Dodaj ogłoszenie o pracy


Ecotaxe - we Francji odroczony do 1 lipca 2014 r.

W wyniku ostrych protestów firm transportowych, które odbyły się jesienią i wczesną zimą 2013 r.  podatek ecotaxe został ponownie odroczony, do co najmniej 1 lipca 2014 r.

Przypomnijmy, że Ecotaxe będzie dotyczył wszystkich pojazdów pow. 3,5 t dmc, przy czym z nowego podatku wyłączone będą pojazdy używane do przewozu osób. W sumie nowy podatek obejmie 15 tys. km dróg publicznych (krajowych, departamentowych i komunalnych) i będzie funkcjonował niezależnie od istniejącego już systemu TIS PL (autostrady obsługiwane przez prywatne spółki). Wysokość opłat będzie uzależniona od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej oraz klasy emisji spalin.
Ecotaxe - ekologiczny podatek od pojazdów ciężarowych (powyżej 3,5 tony) jest jednym z projektów wprowadzonych przez “Loi Grenelle Environnement” .

Projekt powstał z inicjatywy Ministerstw Ekologii, Gospodarki, Rozwoju Regionalnego oraz Transportu I Budownictwa, oraz został wprowadzony przy współpracy z konsorcjum Ecomouv, odpowiedzialnym za operacyjną stronę projektu. Podatek środowiskowy naliczany jest za każdy kilometr dróg krajowych, pokonany przez samochody ciężarowe (powyżej 3,5 tony).

Ustawa „Grenelle 1” przewidywała stopniowe wdrażanie podatku ecotaxe od 2011 r. Termin ten został przesunięty na 2013 r., a następnie na styczeń 2014 r. Termin lipcowy, to już czwarte podejście do wprowadzenia tego podatku środowiskowego.
za info Ecotaxe

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.