Dodaj ogłoszenie o pracy


Dodatkowe 9,5 tys. zezwoleń na transporty do Rosji dla polskich przewoźników

W ubiegłym tygodniu w Moskwie odbyło się posiedzenie polsko–rosyjskiej Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych. W wyniku negocjacji stronie polskiej udało się uzyskać dodatkowo 9,5 tys. zezwoleń na przewozy do/z krajów trzecich. Dzięki temu w 2017 r. polskie firmy będą dysponowały w sumie prawie 60 tys. takich zezwoleń – poinformowało Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa w komunikacie z 21 września.

W wyniku dodatkowej wymiany zezwoleń na 2017 rok przewoźnicy rosyjscy otrzymali 20 tys. zezwoleń na przewozy dwustronne i tranzytowe. W rozmowach uczestniczyli też przedstawiciele Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, rosyjskiej administracji transportowej i służb kontrolnych, a także przedstawiciele organizacji zrzeszających polskich i rosyjskich przewoźników drogowych. Jak zaznacza MIB - najważniejszą kwestią dla delegacji polskiej było przezwyciężenie problemów, z którymi borykają się polscy kierowcy podczas wykonywania przewozów na terytorium Federacji Rosyjskiej. W wyniku trudnych rozmów na temat barier administracyjnych przy wykonywaniu przewozów na terytorium Federacji Rosyjskiej uzgodniono, że podczas powtórnej kontroli pojazdu nie może być podważana decyzja wydana w wyniku poprzedniej kontroli w odniesieniu do rodzaju przewozu oraz wymaganego zezwolenia.

- Wielokrotnie zdarzało się, że rosyjskie służby podczas kontroli drogowej kwestionowały ważność zezwoleń, które na granicy zostały uznane za właściwe. To oczywiście wywoływało ogromne problemy dla naszych firm, łącznie z zatrzymywaniem aut i nakładaniem bardzo wysokich kar. Dzięki rzeczowym rozmowom udało się nam uzyskać deklarację, że nie będzie wielokrotnego sprawdzania zezwoleń przejazdowych. Stosowny zapis w tej niezmiernie ważnej dla Polski sprawie został zawarty w protokole z posiedzenia komisji – powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Delegacja polska poruszyła również sprawę granicy rosyjsko – białoruskiej oraz rosyjsko – kazachstańskiej. Omówiono problemy, które stwarzają trudności polskim przewoźnikom przekraczającym te odcinki rosyjskiej granicy państwowej. - Podczas kontroli Rosjanie wymagają poświadczenia przekroczenia granicy. Problem w tym, że w wielu przypadkach nie ma jak takiego poświadczenia fizycznie zdobyć. Usłyszeliśmy w tej sprawie pewne propozycje, rozmowy na ten temat będą kontynuowane – zapowiedział Jerzy Szmit.

Podczas rozmów w Moskwie zdecydowano także o kontynuowaniu prac powołanej w 2016 roku grupy roboczej ds. trudnych, która na bieżąco rozwiązuje problemy wskazywane przez obie strony. Posiedzenia grupy roboczej obywać się będą przynajmniej raz na kwartał. Uzgodnienia dotyczące kontyngentu zezwoleń na 2018 rok będą prowadzone na kolejnym posiedzeniu Komisji Mieszanej, które odbędzie się w połowie października 2017 r. Warszawie. Jednocześnie będą kontynuowane rozmowy na temat sposobów rozwiązania problemów wskazanych przez stronę polską.

Jak ocenia Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, te 9,5 tys. dodatkowych zezwoleń dla polskich przewoźników powinno zaspokoić ich potrzeby, chociaż rozmowy na ten temat będą się prawdopodobnie toczyć dalej, gdyż Rosjanie potrzebują znacznie więcej niż przewidzianych dla nich dodatkowych 20 tys. zezwoleń na ten rok, domagając się 70 tys. sztuk dodatkowych zezwoleń na ten rok.
(red/ za źr. Ministerstwo Transportu i Budownictwa)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.