Konto pracodawcy

Jak zostać swoim PR-owcem i wyróżnić się na rynku pracy?

Dla każdego, kto poszukuje pracy, kluczowe mogą okazać się dwie kwestie – obecność w Internecie, a także dobrze przygotowane dokumenty aplikacyjne. Obie mają na celu umiejętne kreowanie wizerunku kandydata w oczach rekruterów, a dobre przygotowanie każdej z nich zwiększa szanse na szybsze znalezienie pracy, nawet kilkukrotnie.  

Na współczesnym rynku pracy serwisy społecznościowe są narzędziem służącym do poszerzania kontaktów  nie tylko na linii kandydat - rekruter, ale również na linii stricte biznesowej. Za ich pomocą, możemy z powodzeniem uwiarygodnić się w oczach potencjalnego klienta, na przykład poprzez zbieranie krótkich referencji od osób, z którymi współpracujemy. Oszczędzimy w ten sposób mnóstwo czasu sobie i potencjalnym partnerom biznesowym, pomagając im znaleźć na nasz temat dodatkowe informacje. To też bardzo dobry sposób na uzyskanie lub potwierdzenie referencji. Odpowiednio zbudowany profil pozwoli także znaleźć nas rekruterom. Nawet jeśli nie poszukujemy pracy aktywnie, warto skorzystać z tej możliwości. Nie możemy bowiem wykluczyć, że za jakiś czas nasza sytuacja zawodowa ulegnie zmianie. Należy więc pomyśleć o tym z odpowiednim wyprzedzeniem.

– Liczba dostępnych ofert pracy cały czas rośnie i obecny rynek odbiega w swym kształcie od tego sprzed kilku lat, będąc coraz bardziej przychylny kandydatom, – komentuje Anna Moryc, Konsultant w firmie doradztwa personalnego Experis, specjalizującej się w rekrutacji w obszarach finansowym, inżynieryjnym oraz IT. – Nadal jednak by dostać dobrą pracę, zwłaszcza na stanowiskach specjalistycznych, nie wystarczy znać się na swoim fachu, ale również umieć dobrze się zareklamować i dotrzeć do pracodawcy. By to uzyskać niezbędne jest dobrze przygotowane CV oraz umiejętne wykorzystywanie profili społecznościowych. Dla rekruterów są one nie tylko świetnym sposobem do nawiązywania kontaktu z kandydatami, ale również weryfikacji ich umiejętności. Obecność na portalach społecznościowych, pomaga też podtrzymać zawartą już znajomość. Rekruter, który wcześniej miał kontakt z poszukującym pracy, zwykle chętnie powraca do rozmów z nim, kiedy tylko otrzyma sygnał, że kandydat jest znów otwarty na nowe możliwości. Samemu kandydatowi znacznie łatwiej będzie też ten sygnał wysłać za pośrednictwem takiego serwisu – nawet, jeśli wcześniejsza propozycja nie spotkała się z zainteresowaniem, - dodaje przedstawiciel Experis.

Co powinno znaleźć się w profilu kandydata?
Trzy elementy, o których zamieszczeniu nie można zapomnieć to doświadczenie, umiejętności oraz profesjonalne zdjęcie. Warto nie ignorować tego ostatniego, bo będzie ono kojarzone z naszym wizerunkiem. Fotografia powinna być więc profesjonalna, biznesowa, ale również sympatyczna. Nie bójmy się również chwalić sukcesami – jeśli pozyskaliśmy strategicznego klienta lub przyczyniliśmy się do realizacji ważnego projektu, bez wątpienia warto o tym wspomnieć. Można również zamieścić linki prowadzące do przykładów naszych działań, które wcześniej zostały zamieszczone w Internecie.
Niezależnie od zmian na rynku pracy, CV nadal pozostaje wizytówką kandydata. Dokument ten trafia nie tylko do rąk rekrutera, który na jego podstawie decyduje, czy uwzględnić kandydaturę danej osoby w projekcie i zaprosić ją na spotkanie, ale także do osoby decyzyjnej po stronie firmy, w której chcemy pracować. Na tym etapie ważna będzie zarówno forma naszej aplikacji, jak i jej zawartość. Przede wszystkim, należy zadbać o dopasowanie CV do konkretnego opisu stanowiska. Dokument powinien być spójny z oczekiwaniami pracodawcy i przygotowany pod konkretną propozycję współpracy. Jeśli będziemy odpowiedzialni za sprzedaż, skupmy się na sukcesach w tym obszarze, jeśli za księgowość, pokażmy efekty naszej pracy w tej dziedzinie. Podkreślmy kluczowe dla stanowiska kompetencje, opiszmy doświadczenie w dotychczasowej współpracy, wyliczając jednocześnie sukcesy – przecież to ich szuka właśnie pracodawca.

