Dodaj ogłoszenie o pracy


Ile wynosi koszt jednego kilometra w transporcie drogowym w grudniu?

Profesor Zdzisław Kordel opracował prognozę kosztową na grudzień w transporcie drogowym. Średni koszt 1 wozokilometra wyniesie  3,36 zł (0,78 EUR), co oznacza, że średni koszt jednego kilometra w grudniu będzie niższy niż w miesiącach ubiegłych, a ponadto niższy prawie o 9,30 proc. w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku.
Według prof.  Zdzisława Kordela  na  poziom kosztów w grudniu, będą składały się poszczególne zmienne:
- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,17 zł (35 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,17 zł (4,9 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,36 zł (10,8 proc. całkowitego kosztu),
-koszt wynagrodzenia i delegacji Kierowców wliczając w to ZUS -  0,82 zł (24,4 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,21 zł (6,4 proc. całkowitego kosztu),
-koszt opłat drogowych i promów -  0,48 zł (14,3 proc. całkowitego kosztu),
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,14 zł (4,2 proc. całkowitego kosztu).

Gdzie tracimy najwięcej czasu i pieniędzy w drogowych korkach?
Zatory na drogach, czyli tzw. „korki” wpływają znacząco na poziom kosztów materiałów pędnych i eksploatacyjnych. Warto wiedzieć, w których krajach stracimy najwięcej czasu i pieniędzy na paliwo, stojąc w korkach. Komisja Europejska opublikowała drugie wydanie tzw. tabeli wyników UE w dziedzinie transportu, która porównuje postępy państw członkowskich w 29 kategoriach transportowych.  Część raportu o kongestii na drodze (godzinach spędzonych w zatorach drogowych przez przeciętnego Europejczyka w roku) sporządzono na postawie danych dostarczonych przez JRC (Joint Research Centre), TomTom 2015.  Wskaźnik opracowano przyjmując założenia: 30 km dróg pokonanych codziennie (rano i wieczorem w godzinach szczytu) przez 220 dni roboczych. Uwzględniono wszystkie główne drogi w 24 państwach członkowskich UE dla których uzyskano dane – 2 250 000 km dróg. Z raportu wynika, że najwięcej godzin kierowcy spędzą w korkach na drogach Malty, Grecji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Belgii. Z kolei najbardziej nasz czas i pieniądze oszczędzają drogi Słowacji, Estonii, Szwecji, Finlandii i Danii.  Polskie drogi uplasowały się na 8 pozycji, co daje wynik  lepszy od wartości średniej europejskiej.

źr. Blogtransportowy.pl

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.