Konto kandydata

Prawie wszyscy przewoźnicy w Polsce chcą w tym roku rozwijać swoje firmy i floty

Blisko 98 proc. polskich przedsiębiorców transportowych planuje rozwijać swoje firmy w 2018 roku. Według przewidywań ekspertów nie są to jedynie puste deklaracje, gdyż polski transport, pomimo utrudnień prawnych, nadal jest ceniony na arenie międzynarodowej i firmom zależy na utrzymaniu wysokiego statusu. W opinii przewoźników inwestycja w modernizację lub powiększenie floty to najlepsza metoda na rozwój i zapewnienie wysokiej jakości usług.

W jaki sposób w ciągu najbliższego roku planują rozwijać firmy transportowe ich właściciele, aż 59 proc. z nich udzieliło odpowiedzi dotyczącej inwestycji we flotę pojazdów. Ponad 20 proc. wskazało na czynnik ludzki – zatrudnienie nowych pracowników, a prawie co piąty ankietowany zadeklarował zakup nowoczesnych urządzeń telematycznych. Z czego wynikają takie plany rozwoju w 2018 roku, według CEO marki VIAON, Bartosza Najmana - w ubiegłym roku, Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce oceniło, że około 200 tysięcy polskich ciężarówek przewozi towary po całej Europie, co zapewnia pracę dla prawie 300 tysięcy kierowców. Oznacza to, że udział polskich przewoźników w rynku europejskim nie pozostaje bez znaczenia. Patrząc na nasz kraj prawie ¾ całego transportu to transport drogowy. Firmy zdają sobie sprawę, że powiększenie czy wymiana floty na nowszą jest po prostu konieczną inwestycją, a  korzyści finansowe mogą być zauważalne nawet w tym samym roku, w którym dokonano zakupu pojazdów.

Początek nowego roku przyniósł branży transportowej kolejne zmiany w stawkach płacy minimalnej obowiązujących na terenie Francji, Holandii i Polski. Jednak przedsiębiorstwa z końcem ubiegłego roku zadeklarowały, że istniejący system europejski dotyczący rozliczania czasu pracy i płacy minimalnej kierowców delegowanych nie stanowi dla nich problemu. Tego zdania było prawie 50 proc. osób pracujących w branży (łącznie odpowiedzi Bardzo dobrze rozumiem i Rozumiem).  Zaledwie dla 6 proc. badanych przepisy są całkowicie niezrozumiałe, przez co mogą sprawiać utrudnienia w prowadzeniu i zarządzaniu firmą transportową. Na pytanie o to, co stanowi największy problem przy analizie i rozliczaniu płacy dla kierowców zawodowych najczęściej wskazywaną odpowiedzią jest niedokładność pracowników w określaniu czasu trwania poszczególnych aktywności. Utrudnienie to zauważa aż 44 proc. ankietowanych. Jeśli chodzi o rozliczanie delegacji to sprawia ono problem 30 proc. badanych, a co piąty z nich narzeka na trudności w określeniu faktycznego czasu przekroczenia granicy.

Kwestie wskazywane przez respondentów jako najczęstsze problemy przy rozliczaniu czasu pracy i płacy dla kierowców zawodowych pokazują, że w Polsce brakuje pełnej świadomości w zakresie zastosowania urządzeń telematycznych. Światowe koncerny doceniły już możliwości wynikające z zastosowania telematyki. - U nas natomiast potrzebna jest nadal edukacja na ten temat, by jeszcze większa liczba firm dostrzegła związek pomiędzy zakupem takich rozwiązań a niedługim okresem zwrotu z inwestycji – komentuje Kamil Korbuszewski z GBOX.

Badanie zostało przeprowadzone przez markę VIAON podczas Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki TransPoland w listopadzie 2017 roku. Celem ankiety było zbadanie opinii przedstawicieli branży transportowej na temat potencjalnych szans i zagrożeń dla rozwoju tej gałęzi w Polsce. Wśród respondentów znaleźli się m.in. właściciele firm transportowych, dyrektorzy zarządzający, managerowie wyższego szczebla, spedytorzy oraz logistycy.

(źr. VIAON)

kobiety w logistyce
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w logistyce 2017”
Jakimi firmami zarządzają kobiety?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
Niemcy zaostrzają kontrole busów
Kilka słów o zmianach w wydawaniu zaświadczeń A1
Pozwolenie na pracę dla cudzoziemca a zatrudnienie na dłuższy okres
UWAGA! Włochy wprowadzają kary za odpoczynek kierowcy w kabinie pojazdu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
UWAGA! Zmiany w Ustawie o transporcie drogowym i nowa Ustawa o tachografach
E-commerce - mocne i słabe strony omnichannel
Komentarz eksperta - nabycie wyrobów akcyzowych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dobre wieści dla branży transportowej z Parlamentu Europejskiego
Platooning – DB Schenker testuje automatyzowane konwoje ciężarówek
DKV Box Europe do rozliczania wszystkich opłat drogowych w Europie już dostępne
Wyższy poziom bezpieczeństwa w pojazdach Volvo Trucks
ID Logistics podsumowuje 10 lat działalności w Polsce
Poczta Polska podpisała nową umowę z Allegro
H&M w magazynach Segro Logistic Park Poznań
Dynamiczny wzrost i utrzymane tempo rozwoju - wyniki Agility Logistics za 1. kwartał ...
Pojazdy elektryczne tańsze od benzyniaków?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC