Mężczyźni w ciągu roku wydają w internecie około 2.114,91 EUR, podczas gdy kobiety w tym samym czasie zaledwie 1.331,54 EUR – dowodzą badania agencji Marketagent.com i paysafecard, przeprowadzone w listopadzie 2015 r. Zwiększone predyspozycje mężczyzn do zakupów w sieci potwierdzają również badania przeprowadzone przez agencję Gemius Polska. Wynika z nich, że prawie połowa badanych mężczyzn (47proc.), którzy korzystają z Internetu dokonuje zakupów online, a aż 28 proc. z nich deklaruje, że w ciągu roku zwiększy wydatki na zakupy w sieci.
Dodatkowo, z badań wynika, że miesięczna kwota wydawana przez mężczyzn w internecie wynosi około 173,83 EUR, w porównaniu do 109,44 EUR wydawanych przez kobiety. Najwięcej wydają osoby w przedziale wiekowym 60-69 lat, bo aż 172,79 EUR w ciągu miesiąca. Respondenci – biorący udział w badaniu wskazali, że podczas dokonywanych płatności największe znaczenia mają dla nich takie kwestie, jak:
• ochrona danych osobowych (86,6 proc.),
• brak dodatkowych opłat (68 proc.),
• kontrola wydawanych środków (53,8 proc.),
• wygoda (53 proc.),
• szybkość transakcji (52,2 proc.).
Aż 27,4 proc. ankietowanych w wieku od 16 do 69 lat bierze czynny udział w turniejach elektronicznych rozgrywek. Taką aktywność częściej podejmują mężczyźni: 34,3 proc. oraz osoby w wieku 16-29 lat: 37,7 proc. badanych. Paysafecard rozważa wdrożenie nowoczesnych metod płatności takich, jak klucze biometryczne - obrączki, odcisk palca, tęczówka oka czy identyfikacja twarzy, które będą miały ogromne znaczenie na rynku transakcji online. Zdaniem firmy w najbliższym czasie nastąpi dynamiczny rozwój trendów, które całkowicie zmienią metody autoryzacji płatności bezgotówkowych oraz wpłyną na ich szybkość, wygodę i bezpieczeństwo. W 2016 roku spodziewany jest także dalszy wzrost popularności metody pre-paid wśród kobiet, rozwój płatności mobilnych oraz zwiększenie liczby spontanicznych, nieplanowanych zakupów.
(źr. paysafecard)