Kluczowymi informacjami w ofertach pracy dla kandydatów to forma umowy, widełki wynagrodzenia oraz zakres obowiązków. 80 proc. kandydatów sprawdza opinie o pracodawcy przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu - tak wynika z najnowszego raportu GoldenLine “Rola transparentności w rekrutacji”.
Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie GoldenLine, najważniejszą informacją w ofertach pracy jest dla kandydatów forma umowy (63 proc. wskazań); na drugim miejscu plasują się widełki wynagrodzenia (60 proc.), na trzecim zaś zakres obowiązków (60 proc.). Tuż za podium znalazła się lokalizacja firmy (43 proc.) oraz model pracy (43 proc. wskazań). Zawarcie tych informacji w ofercie pracy może więc przełożyć się na większy spływ dopasowanych aplikacji.
Jakich informacji o pracodawcy poszukują kandydaci?
Na pytanie, jakich informacji szukaliby respondenci o pracodawcy, gdyby rozważali rozpoczęcie u niego pracy, wskazali kolejno: wysokość wynagrodzenia (59 proc.), tryb pracy - godziny pracy, możliwość pracy zdalnej (52 proc.) oraz opinie pracowników o tym, jak się pracuje w danej firmie (42 proc.). Tuż za podium znalazły się atmosfera pracy (40 proc.), lokalizacja biura (37 proc.) i reputacja firmy (33 proc.). Co ciekawe, 59 proc. badanych przyznało, że odrzuciło ofertę pracy, ponieważ nie znalazło wystarczająco dużo informacji na temat pracodawcy. To ważny sygnał dla mniej znanych firm, że przy poszukiwaniach pracowników warto zadbać o stronę z zakładką kariera lub założyć Profil Pracodawcy na GoldenLine.
Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie GoldenLine, 80 proc. respondentów sprawdza opinie o pracodawcy przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu. Według badanych możliwość czytania i dodawania opinii (35 proc. wskazań) to jeden z dwóch najważniejszych elementów serwisów związanych z szukaniem pracy, zaraz po samych ofertach pracy (75 proc. wskazań). Jak zbudować wiarygodny wizerunek wśród potencjalnych pracowników? Warto założyć Profil Pracodawcy na GoldenLine.pl, który gromadzi opinie pracowników w jednym miejscu. Dzięki Profilowi Pracodawcy firma ma możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku oraz udzielania odpowiedzi na opinie, np. poinformowania o pozytywnych zmianach, które zaszły w firmie.
Raport GoldenLine “Rola transparentności w rekrutacji” przygotowany na podstawie badania na zlecenie GoldenLine zrealizowanego przez SW Research na reprezentatywnej grupie pracujących Polaków, mieszkających w miastach powyżej 100 tys., badanie przeprowadzono w listopadzie 2017.
(źr. GoldenLine)