Dodaj ogłoszenie o pracy


Wskaźnik cen w transporcie drogowym wzrósł o ponad 5 proc. w drugim kwartale 2016

Wskaźnik cen wzrósł o 5,3 proc. w 2. kwartale 2016 roku – wynika z 28. wydania Transport Market Monitor (TMM) wydawanego przez Capgemini Consulting oraz Transporeon.

Główne wnioski z raportu, jakie wymienia Capgemini, to:
• Wskaźnik cen wzrósł o 5,3 proc. w II kwartale 2016 (wskaźnik 96,3). W porównaniu z poziomem wskaźnika w ubiegłym roku, w II kwartale 2015 roku, widzimy, że wskaźnik cen jest niższy o 8,1 proc..
• W II kwartale 2016 wskaźnik możliwości przewozowych spadł do poziomu 87,9 (-20,6 proc.), swojego najwyższego poziomu dla II kwartału od czasu rozpoczęcia pomiarów dla TMM. W porównaniu z II kwartałem 2015, wszystkie miesiące II kwartału 2016 wykazywały wzrost wskaźnika możliwości przewozowych.
• Wskaźnik cen oleju napędowego wykazuje nieznaczne ożywienie po najniższym jak dotąd wskaźniku widocznym w I kwartale 2016: wskaźnik 68,4. Wskaźnik ten jest o 15,8 proc. wyższy niż w I kwartale 2016 roku.
- Kiedy w pierwszym kwartale tego roku ceny dla naszych przewoźników były stosunkowo korzystne,  to drugi kwartał okazał się dla nich zły. Ceny transportu przywrócone zostały tylko częściowo od zwyczajowego spadku w pierwszym kwartale,  co częściowo spowodowane było trochę wyższymi cenami oleju napędowego - skomentował  Erik van Dort, dyrektor ds. łańcucha dostaw w Capgemini.

- Niska cena oleju napędowego nadal silnie wpływa na koszty transportu tak, że w drugim kwartale 2016 wahają się one na poziomie 8,1 proc., poniżej poziomu z roku ubiegłego. Ciekawy jest raport możliwości przewozowych. Wysokie możliwości przewozowe mogą być związane ze spadającą wielkością obrotów handlowych w Europie. Można by się było spodziewać odwrotnej tendencji, ponieważ prawie wszystkie święta drugiego kwartału wypadały w maju 2016. To może być jeden z powodów, dlaczego dostępne były stosunkowo małe możliwości przewozowe w maju, a z drugiej strony, dlaczego stosunkowo tak duże w kwietniu i czerwcu - wyjaśnił Peter Förster, Managing Director Transporeon.

Transport Market Monitor to kwartalny raport przygotowany przez Transporeon i Capgemini Consulting, którego celem jest przedstawienie dynamiki rynku transportowego w Europie. Celem analizy Transport Market Monitor jest przedstawienie dynamiki rynku transportowego w Europie przy uwzględnieniu tendencji cenowych w transporcie, objętości ładunkowej realizowanych kursów oraz prognozy na przyszłość. Jest to współna inicjatywa Transporeon i Capgemini Consulting. Analiza dokonana przez Capgemini Consulting bazuje na anonimowych danych pobranych z platformy Transporeon, poprzez którą firmy załadowcze zarządzają procesami logistycznymi zgodnie z ich potrzebami oraz przydzielają transporty wybranym przewoźnikom. Więcej informacji na temat Transport Market Monitora na stronie: www.transportmarketmonitor.com.

(źr. Transporeon / Capgemini)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.