Dodaj ogłoszenie o pracy


Ile zarobili Białorusini na opłatach drogowych?

Jak podają przedstawiciele biura prasowego systemu BelToll, w ciągu pierwszego miesiąca jego funkcjonowania zarejestrowano 44 543 użytkowników oraz podpisano łącznie ponad 64 tys. umów. Na dzień 1 września liczba urządzeń pokładowych OBU wydanych właścicielom firm transportowych i kierowcom przekroczyła 99,5 tys.
 
Narodowy System Poboru Opłat BelToll na terenie Republiki Białorusi rozpoczął komercyjne funkcjonowanie 1 sierpnia 2013r. Pozwala on na elektroniczne uiszczanie opłat za przejazd drogami płatnymi bez konieczności zmiany pasa ruchu, redukowania prędkości pojazdu lub zatrzymywania się. Wysokość pobieranych opłat uzależniona jest od typu pojazdu oraz liczby przejechanych kilometrów.
 
Dziennie, w ramach systemu, odnotowywanych jest średnio od 163 tys. do 164 tys. transakcji. Najwięcej z nich dokonują kierowcy pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Największą część pojazdów zarejestrowanych w ramach systemu BelToll stanowią samochody pochodzące z Białorusi (50 proc.), Ukrainy (14 proc.), Rosji (11 proc.), Polski (9 proc.) i Litwy (4 proc.).
 
Podczas pierwszego miesiąca funkcjonowania systemu BelToll ujawniono ok. 113 tys. przypadków nadużycia procedur związanych z poborem opłat za użytkowanie sieci dróg płatnych na terenie Białorusi.
Do najczęściej popełnianych przewinień należą: całkowity brak urządzenia pokładowego OBU w pojeździe, który podlega obowiązkowi wnoszenia opłat, nieprawidłowa konfiguracja OBU, zakładająca mniejszą liczbę osi niż rzeczywista, bądź używanie urządzenia nieprzypisanego do danego pojazdu.
 
(źr. za inf. BelToll)
 
 
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.