Dodaj ogłoszenie o pracy


DHL Parcel wdraża nowoczesne systemy HR w tym kadrowe serwisy samoobsługowe

DHL Parcel wdrożył szereg nowoczesnych rozwiązań z obszaru HR, usprawniających procesy kadrowo-administracyjne. Dostawcą rozwiązań jest Gavdi Polska. W ramach systemu uruchomione zostały m.in. serwisy samoobsługowe dla menedżerów i pracowników.

Zintegrowany system pozwala kadrze kierowniczej zarządzać czasem pracy oraz procesami podwyżek, a pracownikom samodzielnie podejmować działania np. w zakresie planowania urlopów, czy też możliwość dostępu do swoich danych. Przeniesienie całości rozwiązań HR do chmury nie tylko usprawnia pracę, ale znacznie ogranicza papierowy obieg dokumentów w firmie.
– Obsługa administracyjna ponad 3 tys. pracowników w strukturze rozporoszonej jest dużym wyzwaniem dla działu HR oraz dla samych menedżerów. Szukaliśmy więc rozwiązań, które nie tylko usprawnią naszą pracę i pozwolą płynnie działać niezależnie od lokalizacji, w której się znajdujemy, ale również ułatwią pracę menedżerom – mówi Agata Boroń, dyrektor działu wynagrodzeń i administracji personalnej w DHL Parcel.

Zarządzanie czasem pracy
Wśród narzędzi zaimplementowanych w DHL Parcel znalazły się m.in. Gavdi Time management Platform, który wraz z pakietem TM BOX wykorzystuje standardowe funkcjonalności SAP HCM, rozwijając je w obszarach dotyczących polskiej specyfiki czasu pracy. Rozwiązanie usprawnia zarządzanie czasem pracy i optymalizuje jego planowanie. Przełożony ma na bieżąco wgląd do grafiku swojego zespołu co pozwala mu, w przypadku nagłych nieobecności, sprawnie go przeorganizować, a o zmianach natychmiast poinformować pracowników, których one dotyczą. Wszelkie modyfikacje są natomiast automatycznie weryfikowane pod kątem zgodności z przepisami Kodeksu Pracy oraz wewnętrznymi uregulowaniami w firmie.
Do prowadzenia ewidencji czasu pracy wykorzystane są z kolei specjalne czytniki RCP. Rozwiązanie umożliwia dokładną analizę czasu pracy, zarówno w ujęciu dziennym, jak i godzinowym. Dzięki temu w znacznym stopniu ułatwiona jest codzienna kontrola wykonania pracy przez zespół.
Wprowadzony przez firmę Gavdi Polska pakiet Time Management Platform jest oparty na technologii chmurowej z wykorzystaniem intuicyjnego interfejsu Fiori. Daje to użytkownikom systemu dostęp do platformy na różnych typach urządzeń, niezależnie od miejsca, w którym przebywają.
– Wszyscy pracownicy DHL Parcel mają dostęp do portalu samoobsługowego, w którym mogą korzystać z wielu funkcjonalności. Każda zatrudniona osoba ma wgląd w swój grafik pracy oraz dokumenty kadrowe, takie jak paski płacowe czy formularze PIT, czy też dostęp do danych dotyczących rodzaju umowy czy przysługujących benefitów – podkreśla Agata Boroń.

Automatyzacja procesu podwyżkowego
Wdrożenie objęło również uruchomienie SAP SuccessFactors – Employee Central oraz Compensation. Pierwsze narzędzie umożliwia wszystkim pracownikom firmy m.in. natychmiastowy dostęp do swoich danych kadrowych – na przykład ważności badań lekarskich – co w efekcie znacznie ogranicza ilość pytań kierowanych do zespołów kadrowych. Drugie rozwiązanie wspiera z kolei zarządzanie wynagrodzeniami, w tym podwyżkami. Wdrożone funkcjonalności w tym obszarze pozwalają również na sprawną kontrolę poszczególnych danych – m.in. bieżącego stanu budżetu, przeznaczanego na podwyżki płac. System, w oparciu o zastosowane algorytmy, jest też w stanie zarekomendować „widełki” podwyżkowe i kontroluje czy wprowadzane kwoty mieszczą się w ich przedziale. Menedżerowie mogą na bieżąco otrzymywać raporty, które mogą być łączone z informacjami pochodzącymi z innych obszarów systemu z uwagi na zastosowanie jednolitej, zintegrowanej platformy systemu SuccessFactors. Dzięki temu intuicyjna oraz przejrzysta strona główna w jedynym miejscu agreguje wszystkie funkcjonalności związane z zarządzaniem czasem pracy, procesem podwyżkowym oraz podstawowymi danymi kadrowymi.

– W DHL Parcel wdrożono jednolite zintegrowane rozwiązanie w zakresie samoobsługi procesów HR. Zastosowane narzędzia pozwoliły nie tylko zautomatyzować wiele czynności, ale też dostarczyły nowych funkcjonalności wspierających rozwój biznesu oraz budujących kulturę self-service. Ponadto generują one oszczędność czasu i kosztów – wyjaśnia Michał Rupik, kierownik zespołu konsultantów w Gavdi Polska.

(źr. Gavdi Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.