Konto pracodawcy

Myto w Słowenii można już rozliczać za pomocą kart paliwowych i post-pay

Koniec z uciążliwymi postojami w celu doładowywania urządzeń pokładowych w punktach poboru słoweńskiego myta. Wszyscy posiadacze kart DKV mogą w tym kraju rozliczać opłaty drogowe w wygodnym trybie post-pay, czyli na podstawie faktury z długim terminem płatności.

Słowenia jest jednym z pierwszym krajów w Europie, który wprowadził system opłat drogowych dla kierowców. Stało się to jeszcze w latach 70-tych, kiedy to winietami objęto nowo otwarte wówczas dla ruchu dwa duże odcinki: Vrhnika-Postojna oraz Celje-Maribor. Obecna sieć autostrad oraz dróg szybkiego ruchu liczy w tym kraju około 700 km.
Obowiązkiem opłaty objęte są wszystkie pojazdy, które poruszają się po autostradach oraz tunelem Karawanken. O ile system winiet czasowych nadal obowiązuje tu wszystkie auta osobowe, o tyle w przypadku pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony rozliczenie opłat drogowych następuje w punktach poboru myta. Dotychczas uiszczanie tych opłat odbywało się jedynie w systemie pre-pay: za pomocą urządzenia pokładowego, karty DARS oraz przy użyciu wybranych kart paliwowych, np. DKV CARD.
Sytuacja zmieniła się na początku 2016 r., kiedy to DKV w porozumieniu z operatorem opłat drogowych w Słowenii, firmą DARS, uruchomiło rozliczenia w trybie post-pay. To wygoda zarówno dla przewoźnika, który od teraz w 100 proc. rozliczy myto z odroczonym terminem płatności, jak i dla kierowcy – ten z kolei nie musi już każdorazowo opuszczać pojazdu na stacjach poboru opłat, aby udać się do punktu, gdzie zwykle doładowywał boxa w trybie pre-paid.
Rozliczeń w trybie post pay na Słowenii można dokonać na dwa sposoby: poprzez urządzenie pokładowe oraz kartą DARS wyposażoną w elektroniczny chip. Użytkownicy, którzy korzystali dotychczas z metody pre-pay, mogą szybko i wygodnie przejść na tryb rozliczeń post-pay z DKV. Wystarczy w tym celu przedstawić posiadane urządzanie pokładowe oraz DKV Card w jednym z wielu punktów DARS lub w centrum obsługi opłat drogowych w Ljubljanie. Co ważne, wszelkie środki, jakie pozostały na doładowanym jeszcze w trybie pre-pay urządzeniu pokładowym, zostaną zachowane i uwzględnione przy najbliższej fakturze.
Wybrani operatorzy kart oferują specjalne narzędzia informatyczne do zarządzania opłatami drogowymi w wielu krajach z poziomu jednej platformy. Na przykład z pomocą aplikacji eReporting DKV możliwe jest analizowanie wydatków z tytułu myta– w podziale na odcinki, daty, pojazdy, rodzaje dróg czy też kraje.

Aktualne stawki za poruszanie się po słoweńskich drogach:



WAŻNE: W chwili obecnej słoweński operator nie wydaje nowych urządzeń pokładowych. Alternatywą do nich w rozliczeniach post-pay jest uiszczanie opłat poprzez kartę DARS wyposażoną w chip. Zaopatrzymy się w nie we wszystkich punktach poboru myta lub poprzez stronę internetową operatora DARS.

(źr. DKV)

kobiety w logistyce
Kobiety za kierownicą łagodzą obyczaje?
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Koszty nietrafionej rekrutacji są ogromne - jak tego uniknąć?
Zmiany w prawie – tachografy konkretne rozwiązania! Cz.2
Transport i spedycja drogowa - najnowsze zmiany w prawie cz. 1
reklama
Jak stworzyć prywatną giełdę ładunków?
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dzień wejścia w życie Unijnego Kodeksu Celnego – dniem żałoby!?
Inwestycje na rynku nieruchomości komercyjnych – ich wielkim beneficjentem Polska?
Znane są już ostateczne zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
FM Logistic buduje nowy magazyn w Lućmierzu
Kuehne + Nagel otworzył w Chile hub logistyczny dla farmaceutyków
7R Park Tczew zyskuje kolejnego klienta
Kształcenie kierowców w porozumieniu z Forum Transportu Drogowego
Spółka OT Logistics uruchomiła nową linię żeglugową na Łabie
Na 25-lecie firmy Volvo wypuszcza na rynek edycję specjalną ciągnika FH
Jak Dachser kontroluje lotnicze cargo?
Najbardziej energooszczędny magazyn świata powstaje w Tilburgu
Logmaster otworzył nowy oddział pod Warszawą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC