Dodaj ogłoszenie o pracy


Daj się złapać na ofertę pracy – kogo szukają rekruterzy na portalach społecznościowych?

GoldenLine podsumował oferty pracy i praktyki rekrutacyjne po pierwszych trzech kwartałach tego roku. Jak wynika z analiz tego portalu społecznościowego, w III kwartale 2017 r. poszukiwani byli najczęściej specjaliści z obszarów IT, ekonomia/finanse, sprzedaż oraz inżynieria i produkcja. W zależności od specjalizacji pracodawcy wykorzystywali różne narzędzia rekrutacyjne, m.in. publikację ogłoszenia o pracę oraz metodę direct search, która pozwala na bezpośrednie zaproszenie potencjalnych kandydatów do procesu rekrutacji.

W III kwartale 2017 r. za pośrednictwem wyszukiwarki kandydatów na GoldenLine wiadomość od rekruterów otrzymało 128770 osób, a dodatkowo pracodawcy opublikowali w serwisie prawie 30 tys. ogłoszeń o pracę. Metoda direct search była najczęściej wykorzystywana w celu rekrutacji specjalistów IT. Wśród 128770 osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera za pomocą wyszukiwarki kandydatów, 16 proc. miało zaznaczoną na profilu specjalizację IT - rozwój oprogramowania. Zaś oferty pracy były częściej wykorzystywane do poszukiwania innych specjalistów. W przypadku opublikowanych ogłoszeń o pracę na GoldenLine tylko 7 proc. z 29694 ofert pracy zostało skierowanych do osób o specjalizacji IT.

Rekruterzy, którzy poszukiwali kandydatów ze specjalizacją sprzedaż oraz obsługa klienta korzystali zarówno z ogłoszeń o pracę jak i z metody direct search za pomocą wyszukiwarki kandydatów. 10 proc. osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera, miało zaznaczone specjalizację sprzedaż, a 9 proc. - obsługa klienta. Zarazem 14 proc. z 29694 ofert pracy zamieszczonych w serwisie GoldenLine.pl skierowano do osób o specjalizacji sprzedaż oraz 11 proc. - do osób o specjalizacji obsługa klienta. 11 proc. osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera poprzez wyszukiwarkę kandydatów, miało na swoim profilu zaznaczoną specjalizację ekonomia/finanse. Pracodawcy korzystali również z narzędzia rekrutacyjnego, jakim są ogłoszenia o pracę - 8 proc. ze wszystkich opublikowanych ofert, dedykowanych było kandydatom właśnie z tą specjalizacją. Najwięcej ofert pracy zostało skierowanych do osób ze specjalizacją produkcja (dedykowanych im było 20 proc opublikowanych ogłoszeń na GoldenLine). Pracodawcy w rekrutacji korzystali również z metody direct search. Ze 128770 osób, które otrzymały bezpośrednią wiadomość od rekrutera, 8 proc. miało zaznaczonych specjalizację produkcja.

Wiek poszukiwanych pracowników
Najwięcej bezpośrednich wiadomości za pomocą wyszukiwarki kandydatów otrzymali kandydaci pomiędzy 27. a 35. rokiem życia (52 proc. zapytanych osób była w tym wieku), zaś 24 proc. osób, które otrzymały ofertę pracy od rekrutera jest w wieku 36-45 lat. Na trzecim miejscu uplasowały się osoby pomiędzy 18. a 26. rokiem życia (wśród osób, które otrzymały ofertę pracy od rekrutera, 15 proc. jest w tym  wieku).

Jakich umiejętności i kompetencje miękkich poszukiwano?
Większość kandydatów, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera przez wyszukiwarkę kandydatów, posiada umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office oraz prawo jazdy kat. B. Pozostałe często występujące umiejętności to m.in.: znajomość oprogramowania AutoCAD (11 proc.), języka programowania JavaScript (10 proc.), SQL (9 proc.) oraz Java (8 proc.). Jak wynika z analiz GoldenLine, istotną rolę odgrywały również umiejętności miękkie. U osób, które otrzymały wiadomość od rekruterów, pojawiały się takie kompetencje jak project management (10 proc.), a także zarządzanie zespołem. Równie istotna jest znajomość języków obcych. Wśród 128770 osób, które otrzymały wiadomość bezpośrednio od pracodawcy, 52 proc. włada językiem angielskim na poziomie podstawowym, dobrym lub biegłym. Innym często występującym językiem jest język niemiecki (zna go 19 proc. użytkowników, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera) oraz rosyjski (7 proc. użytkowników). Wśród 29694 opublikowany ofert pracy 20 proc. zostało skierowanych do osób ze znajomością języka angielskiego w stopniu podstawowym, dobrym lub biegłym, a 11 proc. - do osób z językiem niemieckim.

Gdzie najłatwiej znaleźć pracę?
Większość ofert pracy zamieszczonych przez rekruterów na GoldenLine została skierowana do kandydatów zamieszkujących województwo mazowieckie (21 proc.), dolnośląskie (11 proc.), wielkopolskie (7 proc.), śląskie (7 proc.) oraz małopolskie (7 proc.). Najwięcej wiadomości od rekrutera za pomocą wyszukiwarki kandydatów  otrzymały osoby zamieszkałe w województwie mazowieckim (25 proc.), śląskim (13 proc.), dolnośląskim (12 proc.), wielkopolskim (10 proc.) oraz małopolskim (9 proc.). Wniosek z tego jest taki, że najwięcej pracowników poszukiwanych jest w dużych ośrodkach miejskich i aglomeracjach takich jak Warszawa, Wrocław, Katowice, Poznań czy Kraków.

(red./źr. GoldenLine)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.