich e-konsumentów kupuje od sprzedawców z innych krajów, w tym 69 proc. od europejskich detalistów.
• 97 proc. polskich e-konsumentów nabyło produkty za pośrednictwem platform handlowych, a 37 proc. deklaruje, że ponownie skorzysta z tej formy zakupów.
• 76 proc. polskich e-konsumentów uważa, że opcja bezpłatnej wysyłki jest kluczowa na etapie płacenia za towar, a 71 proc. uważa możliwość bezpłatnego zwrotu towaru za ważne kryterium wyboru sprzedawcy.
• 73 proc. polskich e-konsumentów jest zainteresowanych wysyłką do alternatywnego punktu odbioru z wydłużonymi godzinami otwarcia przy niższej opłacie. Jest to więcej niż w jakimkolwiek innym kraju.

Informacje o badaniu - celem badania UPS Pulse of the Online Shopper jest poznanie zwyczajów zakupowych konsumentów od etapu przed dokonaniem zakupu do etapu po zrealizowaniu dostawy. Badanie z 2017 r. bazowało na ankiecie comScore przeprowadzonej wśród ponad 6, 4 tys. respondentów z sześciu krajów Europy (Francja, Niemcy, Włochy, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania) dokonujących zakupów w Internecie. Badanie zrealizowano na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród ponad 6,4 tys. klientów sklepów internetowych z Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii

(źr. UPS)

kobiety w logistyce
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w logistyce 2017”
Jakimi firmami zarządzają kobiety?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
Niemcy zaostrzają kontrole busów
Kilka słów o zmianach w wydawaniu zaświadczeń A1
Pozwolenie na pracę dla cudzoziemca a zatrudnienie na dłuższy okres
UWAGA! Włochy wprowadzają kary za odpoczynek kierowcy w kabinie pojazdu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
UWAGA! Zmiany w Ustawie o transporcie drogowym i nowa Ustawa o tachografach
E-commerce - mocne i słabe strony omnichannel
Komentarz eksperta - nabycie wyrobów akcyzowych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Optymizm polskich pracodawców największy od 8 lat
Stena Line wprowadza nowy prom na Bałtyk
Dachser uruchomił nowy magazyn w Sosnowcu
Dobre wieści dla branży transportowej z Parlamentu Europejskiego
Platooning – DB Schenker testuje automatyzowane konwoje ciężarówek
DKV Box Europe do rozliczania wszystkich opłat drogowych w Europie już dostępne
Wyższy poziom bezpieczeństwa w pojazdach Volvo Trucks
ID Logistics podsumowuje 10 lat działalności w Polsce
Poczta Polska podpisała nową umowę z Allegro
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC