85 proc. przedsiębiorstw planuje różnego rodzaju inicjatywy organizowanie dla pracowników z okazji Bożego Narodzenia. Instytut Badawczy Randstad sprawdził, co konkretnie szykują dla nas pracodawcy?
Poszukując pomysłów na inicjatywę przedświąteczną, pracodawcami kieruje przede wszystkim tradycja, gdy myślą o tym, jak nas obdarować na święta. 70 proc. ankietowanych przedsiębiorców właśnie tym uzasadnia wybór konkretnych działań związanych z okresem Bożego Narodzenia – skoro w zeszłych latach pomysł się sprawdził, nasi szefowie idą za ciosem. Tylko w 7 proc. przedsiębiorstw managerowie przyznaje, że świętowanie to po prostu odgórne zalecenie. W związku z tradycją w naszych firmach najczęściej organizowane są spotkania świąteczne (42 proc.). Przy czym przysmakami wigilijnymi w gronie kolegów z pracy będziemy zajadać się rzadziej niż przed rokiem – wtedy organizację takich spotkań deklarowało 44 proc. pracodawców. Więcej pracowników niż przed rokiem nie będzie miało żadnych świątecznych bonusów – w te święta zrezygnowało z nich 12 proc. firm, w zeszłe – 9 proc.
Wciąż znacząca większość szefów (44 proc.) przygotowuje dla nas tylko jeden prezent. Jednak 41 proc. pracodawców decyduje się na więcej niż jedną inicjatywę – najczęściej łączy bony podarunkowe, premie lub upominki ze wspomnianymi wcześniej wspólnymi świątecznymi spotkaniami w gronie pracowników.
13 proc. firm przy okazji świąt Bożego Narodzenia decyduje się na wsparcie działań charytatywnych. Większość tłumaczy to obowiązującą w przedsiębiorstwie tradycją (42 proc.). 36 proc. chce w ten sposób pomóc osobom w trudnej sytuacji. W 20 proc. przypadków takie działania inicjują sami pracownicy. 9 proc. firm decyduje się na udział w akcjach charytatywnych, bo wpisuje się to w strategię lub wartości przedsiębiorstwa. Dla 7 proc. pracodawców jest to część działań reklamowych i PR.
(źr. Randstad)
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce