Dodaj ogłoszenie o pracy


2015 rekordowym rokiem dla przeładunków w Morskim Porcie Gdańsk

Rok 2015, pomimo trudnej sytuacji na rynku żeglugowym, będzie dla Portu Gdańsk bardzo udany. Po podsumowaniu na koniec listopada przeładunków, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk (ZMPG) podał, że łączny tonaż ładunków obsłużonych w gdańskim porcie wynosi już 32,5 mln ton, a do końca roku pozostał jeszcze jeden pełny miesiąc. Jest to również nowy rekord przeładunkowy w historii polskiej gospodarki morskiej, który jak podaje ZMPG wynosił dotąd 32,3 mln ton w skali roku. Taki właśnie wolumen obsłużony został w roku ubiegłym. Można się zatem spodziewać, że rok 2015 w Porcie Gdańsk uda się zamknąć wynikiem przekraczającym nawet 35 mln ton, tj. rezultatem jakiego jeszcze nigdy dotąd nie udało się osiągnąć żadnemu polskiemu portowi – informuje ZMPG.

Po pełnym podsumowaniu 10 miesięcy tego roku, Port Gdańsk zanotował wielkość przeładunków przekraczających założony na ten okres plan o blisko 11 proc. oraz wynik rekordowego roku 2014 o ponad 13 proc. Taki rezultat, gdański port zdołał osiągnąć dzięki prężnej działalności terminali przeładunkowych zlokalizowanych w Porcie Gdańsk i inwestycjach realizowanych na terenach portowych.
Rok 2015 to szczególnie udany okres dla przeładunku towarów z grupy paliwa płynne oraz drobnica, w tym kontenery w ujęciu tonażowym. Pierwsza z wymienionych grup w roku bieżącym zanotowała, na ten moment roku, około 20 proc. wzrost względem 2014 roku, tymczasem w grupie drobnica udało się przekroczyć ubiegłoroczny rekordowy wynik o ok. 4 proc. Nie bez znaczenia pozostają także przeładunki węgla, które w ciągu minionych miesięcy tego roku były blisko 30 proc. lepsze niż w roku 2014. Na pełne podsumowanie 12 miesięcy jest jeszcze zbyt wcześnie, niemniej jednak, 2015 rok bez wątpienia przejdzie do historii jako kolejny, trzeci już z rzędu okres, kiedy Portowi Gdańsk udaje się pobić kolejne rekordy.
Biorąc pod uwagę trwające w porcie inwestycje, w tym rozbudowujący się terminal kontenerowy DCT, zapowiadany nowy terminal masowy spółki OT Logistics, kończącą się budowę terminalu naftowego spółki PERN, czy też zakończone inwestycje na Bazie Paliw Płynnych (nowe stanowisko do obsługi statków T1), kończącą się rozbudowę terminalu intermodalnego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego, czy trwającą modernizację linii kolejowej 226, w tym budowę nowego mostu kolejowego do Portu Gdańsk oraz szereg innych ważnych przedsięwzięć inwestycyjnych, spodziewać się należy, że rok 2015 nie będzie ostatnim rekordowym rokiem dla Portu Gdańsk.
Na kolejne lata zapowiadane są ambitne prognozy przeładunkowe w gdańskim porcie - potrojenie wolumenu ładunkowego w ciągu kolejnej dekady.

(źr. ZMPG SA)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.