Konto pracodawcy

Z DKV po autostradach Portugalii

Firmy transportowe podróżujące przez Portugalię mogą teraz rozliczać opłaty drogowe za pomocą uniwersalnego urządzenia pokładowego DKV Box. Dziś działa ono także w Hiszpanii, Francji, Niemczech i Belgii. Jeden box to nie tylko wygoda dla kierowcy, ale też prostota rozliczeń i możliwość monitorowania kosztów myta.
Temat myta w Portugalii jest coraz bardziej aktualny, bo na przestrzeni niespełna 15 lat łączna długość autostrad w tym kraju wzrosła z 300 do ponad 3000 km. Mimo iż nie jest to kraj tranzytowy, jest tu dziś cztery razy więcej kilometrów autostrad w przeliczeniu na mieszkańca niż w Wielkiej Brytanii i nawet o 60 % więcej niż w świetnie skomunikowanych Niemczech.

System Via Verde: urządzenia pokładowe plus karty
W Portugalii płatne drogi podzielone są na dwie kategorie. Pierwsza to autostrady z tradycyjnymi bramkami, w których płatności dokonuje się kartami lub gotówką. Druga to sieć, w której obowiązkowe jest posiadanie urządzenia pokładowego do naliczania opłat – drogi te poznamy po specjalnej tablicy informacyjnej z napisem: „electronic toll only“ umieszczonej przy wjeździe na trasę.
Na odcinkach oznakowanych „electronic toll only“ można teraz korzystać z urządzenia pokładowego DKV Box. Natomiast w standardowych bramkach autostrad można płacić kartą paliwową DKV.

Dzięki temu DKV obsługuje dziś 100% sieci płatnych dróg w tym kraju. Dla przewoźników stanowi to istotne uproszczenie, bo z tytułu wszelkich opłat drogowych otrzymują jedną, przejrzystą fakturę. Pomimo różnych metod płatności mogą spójnie rozliczać i analizować koszty podróży przez Portugalię, zestawiające je z danymi z innych państw. Wjeżdżając na teren Portugalii nie ma potrzeby nabywania specjalnych urządzeń Via Verde do rozliczania płatnych dróg. Wystarczy jeden DKV Box, akceptowany też w Hiszpanii, Francji, Niemczech i Belgii. Jeden box to spore ułatwienie dla kierowcy, ponieważ nie musi on wozić na szybie i doładowywać szeregu pojedynczych boxów, a także gromadzić stosu paragonów za przejazdy pojedynczymi odcinkami.
Co więcej, klienci DKV mogą korzystać ze specjalnej platformy do zarządzania płatnościami o nazwie DKV eReporting. Dzięki niej przy pomocy kilku kliknięć można analizować wszystkie transakcje z tytułu opłat drogowych czy zakupu paliwa w Portugalii oraz innych krajach Europy.

Stawki Via Verde
Stawki opłat w portugalskim systemie Via Verde zależne są od danego odcinka autostrady oraz kategorii pojazdu i wahają się od 4 do 8 euro za pokonanie 100 km drogi. Aby ułatwić planowanie kosztów, DKV uruchomiło ostatnio internetowy kalkulator do planowania kosztów myta. Pozwala on z bardzo dużą dokładnością wyliczyć łączną wysokość opłat drogowych na danej trasie. Uwzględnia przy tym wszelkie parametry pojazdu, jak np. DMC, liczbę osi czy klasę emisji zanieczyszczeń.

za info DKV

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
Jak rozwiązać problem z brakiem rąk do pracy w branży TSL?
Inteligentne tachografy – co zmienią w pracy kierowcy?
Stan opon a bezpieczeństwo drogowe
Leasing samochodów w Polsce - kto straci na zmianach w prawie?
Rewolucja w umowach o pracę?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zmiany klimatyczne decydują o zmianach na rynku nieruchomości logistycznych?
Znaczne spowolnienie tempa wzrostu e-handlu – czeka nas kolejna zmiana w sprzedaży towarów?
Czym firmy kuszą pracowników tymczasowych przed świętami kiedy brakuje rąk do pracy?
Kto w Polsce straci najwięcej na twardym Brexicie?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo Trucks w kampanii “Strażacy – dziękujemy”!
Centralny Port Komunikacyjny rozpoczął działalność – znany jest już skład za ...
Igor Reguski dyrektorem powierzchni logistycznych w BNP Paribas Real Estate
Axell stawia w Polsce na usługi magazynowe
Agility Logistics rozwija usługi dla branży kosmetycznej i perfumeryjnej
OT Logistics podsumował sezon żeglugowy 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze
150 miejsc pracy w nowym magazynie ID Logistics w Woli Bykowskiej
Nowa siedziba szczecińskiego oddziału Rohlig Suus Logistics
Fracht FWO Polska rozbudowuje flotę podwykonawców w transporcie drogowym
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC