Konto pracodawcy

Elektroniczny system poboru opłat drogowych przestarzały?

Zgodnie z politykę Unii Europejskiej w zakresie wdrożenia jednolitego – elektronicznego systemu poboru opłat drogowych w państwach członkowskich UE, również w Polsce planuje się od 2016 r. wprowadzić system elektronicznego poboru opłat na wszystkich autostradach. Tymczasem, jak informuje portal lokalizacja.info - na świecie już pracuje się nad znacznie bardziej zaawansowanymi rozwiązaniami.

Przykładem jest Singapur, w którym został ogłoszony przetarg na opracowanie systemu opłat drogowych nowej generacji - opartego o dane z nawigacji satelitarnej. Władze Singapuru oczekują, że umowa na jego zaprojektowanie i rozwój zostanie podpisana w drugiej połowie 2015 r., a wdrożenie nastąpi prawdopodobnie w 2020 r. Rewolucją ma być obliczanie wysokości opłat, które będzie uzależnione od dystansu pokonanego przez samochód wyposażony w odpowiednie urządzenie. Co więcej – jednostka pokładowa montowana w aucie będzie obsługiwać szereg usług o wartości dodanej, takich jak informacje o ruchu drogowym przekazywane w czasie rzeczywistym czy płatności elektroniczne za parking. - Wprowadzenie płatności za autostrady z poziomu nawigacji GPS to udogodnienie, na które wielu kierowców czeka z niecierpliwością. W Norwegii na przykład doskonale sprawdza się system, w którym na bramkach nie ma szlabanów – jest tylko kamera, rejestrująca numer rejestracyjny auta, a użytkownicy mogą dokonywać opłat za pomocą internetu (poprzez podanie numeru rejestracyjnego i numeru karty kredytowej) lub w stacjonarnych punktach opłat, już poza autostradą. Na takiej samej zasadzie zamiast kamer użytkownicy mogliby po prostu korzystać z nawigacji GPS, która – o ile byłaby zintegrowana z systemem płatności za autostrady – wskazywałaby na podstawie logów tras, za jakie przejechane odcinki należy dokonać płatności  – mówi Katarzyna Przybylska z firmy NaviExpert.

Biorąc pod uwagę techniczne aspekty rozwiązania, które ma zostać wdrożone w Singapurze nie będzie ono utrudnieniem dla kierowców, bowiem… - Już od kilku lat kierowcy mogą korzystać z systemów telematycznych przekazujących informacje o bieżącej lokalizacji pojazdów. Bazują one na transmisji danych z użyciem nadajników GPS/GSM i ich wykorzystanie w ramach elektronicznego poboru opłat byłoby po prostu dołożeniem kolejnej funkcjonalności. Pytanie dotyczy sposobu przysłania oraz możliwości magazynowania i przetworzenia informacji przez administrację – komentuje Kamil Jakacki z firmy Cartrack.
(źr. opr. na podst. mat. Lokalizacja.info)

kobiety w logistyce
Kobiety za kierownicą łagodzą obyczaje?
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Koszty nietrafionej rekrutacji są ogromne - jak tego uniknąć?
Zmiany w prawie – tachografy konkretne rozwiązania! Cz.2
Transport i spedycja drogowa - najnowsze zmiany w prawie cz. 1
reklama
Jak stworzyć prywatną giełdę ładunków?
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dzień wejścia w życie Unijnego Kodeksu Celnego – dniem żałoby!?
Inwestycje na rynku nieruchomości komercyjnych – ich wielkim beneficjentem Polska?
Znane są już ostateczne zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
FM Logistic buduje nowy magazyn w Lućmierzu
Kuehne + Nagel otworzył w Chile hub logistyczny dla farmaceutyków
7R Park Tczew zyskuje kolejnego klienta
Kształcenie kierowców w porozumieniu z Forum Transportu Drogowego
Spółka OT Logistics uruchomiła nową linię żeglugową na Łabie
Na 25-lecie firmy Volvo wypuszcza na rynek edycję specjalną ciągnika FH
Jak Dachser kontroluje lotnicze cargo?
Najbardziej energooszczędny magazyn świata powstaje w Tilburgu
Logmaster otworzył nowy oddział pod Warszawą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC