Kierowcy wolą pokonywać przeprawy promem niż tunelem (71 proc. respondentów wybrałoby prom), ale już stojąc przed wyborem tunel czy most, 57 proc. ankietowanych wybrałoby most – wynika z I Wielkiego Badania Promowego portalu przepraw promowych cargo Promy24.com, w którym kierowcy wymienili aspekty, które są dla nich najbardziej irytujące w czasie podróży promem, a także gdzie jest najlepsza jakość obsługi.
Kierowców poproszono, aby wskazali najważniejsze czynniki przy korzystaniu z przepraw promowych. Ich lista objęła:
1. Jakoś pryszniców/innych sanitariów,
2. Jakość jedzenia,
3. Dostępność pryszniców/innych sanitariów,
4. Poziom bezpieczeństwa,
5. Cena jedzenia,
6. Czas oczekiwania na przeprawę,
7. Dopasowanie godzin odpłynięć,
8. Częstotliwość kursów,
9. Dostępność do Internetu/ sieci Wi-Fi,
10. Stosunek obsługi do kierowców promów.
Jednocześnie kierowcy ocenili poszczególnych armatorów pod względem tych najważniejszych ich zdaniem zmiennych.
Ulubionymi trasami ankietowanych okazały się być poniższe połączenia:
1. Świnoujście-Ystad,
2. Calais-Dover,
3. Gdynia-Karlskrona,
4. Hoek van Holland – Harwich,
5. Świnoujście – Trelleborg.
Ankietowali uznali, że najlepszą jakość pryszniców i sanitariatów gwarantuje Tallink Silja. Najniższe wyniki w tym zakresie osiągnął DFDS Seaways. Najwyższą jakością jedzenia może poszczycić się przewoźnik Viking Line. Kierowcy nie polecają za to stołować się u operatora Scandlines. Najłatwiejszy dostęp do pryszniców i innych sanitariatów występuje u Tallink Silja, najniższy natomiast u przewoźnika Scandlines. Respondenci ocenili, że najbezpieczniej czują się na promach Tallink Silja, a najniższy poziom bezpieczeństwa odczuwają przeprawiając się promami P&O Ferries. Stosunek jakości jedzenia do ceny jest najlepszy na promach Viking Line, najgorzej natomiast oceniany jest na promach Scandlines.
Najkrócej na przeprawę ankietowani czekają w przypadku przepraw Tallink Silja, a najdłuższy czas oczekiwania na prom występuje w przypadku korzystania z usług DFDS Seaways. Kierowcy uważają, że najlepiej dopasowane godziny odpłynięć statków ma Tallink Silja, a najgorzej sytuacja wygląda w przypadku Eckero Line. Pod względem częstotliwości kursowania jednostek najwyżej został oceniony Tallink Silja, a najniżej DFDS Seaways.
Jeżeli weźmiemy pod lupę pomoc techniczną na promie, to okazuje się ona być na najwyższym poziomie u operatora Finnlines. Najgorsze noty w tym zakresie uzyskał Unity Line.
Na dostęp do internetu mogą liczyć kierowcy przeprawiający się u operatora Viking Line, a nie doświadczą tego luksusu lub za niego dodatkowo zapłacą osoby korzystające z przepraw promowych P&O Ferries.
(red/źr. Promy24.com)
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce