Dodaj ogłoszenie o pracy


Rosną koszty transportu - po jakich stawkach mogą jeździć przewoźnicy w listopadzie?

Profesor Zdzisław Kordel wydał kolejną prognozę średniego kosztu 1 wozokilometra w listopadzie. Według autora prognozy, wyniesie on 3,41 zł (0,82 EUR), co oznacza, że średni koszt jednego kilometra w listopadzie będzie nieco wyższy niż w miesiącu ubiegłym, ale niższy prawie o 8 proc. w porównaniu do średniomiesięcznego kosztu 1 km w 2014 roku.
Według prof.  Kordela  na  poziom kosztów w listopadzie, będą składały się poniższe zmienne:
- koszt materiałów pędnych i eksploatacyjnych -  1,22 zł (35,9 proc. całkowitego kosztu),
- koszt usług remontowych, napraw i ogumienia - 0,17 zł (4,9 proc. całkowitego kosztu),
- amortyzacja, leasing i inne -  0,36 zł (10,6 proc. całkowitego kosztu),
- koszt wynagrodzenia i delegacji Kierowców wliczając w to ZUS -  0,82 zł (24,1 proc. całkowitego kosztu),
- koszty ubezpieczeń oraz podatek od środków transportu -  0,22 zł (6,4 proc. całkowitego kosztu),
- koszt opłat drogowych i promów -  0,48 zł (14,1 proc. całkowitego kosztu),
-pozostałe koszty związane z działalnością przewozową przedsiębiorstwa -0,14 zł (4,0 proc. całkowitego kosztu).

Wynagrodzenie kierowcy a koszt 1 km?
wynagrodzenia Kierowców w przedsiębiorstwach transportowych nie wzrosły od początku pierwszego półrocza 2014 roku, pomimo wyraźnego niedoboru tej grupy zawodowej na rynku pracy. Taką sytuacja na rynku pracy może wynikać z tendencji poszukiwania przez firmy transportowe oszczędności i zatrudniania tańszych pracowników, np. z Ukrainy czy Białorusi.
Obecnie w Polsce transport drogowy stanowi ponad 70 proc. pracy przewozowej w kraju. Branża transportowa według GUS generuje 74 mld przychodów. Zatrudnienie w transporcie szacuje się na 7,5 proc. Polaków. Ogólna liczba zawodowych kierowców to ok. 700 tys. osób.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych  szacuje, że zapotrzebowanie na kierowców  wynosi ponad 30 tys. rocznie. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych podało statystyki wydanych na koniec 2014 roku praw jazdy kategorii C + E, z których wynika, że w grupie wiekowej 18-34 lata uprawnienia te posiada 218,4 tys. osób, zaś najliczniejszą grupą kierowców są osoby mające ponad 65 lat (301,2 tys.). Prawdziwa zapaść istnieje w najmłodszych rocznikach  w kategorii wiekowej18-24 lata tylko 26 tys. osób ma uprawnienia C+E.
Przy tak dużej ilości podmiotów transportowych na rynku, jaką mamy w Polsce oraz ograniczonej możliwości podwyższania cen na usługi, działalność gospodarcza firmy powinna polegać na redukcji kosztów i ich optymalizacji w celu poprawy wyników finansowych.

(źr. Blogtransportowy.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.