Konto kandydata

KUKE o niewykorzystanym potencjale firm MŚP do ekspansji zagranicznej

W 2017 roku polski eksport wyniósł 203,7 mld EUR i w stosunku do 2016 roku wg danych GUS wzrósł do 10 proc. Znaczący udział w wypracowaniu tego wyniku miały firmy z sektora MŚP. Takie podmioty mogą być skutecznymi eksporterami, potrzebne jest tylko odpowiednie dobranie narzędzi zabezpieczających i wspierających ich biznes. Ponad 60 proc. europejskich MŚP spotkała się z prośbą o wydłużenie terminu płatności, a około 23 proc. zwiększyłoby zatrudnienie, gdyby płatności od kontrahentów były regulowane w terminie. Aż 33 proc. deklaruje, że zatory płatnicze stanowią poważną barierę w rozwoju biznesu (Według danych firmy windykacyjnej Intrum Justitia w raporcie „European Payment Index 2017”).
- KUKE na co dzień blisko pracuje z firmami z sektora MŚP. Dla wielu z nich dynamiczny rozwój sprzedaży eksportowej jest fundamentem biznesowego sukcesu – jednak ta działalność to ryzyko, które należy we właściwy sposób zabezpieczyć. Ekspansja otwiera przed firmą nowe możliwości, m.in. dywersyfikację, włączenie się do globalnego łańcucha dostaw czy też dostęp do nowych technologii i wysokiej jakości komponentów. Dlatego warto ją podjąć – mówi Katarzyna Kowalska, wiceprezes zarządu Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A.

W sektorze MŚP wciąż drzemie niewykorzystany potencjał jeżeli chodzi o ekspansję zagraniczną. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii szacuje, że eksporterów z przewagą polskiego kapitału – zatrudniających minimum 10 pracowników – mamy zaledwie 13,5 tys. Tymczasem na rynku działa ok. 1,6 mln małych i średnich firm. Dotychczasowe współczynniki wzrostu eksportu powinny być  wsparte również przez intensyfikację ekspansji na rynki pozaeuropejskie, które często są o wiele trudniejsze biznesowo niż strefa europejska. Małe i średnie przedsiębiorstwa niejednokrotnie rezygnują z realizacji ambitnych celów, ponieważ angażowanie znacznej części kapitału w działalność eksportową czyni je bardzo podatnymi na ryzyko. Wiąże się to z potencjalnym natrafieniem na nierzetelnego partnera handlowego czy zatorami płatniczymi – mogącymi zagrozić płynności finansowej firmy – co w skrajnym przypadku może skończyć się bankructwem. - Wobec takich wyzwań niezbędne jest mocne wsparcie przedsiębiorstw sektora MŚP. Chodzi tu nie tylko doradztwo, ale także zapewnienie narzędzi wpływających korzystnie na bezpieczeństwo prowadzonej działalności, jak np. faktoring, ubezpieczenie należności czy gwarancje kontraktowe – pozwalające kompleksowo zabezpieczyć ich biznes w kraju oraz za granicą – podkreśla Katarzyna Kowalska.

(źr. KUKE)

 

kobiety w logistyce
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w logistyce 2017”
Jakimi firmami zarządzają kobiety?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
Niemcy zaostrzają kontrole busów
Kilka słów o zmianach w wydawaniu zaświadczeń A1
Pozwolenie na pracę dla cudzoziemca a zatrudnienie na dłuższy okres
UWAGA! Włochy wprowadzają kary za odpoczynek kierowcy w kabinie pojazdu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
UWAGA! Zmiany w Ustawie o transporcie drogowym i nowa Ustawa o tachografach
E-commerce - mocne i słabe strony omnichannel
Komentarz eksperta - nabycie wyrobów akcyzowych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dobre wieści dla branży transportowej z Parlamentu Europejskiego
Platooning – DB Schenker testuje automatyzowane konwoje ciężarówek
DKV Box Europe do rozliczania wszystkich opłat drogowych w Europie już dostępne
Wyższy poziom bezpieczeństwa w pojazdach Volvo Trucks
ID Logistics podsumowuje 10 lat działalności w Polsce
Poczta Polska podpisała nową umowę z Allegro
H&M w magazynach Segro Logistic Park Poznań
Dynamiczny wzrost i utrzymane tempo rozwoju - wyniki Agility Logistics za 1. kwartał ...
Pojazdy elektryczne tańsze od benzyniaków?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC