Dodaj ogłoszenie o pracy


Winiety za korzystanie z niemieckich autostrad?

Mino trwających w dalszym ciągu rozmów o utworzeniu koalicji rządowej, jak bumerang wraca temat opłat za korzystanie z sieci niemieckich autostrad. Wprawdzie odrzucono pomysł, aby podatek ten płacili tylko kierowcy z zagranicy, jako niezgodny z prawem europejskim, ale pragmatyczni Niemcy znaleźli i na to sposób.
Opłaty za korzystanie z autostrad będą dotyczyć kierowców niemieckich, jak i zagranicznych samochodów, ale obywatelom RFN ma przysługiwać ulga, którą odliczą sobie od kwoty podatku drogowego. Na rabaty mogą liczyć tylko właściciele aut emitujących mniej spalin.

Zgodnie z planami kierowcy tak krajowi, jak i zagraniczni będę zobowiązani do okazania winiet wyliczonych na 100 euro za rok.
Przypomnijmy, że wiele państw w Europie pobiera opłaty za korzystanie z autostrad, jak np. Włochy, Francja, Węgry czy Polska. Przewiduje się obowiązkowe winiety roczne lub winiety krótkookresowe
I do regulacji obowiązującej w Austrii nawiązywać będą niemieckie rozwiązania. W Austrii winieta na 10 dni kosztuje 8,30 euro, na dwa miesiące - 24,20 euro, roczna - 80,60. Szwajcarzy wymagają natomiast zakupu winiety rocznej, kosztującej 36 euro.

I pomyśleć, że kiedyś podobne pomysły b. ministra Marka Pola by wprowadzić system winiet w Polsce wyśmiano... Ale mamy za to drogi i niesprawny system viaTOLL...

rak./dw/eueoobserver

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.