Dodaj ogłoszenie o pracy


Handlowiec w kryzysie pilnie puszkiwany

Handlowcy w istotny sposób wpływają na efektywność i konkurencyjność firmy. Spowolnienie gospodarcze to dobry moment na poszukiwanie przedstawicieli tego zawodu ze względu na wpływ, jaki ich praca ma na wyniki przedsiębiorstwa. Na naszym rynku wciąż działa wiele firm, które nie posiadają odpowiednich strategii HR pomocnych w pozyskaniu poszukiwanych przedstawicieli działów sprzedaży.

– Handlowcy to kandydaci zawsze poszukiwani przez pracodawców, – mówi Monika Styczyńska, ekspert agencji zatrudnienia Manpower. – Celem handlowców jest generowanie zysków firmy, dlatego też na pracowników tych zawsze będzie panował popyt, niezależnie od panującej w danym momencie na rynku sytuacji. Skuteczni przedstawiciele tego zawodu, nie powinni zatem obawiać się utraty pracy czy też trudności w znalezieniu nowej. Spośród wszystkich prowadzonych przez naszych konsultantów procesów rekrutacyjnych, około 75 proc. związanych jest właśnie ze sprzedażą, – dodaje przedstawiciel Manpower.

Pracodawca korzystający z rozwiązań agencji zatrudnienia w ramach rekrutacji na stanowisko sprzedażowe, zyskują przede wszystkim wsparcie w postaci oferowanej przez jej konsultantów wiedzy rynkowej, bazy kandydatów oraz sieci kontaktów. Umożliwia to skuteczne obsadzenie stanowiska kandydatem o możliwie najlepszych kompetencjach. Specjalizujący się w sektorze handlowym konsultanci agencji posiadają szczegółową wiedzę na temat sytuacji panującej w poszczególnych branżach. Potrafią porównać mocne oraz słabe strony stojących przed potencjalnym kandydatem możliwości, a przez to wiedzą w jaki sposób zainteresować i przekonać kandydatów do oferty pracodawcy, dla którego prowadzą projekt. Rekrutacja na stanowisko handlowe jest wyjątkowym procesem. Poza znajomością danej branży i twardymi wymaganiami dotyczącymi np. wykształcenia lub znajomości języka obcego, kluczem do osiągnięcia sukcesu na stanowisku są kompetencje miękkie. By pracodawca miał pewność, że zatrudni najbardziej odpowiednią osobę, która będzie dobrze czuła się w jego firmie, warto by skorzystał ze wsparcia agencji zatrudnienia. Konsultant prowadzący proces rekrutacji określi odpowiednio profil stanowiska, a także kluczowe kompetencje. Będzie też dysponował odpowiednią wiedzą, umiejętnościami i narzędziami niezbędnymi do ich weryfikacji.

– Największym wyzwaniem w rekrutacji handlowców jest obszar techniczny, a szczególnie stanowiska łączące wiedzę inżynieryjną i umiejętności sprzedażowe, – mówi Monika Styczyńska. – Pośród poszukiwanych u handlowców umiejętności, pracodawcy zazwyczaj na pierwszym miejscu wymieniają znajomość branży, w której funkcjonują oraz sieć kontaktów. Niezbędne do skutecznego wykonywania tego zawodu kompetencje miękkie są wymieniane jako kolejne. Przed pracodawcą, którzy samodzielnie rekrutuje handlowców, stoi kilka trudnych wyzwań. Już określenie profilu kompetencyjnego poszukiwanego pracownika, tak, by odpowiadał
on sytuacji rynkowej i kulturze organizacyjnej, nie jest łatwe. Pracodawcy bardzo często nie zdają sobie z tego niestety sprawy i w procesie rekrutacji kierują się intuicją, – komentuje przedstawiciel Manpower.

Również sami pracownicy sprzedaży mają świadomość korzyści, jakie płyną dla nich z brania udziału w procesie prowadzonym przez agencję zatrudnienia. Takie działania są bezpłatne dla kandydatów. Przekazując swoją dalszą karierę zawodową w ręce konsultantów, uzyskują kompleksową wiedzę na temat rynku i interesujących ich pracodawców. Innym cenionym przez kandydatów aspektem, szczególnie w wąskich branżach handlowych, jest poufność takiej współpracy. Kontakt z rekruterem często pozwala na zdobycie większej liczby niezbędnych informacji o dostępnych ofertach pracy, niż tradycyjne rozsyłanie swojego CV po rynku. Agencje zatrudnienia, reprezentują często najlepszych na rynku kandydatów, w imieniu których kontaktują się z wybranymi pracodawcami i organizują spotkania rekrutacyjne. Buduje to profesjonalny wizerunek osób szukających pracy w działach sprzedaży, a także stanowi ułatwienie organizacyjne dla nich i ich potencjalnego pracodawcy. Ta sama osoba zarządza bowiem spotkaniami i przekazuje informację zwrotną.

(źr. Manpower)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.