Dodaj ogłoszenie o pracy


Ile zwrotów przesyłek dokonują klienci rynku e-commerce?

Spółka DPD Polska przeprowadziła badania wśród polskich sklepów internetowych, dotyczące zmiany liczby zwrotów, po wejściu w życie ustawy o prawach konsumenta. Zgodnie z tą ustawą kupujący zdalnie otrzymali nowe uprawnienia dotyczące czasu zwrotu towaru. Nowe prawo obowiązuje od 25 grudnia 2014 roku.
Przypomnijmy od 25 grudnia 2014 roku klient e-sklepu ma 14 dni na zwrot, a w przypadku gdy sprzedawca nie przedstawi właściwej informacji o odstąpieniu od umowy – aż 365 dni. Jakie ma to przełożenie na zwroty przesyłek? Z badań przeprowadzonych przez DPD Polska wynika, że 47 proc. e-sklepów odnotowało zwiększenie wolumenów zwrotów. Jednak taka sama liczba badanych nie zauważyła żadnych zmian, a 5 proc. spośród ankietowanych zadeklarowała zmniejszenie liczby zwrotów towaru. Badania zostały przeprowadzone wśród menedżerów i właścicieli sklepów internetowych. Pytania dotyczyły zmian ilościowych w procesie zwrotu towarów przez klientów e-sklepów, a także sposobu radzenia sobie ze zwiększonymi wolumenami powracającego do nadawcy towaru.
Wśród sklepów internetowych, które odnotowały wzrosty, aż trzy czwarte (75 proc.) zadeklarowało niewielką, bo pięcioprocentową zwyżkę. Dla 15 proc. e-sklepów wzrosty były większe, bo sięgające jednej czwartej, natomiast co dziesiąty odnotował wyraźne zwiększenie ruchu, sięgające 50 proc. Chcąc zapewnić terminową realizację sprzedaży i wysyłki towarów, przy zwiększonym wolumenie zwrotów aż 37 proc. właścicieli i menedżerów e-sklepów pracuje dłużej, a niecałe 12 proc. badanych zatrudniło nowego pracownika, bądź wspomaga się firmą zewnętrzną. 21 proc. ankietowanych zadeklarowało wdrożenie na tę okoliczność systemu informatycznego, optymalizującego i przyśpieszającego procesy wysyłkowe.
Co jest przyczyną zwrotów?
54 proc. przebadanych sklepów internetowych twierdzi, że główną przyczyną zwrotów towaru jest rezygnacja klienta z zakupu, a niemal jedna trzecia (28 proc.) deklaruje, że zwroty są wynikiem pomyłki w wysyłce. W przypadku 17 proc. ankietowanych, podstawowym powodem jest wadliwy, uszkodzony produkt. Z badań DPD Polska na temat zwrotów w e-sklepach wynika, że 36 proc. ankietowanych traktuje zmiany w prawie jako szansę, dzięki której mogą wykazać się dbałością o satysfakcję klienta. Dla 22 proc. jest to niepotrzebne utrudnienie, natomiast dla 42 proc. nie mają one znaczenia.

(źr. DPD Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.