Dodaj ogłoszenie o pracy


Myto w Niemczech dla wszystkich, czy tylko dla obcokrajowców?

Po wyborach parlamentarnych, które wygrała CDU i jej siostrzana bawarska CSU wraca w Niemczech propozycja obłożenia mytem zagranicznych samochodów za przejazd autostradami w Niemczech. Zdaniem  Horsta Seehofera, szefa CSU  wprowadzenie myta dla zagranicznych aut powinno być głównym zadaniem dla przyszłego rządu. Seehofer zaznaczył, że bez tego modelu finansowania infrastruktury nie podpisze rządowej umowy koalicyjnej - pisze portal Deutsche Welle.
Przeciwne zdanie mają jednak eksperci ds. finansowania niezbędnie koniecznych inwestycji w niemieckiej infrastrukturze. Według ich zaleceń lepiej wprowadzić częściową opłatę za przejazd autostradą, ale za to dla wszystkich kierowców.

Podobne stanowisko prezentuje komisja pod przewodnictwem byłego ministra komunikacji Kurta Bodewiga (SPD), który  zamierza przedstawić swoje zalecenia na nadzwyczajnej konferencji landowych ministrów komunikacji 2 października w Berlinie. Dokument końcowy, podsumowujący obrady komisji przypomina o tym, że UE zakazuje „utrudnień czy dyskryminacji przy użytkowaniu dróg z tytułu przynależności narodowej lub miejsca zamieszkania”.

Ale nawet ta „miękka” propozycja, czyli myto autostradowe dla wszystkich kierowców, tak zagranicznych, jak i niemieckich - opłata w wysokości 100 euro za samochód osobowy przyniosłaby budżetowi wpływy rzędu 4,1 mld euro rocznie, jest opatrzone w dokumencie komisji tylko kolorem żółtym. Natomiast zielony kolor otrzymał dyskutowany model wprowadzenia myta na samochody ciężarowe na wszystkich drogach RFN, co jak pisze "Frankfurter Rundschau" dałoby większą sumę, bo co najmniej 4,4 mld euro.
(źr.za Deutsche Welle)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.