Dodaj ogłoszenie o pracy


Polacy nie lubią kupować w sklepach internetowych?

Według badań Shopper Study, przeprowadzonych przez firmę Henkel, ponad 75 proc. badanych odwiedza tradycyjne placówki handlowe co najmniej kilka razy w tygodniu, a 62 proc. organizuje zakupy na zapas raz na siedem dni. Zaledwie 4 proc. respondentów przyznaje się do codziennego kupowania potrzebnych produktów w Internecie.

- Wartość rynku e-commerce dynamicznie rośnie, ale większość konsumentów wciąż nie traktuje kanału on-line jako miejsca realizacji regularnych zakupów. Według raportu „E-commerce w Polsce 2016”, niemal połowa internautów (48 proc.) zadeklarowała korzystanie z usług on-line, a 23 proc. przynajmniej raz zaopatrzyła się w produkty codziennego użytku drogą elektroniczną. Polski rynek e-handlu wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, a konsumenci przekonują się do atutów tej formy sprzedaży. - Powyższe analizy nie są zaskakujące, zważywszy, że udział e-commerce w handlu wynosi dziś ok. 6%. Kanał internetowy, choć coraz bardziej popularny, wciąż pozostaje alternatywą dla zakupów tradycyjnych. Szeroki wybór, łatwość porównywania ofert, niskie ceny i szybka dostawa „do rąk własnych” stanowią atuty, które przyciągają kolejnych klientów. Jednakże dla wielu konsumentów możliwość osobistego obejrzenia, dotknięcia czy przymierzenia towaru jest kluczowa i nie chcą z niej rezygnować. Spodziewamy się, że e-handel osiągnie poziom typowy dla rynków rozwiniętych i przekroczy 15 proc. ogólnej sprzedaży detalicznej, jednakże nastąpi to nie wcześniej niż za kilka lat – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Pomimo nowych, szybkich form płatności za e-zakupy, Polacy wciąż preferują metodę COD, czyli realizacji rozliczenia w momencie odbioru przesyłki u kuriera. Jeśli zdecydujemy się już na zakupy w internecie, to aż 51 proc. klientów e-commerce woli skorzystć z opcji płatności za pobraniem podczas zakupów internetowych. Jest to zachowanie charakterystyczne dla naszej części Europy. Jednocześnie konsument zachowuje możliwość sprawdzenia zawartości paczki w chwili odbioru
(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.