Dodaj ogłoszenie o pracy


Rohlig Suus Logistics powiększa zarząd

Rohlig Suus Logistics powołał Artura Malarskiego na członka zarządu, który będzie odpowiadał za rozwój spółek zagranicznych na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Firma posiada swoje oddziały poza Polską w Czechach, Rumunii, Słowenii, na Węgrzech oraz na Słowacji. Wzmocnienie zarządu ma pomóc w osiągnięciu strategicznego celu rozwoju operatora w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym w planowanych przez firmę akwizycjach.

Artur Malarski jest związany z Rohligiem od 12 lat. Swoją karierę w firmie rozpoczął na stanowisku dyrektora oddziału w Łodzi, a przez ostatnie 5 lat odpowiadał za rozwój logistyki kontraktowej. W tym czasie firma otworzyła 10 magazynów logistycznych, w tym pierwszy zagraniczny – w czeskim Brnie, zwiększając swoją powierzchnię magazynową ze 190 tys. m2 do ponad 330 tys. m2.

– Jednym z naszych strategicznych celów biznesowych jest rozwój firmy na rynkach zagranicznych, w tym również poprzez przejęcia. Aby zapewnić większy wzrost organiczny i wesprzeć planowane przez nas na tych rynkach akwizycje, do zarządu dołącza Artur Malarski, który będzie dbał o ten obszar naszej działalności¬. Artur już do tej pory miał wpływ na ekspansję firmy w regionie CEE, m.in. biorąc udział w procesie otwarcia naszego pierwszego zagranicznego magazynu w Brnie – mówi Tadeusz Chmielewski, prezes zarządu Rohlig SUUS Logistics. Stawiamy na Europę Środkowo-Wschodnią. Wielu naszych klientów traktuje ten region jako jeden obszar biznesowy – nie tylko jako wspólny rynek, ale również pomost między Zachodem Europy a Azją, czy między południem a krajami skandynawskimi. Jako największy polski operator logistyczny mamy doświadczenie na rodzimym rynku i chcemy je przełożyć na ekspansję w regionie CEE, aby i tam stać się liderem – dodaje.

– Chcemy być kluczowym graczem w regionie i partnerem pierwszego wyboru dla klientów poszukujących kompleksowej obsługi logistycznej, zarówno w Europie Środkowo-Wschodniej, jak i przy obsłudze globalnych łańcuchów dostaw. Cieszę się z nowej misji. Moim zadaniem będzie zapewnienie synergii pomiędzy poszczególnymi rynkami – kompetencyjnej, ale też organizacyjnej. Dzięki rozwojowi współpracy i wymiany wiedzy będziemy mogli zapewnić jeszcze lepsze wsparcie wymiany handlowej w ramach CEE i – co jeszcze istotniejsze – lepsze możliwości ekspansji zagranicznej spółkom polskim, rumuńskim, węgierskim, czeskim, słowackim czy słoweńskim – mówi Artur Malarski, nowy członek zarządu.

Rohlig Suus Logistics rozpoczął rozwój na nowych rynkach CEE w 2018 roku, otwierając trzy placówki w Czechach (m.in. w Pradze i Ostrawie) oraz jedną na Węgrzech (w Budapeszcie), a rok później oddział portowy w Słowenii, w mieście Koper, gdzie firma specjalizuje się w m.in. transporcie morskim LCL. Najnowsze inwestycje Suusa znajdują się na Słowacji (w Bratysławie), w Rumunii (w Bukareszcie) oraz, wspominana wcześniej, w czeskim Brnie, w którym firma posiada własny magazyn. W planach rozwoju zagranicznego firmy są m.in. otwarcia kolejnych magazynów, rozwój logistyki kontraktowej, krajowych sieci drobnicowych w transporcie drogowym połączonych w jeden system dystrybucji środkowoeuropejskiej, dostaw na tzw. ostatniej mili. Istotnym elementem przyszłego rozwoju będą też przewozy kolejowe oraz drobnicowy transport morski, a także rozwój usług doradczych, projektowania łańcuchów dostaw i zarządzania nimi w ramach Logistics Solution Design.

(źr. Rohlig Suus Logistics)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.