Dodaj ogłoszenie o pracy


Już wkrótce pojazdy elektryczne zrewolucjonizują rynek?

Rynek pojazdów elektrycznych rozwija się w imponującym tempie. Do końca roku swoje premiery świętować będzie około 25 nowych modeli samochodów elektrycznych - do tych oczekiwanych z największą niecierpliwością należą Chevrolet Bolt oraz Tesla Model 3. Możliwość skorzystania z zachęt podatkowych oraz dopłat, znaczne inwestycje poczynione przez producentów, nowi gracze rynkowi oraz spadające ceny akumulatorów - oto czynniki, które przyczyniają się do dwucyfrowego tempa wzrostu tego segmentu rynku. Jednak brak standardów dotyczących technologii ładowania baterii, niepewność dotycząca modelu biznesowego oraz krótki zasięg pojazdów elektrycznych są problemami, wymagającymi pilnego rozwiązania.

-Zachęty oferowane nabywcom pojazdów zasilanych wyłącznie przy pomocy akumulatorów przewyższają te, jakimi cieszą się posiadacze hybryd z możliwością ładowania z gniazdka, ponieważ rządy wspierają głównie rozwój bezemisyjnej mobilności - powiedział Prajyot Sathe, menedżer ds. Mobilności, Frost & Sullivan. - Niemcy, Irlandia, Norwegia, Szwecja oraz Wielka Brytania to kraje, które w największym stopniu będą kształtować ceny pojazdów elektrycznych, gdyż klienci mogą w nich liczyć na zachęty pieniężne. Rynek holenderski przeżywa natomiast gwałtowne załamanie spowodowane obniżeniem przez rząd oferowanych nabywcom kwot.

Według „Prognozy na rok 2017 dla globalnego rynku pojazdów elektrycznych”, stanowiącej część realizowanego przez firmę Frost & Sullivan Programu na rzecz rozwoju pt. Mobility: Automotive & Transportation, wielkość rynku pojazdów elektrycznych zwiększyła się ponad 15-krotnie dzięki imponującemu, łącznemu tempu wzrostu wynoszącemu w latach 2011-2016 aż 72,1 procent. Przewiduje się, że w tym roku rynek pojazdów elektrycznych wzrośnie o 25,6 procent, a ilość sprzedanych samochodów osiągnie poziom 950 000 sztuk. W Unii Europejskiej największą popularnością będą cieszyły się hybrydy z silnikami 48V oraz hybrydy ładowane z sieci, zaś rząd chiński promuje pojazdy wyłącznie elektryczne. Pełna standaryzacja wszystkich modeli hybrydowych dostępnych w Japonii jest oczekiwana do roku 2025. W roku 2016 na całym świecie sprzedano 774 025 pojazdów elektrycznych, przy czym 63,4 procent z nich było zasilanych wyłącznie akumulatorami, zaś 36,6 procent było hybrydami z możliwością ładowania z sieci.

Do innych, ważnych wydarzeń rynkowych należą:
• W roku 2016 ruszyła sprzedaż pojazdów elektrycznych na Bliskim Wschodzie, w RPA, Ameryce Południowej oraz kilku krajach Azji i Pacyfiku. Choć rynek bliskowschodni nie jest bardzo atrakcyjny dla producentów samochodowych, to przewiduje się, że będzie on generował duży popyt na samochody elektryczne segmentu premium.
• Tempo rozwoju rynku chińskiego wyniosło 85,0 procent. Sprzedano na nim 351 071 pojazdów elektrycznych, co stanowi 45,4 procent ogólnoświatowego rynku.
• Rynek samochodów elektrycznych idzie w kierunku zwiększenia pojemności akumulatorów do poziomu przekraczającego 60 kWh, co pozwoli na zwiększenie dystansu pokonywanego na jednym ładowaniu do 320 kilometrów.
• Firmy i organizacje zajmujące się budową i eksploatacją infrastruktury do ładowania akumulatorów, takie jak CHAdeMO, koncentrują się na ekspansji geograficznej w Afganistanie, Chinach, Kolumbii, Chorwacji, Nepalu, Sri Lance, Tajlandii i na Ukrainie.
• Samsung będzie konkurował w dziedzinie produkcji pakietów baterii z należącą do Tesli fabryką Gigafactory. Tesla skupia uwagę na obniżeniu kosztów pakietów akumulatorowych. Samsung koncentruje się natomiast na dużych pakietach o pojemności powyżej 100 kWh, które zapewnią zasięg około 600 km i skrócą czas ładowania do mniej niż 20 minut.
• Firmy Combined Charging System (CCS) oraz CHAdeMO będą dążyć do uruchomienia wysokowydajnych stacji ładowania o mocy od 150 do 350 kW.
• Pojazdy elektryczne o zasięgu 320 km znajdą się w ofercie General Motors (Chevrolet Bolt) oraz Tesli (Model 3). Większość liczących się producentów przedstawi swoje flagowe modele jako pojazdy drugiej generacji. Na rynku pojawią się odświeżone wersje BMW i3 oraz Ford Focus Electric.
(źr. Frost & Sullivan)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.