Konto kandydata

Polak, Czech i Słowak – co ich różni w kupowaniu świątecznych prezentów?

Westwing Home & Living, klub zakupowy z branży wyposażenia wnętrz, który z Polski obsługuje również rynek czeski i słowacki, przeprowadził badanie, w którym zapytał Polaków, Czechów i Słowaków o to, jak i kiedy kupują świąteczne prezenty. Aż 40 proc. Czechów gromadzi upominki dla najbliższych przez cały rok, zaś co trzeci Polak i co czwarty Słowak zostawiają ich zakup na ostatnią chwilę. We wszystkich badanych krajach najczęściej prezenty w Internecie kupują osoby w wieku 25-39 lat, a najrzadziej… najmłodsi badani, poniżej 25 roku życia.

Zakup świątecznych prezentów z największym wyprzedzeniem planują Czesi. Aż 40 proc. mieszkańców tego kraju przyznało, że kupuje upominki dla bliskich przez cały rok – gdy spotyka coś odpowiedniego – i czeka z wręczeniem do Bożego Narodzenia. Podobne zachowanie deklaruje 1/5 Polaków i Słowaków. Najwięcej osób, w każdym z badanych krajów, prezenty pod choinkę nabywa na miesiąc lub dwa przed świętami – takiej odpowiedzi udzieliło 56 proc. Słowaków, 48 proc. Polaków i 43 proc. Czechów. - Już pod koniec października i na początku listopada obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania produktami, które często występują w roli świątecznych prezentów. Są to drobne dekoracje do domu, takie jak ramki na zdjęcia, kubki, pojemniki, wazony, pościel, luksusowe świeczki czy designerskie akcesoria do gotowania. To rzeczy, które chętnie wymieniamy, więc zawsze są dobrym pomysłem na prezent, nie tylko pod choinkę – mówi Marta Suchodolska, dyrektor kreatywna Westwing Home & Living.

Na ostatnią chwilę zakupy zostawiają najczęściej Polacy – wskazał na to co trzeci badany, podczas gdy na Słowacji – co czwarty, a w Czechach – co piąty. W takich zakupach przodują młodzi Polacy i Czesi – odpowiedź tę wybrało odpowiednio 49 proc. i 30 proc. respondentów poniżej 25 roku życia. Z kolei na Słowacji zakup prezentów na ostatnią chwilę deklaruje jedynie 18 proc. badanych w tej grupie wiekowej. 62 proc. Czechów, 47 proc. Polaków i 41 proc. Słowaków niemal wszystkie prezenty świąteczne kupuje w Internecie. W każdym z badanych krajów zakupu upominków w sieci najczęściej dokonują osoby w wieku 25-39 lat – taką odpowiedź wybrało 71% Czechów oraz ponad połowa Polaków i Słowaków. Również osoby starsze, w wieku 40-55 lat, chętnie poszukują upominków w sieci. Zaskakujące jest, że prezenty w Internecie częściej kupują osoby powyżej 55 roku życia niż najmłodsi badani. - Wiele sklepów internetowych w okresie przedświątecznym oferuje wydłużony termin zwrotu – sięgający do połowy lub nawet końca stycznia, dzięki czemu możemy łatwo zwrócić nietrafiony prezent. Zakupy upominków online są więc bezpieczniejszym rozwiązaniem, a przy tym pozwalającym zaoszczędzić wiele czasu. To tłumaczy dlaczego tak wiele osób preferuje ten model zakupowy – podsumowuje Marta Suchodolska.

Najmniej zdeklarowanych zwolenników zakupów w sklepach stacjonarnych jest w Czechach – tylko 3 proc., a najwięcej w Polsce – 8 proc. W kraju nad Wisłą sklepy stacjonarne najchętniej odwiedzają osoby poniżej 25 i powyżej 55 roku życia.

(źr. Westwing Home & Living)

kobiety w logistyce
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w logistyce 2017”
Jakimi firmami zarządzają kobiety?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
Niemcy zaostrzają kontrole busów
Kilka słów o zmianach w wydawaniu zaświadczeń A1
Pozwolenie na pracę dla cudzoziemca a zatrudnienie na dłuższy okres
UWAGA! Włochy wprowadzają kary za odpoczynek kierowcy w kabinie pojazdu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
UWAGA! Zmiany w Ustawie o transporcie drogowym i nowa Ustawa o tachografach
E-commerce - mocne i słabe strony omnichannel
Komentarz eksperta - nabycie wyrobów akcyzowych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Optymizm polskich pracodawców największy od 8 lat
Stena Line wprowadza nowy prom na Bałtyk
Dachser uruchomił nowy magazyn w Sosnowcu
Dobre wieści dla branży transportowej z Parlamentu Europejskiego
Platooning – DB Schenker testuje automatyzowane konwoje ciężarówek
DKV Box Europe do rozliczania wszystkich opłat drogowych w Europie już dostępne
Wyższy poziom bezpieczeństwa w pojazdach Volvo Trucks
ID Logistics podsumowuje 10 lat działalności w Polsce
Poczta Polska podpisała nową umowę z Allegro
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC