Dodaj ogłoszenie o pracy


Jednolita stawka opłaty terminalowej na lotniskach w 2014 roku

Zgodnie z decyzją z  17 grudnia 2013 r. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego zatwierdzona została stawka jednostkowa opłaty terminalowej w wysokości 699,80 PLN dla strefy pobierania opłat terminalowych, która będzie obowiązywała od 1 stycznia 2014 r. do 31 grudnia 2014 r.
Z takim wnioskiem zwróciła się Polska Agencja Żeglugi Powietrznej tzn.  o zatwierdzenie stawki jednostkowej opłaty terminalowej na rok 2014 dla jednej strefy pobierania opłat terminalowych obejmującej 13 polskich portów lotniczych, gdzie PAŻP zapewnia służby ruchu lotniczego.

Po weryfikacji zgodności wniosku PAŻP z przepisami prawa, w zakresie opłat nawigacyjnych, w szczególności z przepisami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1794/2006 z dnia 6 grudnia 2006 r. ustawiającego wspólny schemat opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej, Prezes Urzędu zatwierdził stawkę jednostkową opłaty terminalowej na rok 2014 zgodnie z wnioskiem strony.
W konsekwencji wydanej decyzji od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 roku obowiązywała będzie stawka jednostkowa opłaty terminalowej w wysokości 699,80 PLN. Stawka ta będzie obowiązywała na następujących lotniskach lotnisko Chopina w Warszawie, Gdańsk, Kraków Balice, Bydgoszcz - Szwederowo, Katowice - Pyrzowic, Łódź - Lublinek, Poznań - Ławica, Rzeszów - Jasionka, Szczecin - Goleniów, Wrocław - Strachowice, Zielona Góra - Babimost, Warszawa/Modlin i lotnisko Lublin.
za info ULC

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.