– Dobrą praktyką w tworzeniu CV pod kątem stanowisk specjalistycznych, może być umieszczenie w nim swojego profilu zawodowego, – doradza Anna Moryc z Experis. – To nic innego jak krótkie podsumowanie dotychczasowych doświadczeń, zestawione z celem, który chcemy osiągnąć. Jeżeli poważnie myślimy o rozwoju w tym obszarze oraz o poszerzaniu swoich kompetencji, warto w takim podsumowaniu napisać o kursach, które aktualnie odbywamy lub o kwalifikacjach, które chcemy zdobyć w przyszłości. Tu jednak ważna jest zarówno szczerość, jak i zgodność z profilem stanowiska. Należy więc znaleźć równowagę pomiędzy tym, czego oczekujemy, a co może nam zaoferować dana organizacja. Każde CV powinno też zawierać dane osobowe kandydata lub kandydatki, umieszczone na samym początku dokumentu. Wstawienie zdjęcia nie jest obowiązkowe, jednak w przypadku aplikacji specjalistycznych wskazane jest umieszczenie profesjonalnej fotografii kandydata. W biznesie kluczowe jest budowanie swojego wizerunku jako profesjonalisty już przy pierwszym kontakcie. Dlatego namawiam, by nie rezygnować z tej możliwości, bo może ona okazać się bardzo korzystna, - doradza przedstawiciel Experis.

Zawarte w CV informacje powinny być uszeregowane chronologicznie, spójne i mieścić się maksymalnie na dwóch stronach. Jeśli nasze doświadczenie wymaga więcej miejsca i koniecznie chcemy się nim pochwalić, możemy rozważyć przedstawienie go w sposób funkcjonalny, skupiając się na naszych najbardziej kluczowych umiejętnościach. Taka forma aplikacji sprawdza się jednak przede wszystkim wtedy, kiedy nie posiadamy wymaganego doświadczenia, ale za to dysponujemy kluczowymi dla stanowiska kompetencjami. Jeśli jednak pozostaniemy przy tradycyjnej formule,  skoncentrujmy się na głównych zadaniach realizowanych na stanowisku, podkreślmy swoje osiągnięcia, a resztę będziemy mogli dopowiedzieć na rozmowie. Czytajmy też z uwagą opisy interesujących nas stanowisk – łatwiej będzie nam przedstawić swoją sylwetkę w pożądany sposób.
(źr. ManpowerGroup)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
Jak rozwiązać problem z brakiem rąk do pracy w branży TSL?
Inteligentne tachografy – co zmienią w pracy kierowcy?
Stan opon a bezpieczeństwo drogowe
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Zmiany w polisach OC, jak wpłynie to na ceny?
Polska jedną strefą inwestycyjną – jak zadziała w praktyce?
Jak zmiany klimatyczne decydują o zmianach na rynku nieruchomości logistycznych?
Znaczne spowolnienie tempa wzrostu e-handlu – czeka nas kolejna zmiana w sprzedaży towarów?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo Trucks w kampanii “Strażacy – dziękujemy”!
Centralny Port Komunikacyjny rozpoczął działalność – znany jest już skład za ...
Igor Reguski dyrektorem powierzchni logistycznych w BNP Paribas Real Estate
Axell stawia w Polsce na usługi magazynowe
Agility Logistics rozwija usługi dla branży kosmetycznej i perfumeryjnej
OT Logistics podsumował sezon żeglugowy 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze
150 miejsc pracy w nowym magazynie ID Logistics w Woli Bykowskiej
CEVA wykonała pierwszy transport drogowy z Chin do Europy na karnecie TIR
Nowa siedziba szczecińskiego oddziału Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC