Trwa 10. edycja Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej. W tym roku do udziału w niej zgłosiło się blisko 8,7 tys. uczniów z 284 szkół w całej Polsce. W dziewięciu poprzednich edycjach, organizowanej przez Wyższą Szkołę Logistyki w Poznaniu, Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej wzięło udział ponad 52 tysiące uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Większość tegorocznych uczestników rekrutuje się z techników, ale z każdym rokiem rośnie liczba startujących w niej uczniów liceów ogólnokształcących. W tym roku do konkursu zgłosiło się dziesięć liceów. Kolejna zmiana dotyczy udziału coraz większej liczby kobiet.
Pierwszy etap 10. Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej odbył się 4 października 2017 roku. Jego uczestnicy musieli rozwiązać test, na który składało się 25 pytań. Ogłoszenie wyników tego etapu nastąpiło 27 października br. Drugi, okręgowy etap olimpiady, odbędzie się 1 grudnia br. Jak przewidują organizatorzy, uczestniczyć w nim będzie około pięciuset uczniów. Tutaj także uczestnicy będą musieli skonfrontować swoją wiedzę ze składającym się z 25 punktów testem, ale jednak znacznie trudniejszym niż w pierwszym etapie, bo składającym się z pytań wielokrotnego wyboru. Zwycięzców tego etapu poznamy 15 grudnia 2017 roku.
Trzeci, finałowy etap odbędzie się 2 marca 2018 roku. Wystartuje w nim 50-60 osób wyłonionych w okręgach. Zwycięzców poznamy 13 kwietnia 2018 roku podczas gali w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu. Ogólnopolska Olimpiada Logistyczna odbywa się pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej, a nad jej organizacją i prawidłowym przebiegiem czuwa Komitet Główny kierowany przez profesora Andrzeja Korzeniowskiego, rektora Wyższe Szkoły Logistyki w Poznaniu. Natomiast Komitetem Naukowym kieruje profesor Mariusz Jedliński z Uniwersytetu Szczecińskiego. Sponsorem Strategicznym i Patronem Merytorycznym X Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej jest GS1 Polska. A w gronie sponsorów są także: Dachser Intelligent Logistics, DPD, Epal. Polski Komitet Narodowy, Imperial Logistics International, JASFBG, Marathon International Logistics, TimoCom, Still oraz DHL, Pekaes, GLS, L-Systems, Transmeble International, Transics Wabco Company oraz WTB.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: Głos Wielkopolski, miesięcznik Logistyka, Student News, Polska Gazeta Transportowa, portale: Pracujwlogistyce.pl, etransport.pl, Logistyczny.pl.
(źr. Wyższa Szkoła Logistyki)