Dodaj ogłoszenie o pracy


Jakiego świątecznego prezentu możemy spodziewać się od pracodawcy w tym roku?

85 proc. przedsiębiorstw planuje różnego rodzaju inicjatywy organizowanie dla pracowników z okazji Bożego Narodzenia. Instytut Badawczy Randstad sprawdził, co konkretnie szykują dla nas pracodawcy?

Poszukując pomysłów na inicjatywę przedświąteczną, pracodawcami kieruje przede wszystkim tradycja, gdy myślą o tym, jak nas obdarować na święta. 70 proc. ankietowanych przedsiębiorców właśnie tym uzasadnia wybór konkretnych działań związanych z okresem Bożego Narodzenia – skoro w zeszłych latach pomysł się sprawdził, nasi szefowie idą za ciosem. Tylko w 7 proc. przedsiębiorstw managerowie przyznaje, że świętowanie to po prostu odgórne zalecenie. W związku z tradycją w naszych firmach najczęściej organizowane są spotkania świąteczne (42 proc.). Przy czym przysmakami wigilijnymi w gronie kolegów z pracy będziemy zajadać się rzadziej niż przed rokiem – wtedy organizację takich spotkań deklarowało 44 proc. pracodawców. Więcej pracowników niż przed rokiem nie będzie miało żadnych świątecznych bonusów – w te święta zrezygnowało z nich 12 proc. firm, w zeszłe – 9 proc.

Wciąż znacząca większość szefów (44 proc.) przygotowuje dla nas tylko jeden prezent. Jednak 41 proc. pracodawców decyduje się na więcej niż jedną inicjatywę – najczęściej łączy bony podarunkowe, premie lub upominki ze wspomnianymi wcześniej wspólnymi świątecznymi spotkaniami w gronie pracowników.

13 proc. firm przy okazji świąt Bożego Narodzenia decyduje się na wsparcie działań charytatywnych. Większość tłumaczy to obowiązującą w przedsiębiorstwie tradycją (42 proc.). 36 proc. chce w ten sposób pomóc osobom w trudnej sytuacji. W 20 proc. przypadków takie działania inicjują sami pracownicy. 9 proc. firm decyduje się na udział w akcjach charytatywnych, bo wpisuje się to w strategię lub wartości przedsiębiorstwa. Dla 7 proc. pracodawców jest to część działań reklamowych i PR.
(źr. Randstad)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.